2022-02-18, 08:47
Medlem
Tjena jag tänkte börja tatuera och kikar lite efter ett kit att börja med. Tänkte höra med er om ni har något tips med ett fulländat tatueringskit där allt som behövs ingår eller är det att plocka ihop ett eget sak för sak som gäller ?
Citera
2022-02-18, 09:18
Medlem
Det finns mycket att tänka på innan du börjar tatuera, och det finns hur mycket klipp på youtube som är värda att kolla på innan du börjar. Allt ifrån hygien till hur maskiner fungerar.

Detta kit kanske kan vara värt att kolla in: https://www.amazon.se/Masttur-roterande-pennmaskin-tatuering-str%C3%B6mf%C3%B6rs%C3%B6rjning/dp/B07XKXBKQN/ref=sr_1_6?keywords=mast+tour&qid=1645171859&spref ix=mast+tour%2Caps%2C197&sr=8-6

Detta är en trådlös maskin, då du behöver ladda batteriet, men jag har testat den och tycker den funkar bra. Värt att tänka på är utöver denna maskin behöver du köpa; nålar, färg (lägg pengar på bra för färg från kända märken), hygienartiklar, färgkoppar osv.

Sen är det ju bara att börja träna, och det kommer behövas en hel del träning innan det är dags att faktiskt tatuera en person.

Lycka till!
Citera
2022-02-18, 10:35
Medlem
Vit-Brandbils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Noire
Det finns mycket att tänka på innan du börjar tatuera, och det finns hur mycket klipp på youtube som är värda att kolla på innan du börjar. Allt ifrån hygien till hur maskiner fungerar.

Detta kit kanske kan vara värt att kolla in: https://www.amazon.se/Masttur-roterande-pennmaskin-tatuering-str%C3%B6mf%C3%B6rs%C3%B6rjning/dp/B07XKXBKQN/ref=sr_1_6?keywords=mast+tour&qid=1645171859&spref ix=mast+tour%2Caps%2C197&sr=8-6

Detta är en trådlös maskin, då du behöver ladda batteriet, men jag har testat den och tycker den funkar bra. Värt att tänka på är utöver denna maskin behöver du köpa; nålar, färg (lägg pengar på bra för färg från kända märken), hygienartiklar, färgkoppar osv.

Sen är det ju bara att börja träna, och det kommer behövas en hel del träning innan det är dags att faktiskt tatuera en person.

Lycka till!

Har ingen koll på tatueringar då jag tycker det är ruskigt fult men nyfiken fråga, vad tränar man på för att bli bra? Har hört att man använder grishud men vart får man i så fall tag på den?

Bara nyfiken fråga.
Citera
2022-02-18, 11:33
Medlem
Det finns ett flertal olika typer av "fejkhud" som man kan träna på. Det är ju inte exakt samma sak, men man kan träna på raka linjer, och att få färger att sitta ordentligt. Vissa brukar träna på apelsiner också.
Citera
2022-02-18, 12:23
Medlem
Välkommen till gänget. Fega inte nu utan våga sticka ut med dina färgstarka stick. Inge trams på ställen som bara syns på sommaren osv. Du kommer inte ångra dig, någonsin. Jag lovar.
Senast redigerad av Nunjapiznes 2022-02-18 kl. 12:34.
Citera
2022-02-18, 14:00
Medlem
IkeaMannen50s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vit-Brandbil
Har ingen koll på tatueringar då jag tycker det är ruskigt fult men nyfiken fråga, vad tränar man på för att bli bra? Har hört att man använder grishud men vart får man i så fall tag på den?

Bara nyfiken fråga.
Apelsiner, pumpor.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in