• 1
  • 2
2022-02-17, 10:09
Medlem
Hej,

Jag är något av en lat vanemänniska som verkligen hatar att prova kläder. Hittar jag en något skönt och snyggt plagg så köer jag samma fast i olika färger. Det gäller byxor, t-shorts, skjortor och framförallt kalsonger. Bara tanken på att jag ska lägga tid på att välja kalsonger känns motbjudande, och som ni vet är kalsonger något man vill ska vara bekvämt som fan. Själv behöver jag hyfsat tighta boxers med korta ben (blir typ äcklad när jag ser boxershortsen folk i amerikansk film/tv har, håller ju inget på plats). Mitt problem är att när jag väl hittat någon jag gillar så köper jag ett gäng av dem (typ 10) och så har jag dem i ett par år och sen går alla sönder nästan samtidigt och när jag ska köpa nya har just det märket/modellen försvunnit.

Mina kalsongfaser (som jag minns)
de senaste 20 åren:
1. KappAhls egna
2. Frank Dandy (typ 2005)
3. Bläck
4. Något märke som fanns på Brothers
5. Björn Borg
6. Åhlens egna, folkets filling(?)
7. CDLP (fan ta dom om dom slutat med dessa)

CDLP är by far de skönaste (och snyggaste) men ganska dyra. Finns det någon som kan tipsa om likvärdiga kalsonger som ovan från olika märken så jag kan sprida risken lite? Och med likvärdiga menar jag modell och passform. Orkar inte göra om den här processen igen om något år.
Citera
2022-02-17, 10:26
Medlem
CxQIcKfds avatar
Köp ett par dussin nästa gång. Problem solved. Knappast så att det tar mycket plats.
Citera
2022-02-17, 10:41
Medlem
svampsubbas avatar
Köp riktigt tajta trosor så kan du glänsa med kameltå tills det är dags för ålderdomshem, då blir det hang loose igen.
Citera
2022-02-17, 10:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CxQIcKfd
Köp ett par dussin nästa gång. Problem solved. Knappast så att det tar mycket plats.

Ett dussin CDLP kostar 2700 så jag har inte riktigt möjlighet att köpa så många.
Citera
2022-02-17, 11:41
Moderator
Maviels avatar
Återgå till Kappahl! Deras har blivit ännu bättre. Sonen som är extremt selektiv och känslig älskar dem. Köpte även ett gäng som har märket hampton republic, det bör vara Lindex va? De håller oxå bra i tvätt och är enligt sonen då helt perfekta i passform och i tygets känsla. Jag gör som du, köper på mig mkt till honom när jag hittar nåt som funkar.
Citera
2022-02-17, 12:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Maviel
Återgå till Kappahl! Deras har blivit ännu bättre. Sonen som är extremt selektiv och känslig älskar dem. Köpte även ett gäng som har märket hampton republic, det bör vara Lindex va? De håller oxå bra i tvätt och är enligt sonen då helt perfekta i passform och i tygets känsla. Jag gör som du, köper på mig mkt till honom när jag hittar nåt som funkar.

Ska kolla på KapAhl! Lindex har väl inga herrkläder?
Citera
2022-02-17, 12:38
Medlem
NissanMicra1988K10s avatar
Köpte ett par Norton herr boxer kalsonger. Såna bamboo bomull... långa, sköna, som inte fastnar i arslet varje gång man gör en kroppslig rörelse. Har nu prenumeranter hos dom väldigt länge.
Citera
2022-02-17, 12:39
Medlem
Milton.Millss avatar
Bläcks kalsonger är bra fortfarande och billigare än Björn Borg.
Citera
2022-02-17, 12:47
Medlem
Hur vill du att tillverkarna ska överleva för inköp med några års mellanrum? Men hav förtröstan, det finns flera andra. Titta på HM, Dressmann, Boozt, Zalando osv.

Om du vill att din utrustning ska fungera i livet så är pungen konstruerad för att hänga fritt, inte sitta tight mot kroppen.
Citera
2022-02-17, 12:54
Moderator
Maviels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PinballtheDolphin
Ska kolla på KapAhl! Lindex har väl inga herrkläder?

Nä jag blev fundersam redan när jag skrev det... måste ha varit kappahl.
Citera
2022-02-17, 13:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KamratBlue
Om du vill att din utrustning ska fungera i livet så är pungen konstruerad för att hänga fritt, inte sitta tight mot kroppen.

Har tre ungar och ska snart sterilisera mig så jag är inte så rolig för just det. Har dessutom en ganska hängig pung så jag behöver lite support.
Citera
2022-02-17, 13:08
Medlem
Pekka-s avatar
Tycker Calvin Kleins kalsonger är bäst, visst dom är lite dyrare men dom håller, är sköna och bra stretch. Köper bara deras kalsonger, har några som är fyra år gamla som inte är trasiga.

Dom sämsta jag någonsin haft är Björnborg, dom går bara sönder och kan vara jobbiga i skrevet och ”dyra”
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in