2022-02-20, 11:27
Avslutad
Går med i välgörenhetsorganisationer.
Citera
2022-02-25, 21:50
Medlem
RandyWalkers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rollinghand
- Alla människor är helt fantastiska
- Tänk att vi i Sverige ska ha så svårt att lyssna på barnen
- Ett handhjärta kostar inget
- Det finns många som inte mår bra
- Forskningen har visat att klimatet ökar

Fantastiskt
Citera
2022-02-25, 21:51
Medlem
RandyWalkers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Africagonzo
Den här är väl mer sorglig än rolig kanske.
Visar hur god man kan vara och hur fel det kan bli.

– Det betyder mycket, att jag ställer upp och hjälper dem i Thailand. Det betyder mycket för mig att kunna hjälpa till, säger Uno Karlsson.

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/halland/varmeljus-blir-proteser-i-thailand

Uno😆
Citera
2022-02-25, 23:23
Medlem
Skryter om att de handlar exotisk mat av nån invandrare. Men de bor såklart i ett område där ingen invandrare bor.

Vanlig fras: idag köpte jag på torget av ”min” torghandlare…
Citera
2022-02-25, 23:39
Medlem
Hovslättsmannens avatar
De PK-personer jag känner gör inte ett skit. De lämnar bara spydiga kommentarer på sociala medier, om att alla andra ska hålla käften. De verkar tänka att PK är något sorts naturligt tillstånd, och öppnar bara käften när någon bryter PK-normen.
Det är faktiskt något som stör mig något enormt. Jag skulle ha full respekt för människor som är PK och som förklarar varför, och försöker argumentera för att vara PK. Men tvärtom verkar de flesta PK-personer vara mer intresserade av att vara åsiktspolis. Ofta är de också lärare eller fritidsledare, så de talar ofta med andra människor som om de vore barn.
Citera
2022-02-25, 23:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hovslättsmannen
De PK-personer jag känner gör inte ett skit. De lämnar bara spydiga kommentarer på sociala medier, om att alla andra ska hålla käften. De verkar tänka att PK är något sorts naturligt tillstånd, och öppnar bara käften när någon bryter PK-normen.
Det är faktiskt något som stör mig något enormt. Jag skulle ha full respekt för människor som är PK och som förklarar varför, och försöker argumentera för att vara PK. Men tvärtom verkar de flesta PK-personer vara mer intresserade av att vara åsiktspolis. Ofta är de också lärare eller fritidsledare, så de talar ofta med andra människor som om de vore barn.

Alldeles riktigt. Åsiktspoliser är de. Gillar att frysa ut de som vågar ha en annan åsikt.
Citera
2022-02-26, 00:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hovslättsmannen

PK-personer kallas ju för NPC:s i den anglosaxiska sfären för att de går att omprogrammera snarare än att diskutera med som vuxna människor.

En reflekterande människa är villig att föra resonemang på en många gånger djupare förklaringsnivå och vid ett sakligt och harmoniskt meningsutbyte så löses PK-personen alltid upp till en ny identitet eller tar till försvarsmekanismer som ilska eller överdriven likgiltighet för att bevara sin grunda modell av verkligheten intakt (och som mer är ett slags flockbeteende där de för vidare vad auktoriteter, eller "experter", har sagt att man skall tycka eller tänka, utan att ha gett skäl till varför).

Det är f.ö. inte jag som tänker så här när jag är transparent med hur det tycks fungera, det är den som väljer att programmera in PK-tänket och som har förvanskat alla heliga ord som solidaritet, mellanmänsklighet, kärlek, godhet etc. till sin egen motsats som uppenbarligen använder dessa insikter i mänsklig psykologi på förödande och omänskliga sätt.

All lögn eller manipulation av språket och ords betydelse till sin egen fördel äter upp ett samhälle inifrån.

Men det verkligt goda, det verkligt sanna och det verkligt sköna är eviga och oförstörbara principer som är tillgängliga för alla. Det är vad en kultur bygger på när den har sin högsommar och strålar av människans kapacitet att närma sig det gudomliga.

Att bli avsnoppad av en "åsiktspolis" är en värdslig sak i en mörk, låg och ful tid.
Citera
2022-02-26, 10:48
Medlem
Hovslättsmannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av C.basiliscus
Att bli avsnoppad av en "åsiktspolis" är en värdslig sak i en mörk, låg och ful tid.

Det är det! Jag tycker också att det är ganska lätt att inte brusa upp, och att ignorera åsiktspoliserna. Då tappar de ansiktet direkt.
Citera
2022-02-26, 12:08
Medlem
Intotherainbows avatar
Lägger till Ukrainas flagga i visningsbilden på FB.

Berättar för sin omgivning att de ska sluta handla Ryska produkter, trots att de inte har en aning om vilka produkter som är Ryska eller ej.
Citera
2022-02-28, 11:35
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av LindvidArman
Skryter om att de handlar exotisk mat av nån invandrare. Men de bor såklart i ett område där ingen invandrare bor.

Vanlig fras: idag köpte jag på torget av ”min” torghandlare…

Samma torghandlare som står med sina lastbilar spruta ut co2 och görde den svarta ekonomin genom att inte gått med momsen.
Citera
2022-04-10, 01:46
Medlem
RandyWalkers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Intotherainbow
Lägger till Ukrainas flagga i visningsbilden på FB.

Berättar för sin omgivning att de ska sluta handla Ryska produkter, trots att de inte har en aning om vilka produkter som är Ryska eller ej.

Haha otroligt kul
Citera
2022-04-10, 05:43
Medlem
Duerfs avatar
Fram till april 2022: Köper kläder från Gudrun Sjödén.
Efter april 2022: Slutar köpa kläder från Gudrun Sjödén.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in