2022-02-17, 08:27
Medlem
Johannes.Gothis avatar
Svensken Jens Goldman klagar i Samnytt på att han har ”väldigt svårt att förstå vad Adbulla sa”, efter att Abdul Hibombo hade talat om Ingvar Oldsberg i TV.

Jens skrev till SVT: ”Jag vågar inte visa reportaget för mina barn. Jag vill ju att dem ska lära sig svenska”. Jens visar alltså att han inte kan skriva standardsvenska.

Hotet mot Sverige är inte invandrare; hotet är att etniska svenskar är dåliga på att vara svenskar. Ville Jens vara svensk toge han sig tid att lära sig saker om Sverige och svenska. Gjorde han det skreve han inte ”Jag vill ju att dem ska lära sig svenska”.

Abdul Hibombo är i och för sig för dålig för att tala i TV. Han skiljer knappt på ö-ljudet och å-ljudet. Men sådant är inget strategiskt hot mot Sveriges kultur. Svenskarnas kulturella lättja är hotet mot vårt land.
Citera
2022-02-17, 09:38
Medlem
Jag är beredd att hålla med dig. Något som jag irriterar mig på är folks överanvändning av ord som "typ", "ehm", "kanske", "liksom", etc.
Citera
2022-02-17, 09:50
Medlem
nordicwraths avatar
Citat:
hotet är att etniska svenskar är dåliga på att vara svenskar.

Inte för att vara den som är den, men Goldman låter inte särskilt etniskt svenskt.
Citera
2022-02-17, 09:51
Medlem
Hade Jens Goldman också jobbat på skattefinansierad statlig television eller hade det varit så att SVT inte finansierades med tvång och var helt frivilligt, så hade jag hållit med dig till 100%.
Men i och med att man nu tvingas finansiera det så bör man också kunna ställa krav.
Citera
2022-02-17, 09:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nordicwrath
Inte för att vara den som är den, men Goldman låter inte särskilt etniskt svenskt.

Ja, har man ett judiskt namn, jobbar på Samnytt och finns i artiklar om den Judiska församlingen på nätet så är man väl antagligen jude.

Får se om TS ändrar uppfattning i frågan nu.
Citera
2022-02-17, 09:56
Medlem
TheJackets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HansVonFreudhaus
Ja, har man ett judiskt namn, jobbar på Samnytt och finns i artiklar om den Judiska församlingen på nätet så är man väl antagligen jude.

"M-m-men alltså....jag menade...alltså...inte just Goldman men andra som honom...alltså...nej. Jag är INTE antisemit!!"
Citera
2022-02-17, 11:11
Medlem
Mad monks avatar
Nej problemet är att vi släpper in kriminella parasiter från tredje världen. Sen låtsas man som det regnar när de begår massa hemska brott. Är du debil på nät sätt.
Citera
2022-02-17, 12:01
Medlem
Gregor-Samsas avatar
Fördumningen av det svenska folket sker på flera fronter. Dels har vi invandrare som "måste få ha kvar sin kultur" och därmed inte ska tvingas lära sig korrekt svenska i skrift och tal, dels har vi infödda som får sin utbildning i en skola där det är viktigare att "känna" att man gör rätt än att faktiskt göra rätt.

Lägg därtill att många helt slutat läsa böcker och således inte kommer i kontakt med det skrivna ordet så är vi med god fart på väg mot Idiocracy.
Citera
2022-02-17, 12:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HansVonFreudhaus

Jobbar han på Samnytt? Det står i artikeln att han är "en utlandssvensk som skrev ett brev till SVT". Om det är den personen jag tror så flyttade han till Israel för typ 20 år sen och har bott där sen dess.
Citera
2022-02-17, 12:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Johannes.Gothi
Svensken Jens Goldman klagar i Samnytt på att han har ”väldigt svårt att förstå vad Adbulla sa”, efter att Abdul Hibombo hade talat om Ingvar Oldsberg i TV.

Jens skrev till SVT: ”Jag vågar inte visa reportaget för mina barn. Jag vill ju att dem ska lära sig svenska”. Jens visar alltså att han inte kan skriva standardsvenska.

Hotet mot Sverige är inte invandrare; hotet är att etniska svenskar är dåliga på att vara svenskar. Ville Jens vara svensk toge han sig tid att lära sig saker om Sverige och svenska. Gjorde han det skreve han inte ”Jag vill ju att dem ska lära sig svenska”.

Abdul Hibombo är i och för sig för dålig för att tala i TV. Han skiljer knappt på ö-ljudet och å-ljudet. Men sådant är inget strategiskt hot mot Sveriges kultur. Svenskarnas kulturella lättja är hotet mot vårt land.
Du behöver inte oroa dig för för svenska språket framtid, inom en snar framtid pratar alla svenska med kebabbrytning.
Citera
2022-02-17, 12:27
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Mad monk
Nej problemet är att vi släpper in kriminella parasiter från tredje världen. Sen låtsas man som det regnar när de begår massa hemska brott. Är du debil på nät sätt.

Ja det är helt sjukt.
Jag skulle vilja att alla som har möjlighet att besöka tingsrätten besöker tingsrätten en dag

Där finns en display med dagens mål.
Där står även vem som är tilltalad.
En vanlig dag ser det ungefär såhär.

Abbdullah
Abbdullah h
Hakim Shekeleki
Achmed
Achmed nr2
Heff turki shckk
Abbdullah
Hasse svensson Trädstam johansson
Abbdullah
Muhammed
Citera
2022-02-17, 13:31
Medlem
BrotherXIIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Johannes.Gothi

Du är ju efterbliven. Jens är inte med i svensk tv. Hade han varit det och där inte kunnat tala vettig svenska hade han också behövt lyftas ut.

Att han vill att det ska talas god svenska i televisionen och på radio och i skolan kanske just är för att han själv vet att han har brister.

Det enda din imbecilla trådstart visar är just vikten av god svenska i våra statliga megafoner.

(Att det är en skymf mot Oldsberg att en person som inte ens kan svenska håller elegi behöver vi inte gå in djupare på, men självklart skulle denna ha hållits av någon som kan Oldsberg väl och kommer från hans älskade Göteborg och inte från någon kåkstad i sydöstra Afrika.)
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in