2022-02-20, 20:38
Medlem
Milton.Millss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Du vet inte vad du pratar om.
Okej, inte du heller uppenbarligen.
Citera
2022-02-20, 20:42
Avstängd
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Milton.Mills
Okej, inte du heller uppenbarligen.
Jag har varit runt katter hela mitt liv. Det normala är att de äter både möss, råttor och fåglar -- om du inte pratar om tandlösa innekatter.
Citera
2022-02-20, 21:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Jag har varit runt katter hela mitt liv. Det normala är att de äter både möss, råttor och fåglar -- om du inte pratar om tandlösa innekatter.

Eller hur! Skulle det vara annorlunda så undrar ju jag vem som har lämnat alla dessa bakdelar av råttor, möss o dylikt utanför min balkongdörr, för jag har i alla år skyllt på mina katter. Visst, den gången jag hittade en stor hög med inälvor och grå tussar och ett överblivet kaninbakben så blev jag lite konfunderad, men om inte min katt gjort det, vem är då skyldig? Jag har med egna ögon sett samma söta lilla monster tortera en duva och sen sätta i sig den, med förvånande lite fjädrar kvar sen efteråt, så någon annan fångade fågeln och gav honom den då...?
Citera
2022-02-20, 21:20
Bannlyst
klart katt kan bli förgiftad , bättre då att göra en 20l hink med språngbräda och vippa , åtla i botten med en burk tonfisk i olja och jordnötssmör

när hinken är full av möss/råttor efter ett par dagar så slår man på en liter bensin och lägger på ett lock , vänta 1 min och häll sedan ut på plats där allt eldas upp säkert

enda sättet att få bort mängder av gnagare , avlivningen med bensin tar 5 sek , så minimalt plågeri och elden dödar eventuellt vidare sjukdomsspridning

tonfisk stinker som fan i råttans nos och de hittar hinken garanterat på avstånd , så går bra att ställa en eller några runt hustomten , skulle katten hitta hinken så slipper den förgiftning

lycka till med gnagarna
Citera
2022-02-21, 06:20
Medlem
SmurfSmurfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lysfyr
när hinken är full av möss/råttor efter ett par dagar så slår man på en liter bensin och lägger på ett lock , vänta 1 min och häll sedan ut på plats där allt eldas upp säkert

enda sättet att få bort mängder av gnagare , avlivningen med bensin tar 5 sek , så minimalt plågeri och

Först ska du svälta och törsta några dagar. Så dränker man dig i bensin. När du är halvdöd tuttar man på.

Det är så du vill gå döden till mötes för att slippa plågas?
Citera
2022-02-24, 09:59
Medlem
Gnomegirls avatar
tack för svar
Citera
2022-03-22, 20:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gnomegirl
tack för svar

Jag får bara instämma i att katter kan bli sekundärförgiftade. Min katt blev det av något helvete som tycktes ha satt sig på nervsystemet. Hon tappade balansen, blev klumpig, darrade och ryckte. Förutom stackarens eget lidande, så var det riktigt obehagligt att se, och man befarade det värsta. Det höll på i ca ett dygn innan hon blev bättre.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in