2025-02-28, 17:15
Medlem
En av våra allra största utan tvekan..och går fortsatt helt under all radar både vad gäller Bragdguld som Jerringpris..för FAEN..Truls Möregård är betydligt större i dessa sammanhang..så mycket mindre han är som idrottsperson..och jag har inget emot Truls eller random fjölle på fåle eller vad det anbelangar.

Det är ju inte direkt målfoto på samtliga Jonnas FYRA Guld heller.Hon har DEMOLERAT allt motstånd gång efter gång.Det är som Mike Tyson,utan dennes förluster emot Buster Douglas och Evander Holyfield(twice).

Damsprint har aldrig sett hennes like.Jonna Sundling är The GOAT...och det är fan övertid på att resten av SWE vaknar och bugar inför hennes överdådiga kapacitet.
Citera
2025-02-28, 17:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lookalike
En av våra allra största utan tvekan..och går fortsatt helt under all radar både vad gäller Bragdguld som Jerringpris..för FAEN..Truls Möregård är betydligt större i dessa sammanhang..så mycket mindre han är som idrottsperson..och jag har inget emot Truls eller random fjölle på fåle eller vad det anbelangar.

Det är ju inte direkt målfoto på samtliga Jonnas FYRA Guld heller.Hon har DEMOLERAT allt motstånd gång efter gång.Det är som Mike Tyson,utan dennes förluster emot Buster Douglas och Evander Holyfield(twice).

Damsprint har aldrig sett hennes like.Jonna Sundling är The GOAT...och det är fan övertid på att resten av SWE vaknar och bugar inför hennes överdådiga kapacitet.
Hun er nok fortsatt nr. 2 bak Marit Bjørgen som har flere individuelle gull og en god del flere individuelle seire i sprint (Falla også). Men hvis man snakker toppnivå så er nok Sundling GOAT i sprint ja.
Citera
2025-02-28, 17:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bergen28
Hun er nok fortsatt nr. 2 bak Marit Bjørgen som har flere individuelle gull og en god del flere individuelle seire i sprint (Falla også). Men hvis man snakker toppnivå så er nok Sundling GOAT i sprint ja.

Björgen vs Sundling sprint all omständighet lika..och Jonna vinner.
Jag har aldrig sett hennes motsvarighet i kapacitet över cirka 1,2 km skidåkning.
Jonna Sundling är The GOAT när det gäller damsprint..något som även Skinstad har artikulerat vad jag kan förstå?

Däremot så håller jag Marit Björgen som overall GOAT damskidåkning.

Personligen så hänfördes jag av Bente Martinsens Skaris teknik när det begav sig.Jag var hennes största fan utanför Norge..men det var då.
Citera
2025-02-28, 21:32
Medlem
Har tänkt på hur grymt fokuserad Jonna är när hon får frågor. Hyperfokus på vad journalisten frågar
(kolla blicken). Sen gör hon som alla andra andra och driftar uppåt åt sidan när hon tänker efter.
Men totalt fokus på frågan.
Citera
2025-02-28, 21:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bergen28
Meritmässigt är det nog som du skriver men.......
Den sprint som Jonna oftast och ffa när hon är iform presterar är nog det bästa världen har sett.

Tycker jag.
Citera
2025-03-01, 10:57
Medlem
Fantastisk idrottskvinna ja. Vilken fokus och målinriktning.
Jävla skämt att plojsporten pingpong och Truls ens nämns i tråden.
Citera
2025-03-02, 01:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bcdefg
Ebba har friplats, så det finns två platser kvar att fylla
Ja just det! Har hon det? Hon vann ju tre millen förra gången!? Ny distans i år ! Ja du ser och Maja åker aldrig en femmil och Johanna på väg hem är inte många kvar att välja på .
Ebba, Frida, Jonna, Ilar och Ribom eller Rosenberg blir det isåfall.
Hade gärna sett Moa Lundgren på en femmil men hon kom ju inte ens med som reserv så .
Citera
2025-03-05, 14:54
Medlem
Riktigt stark insats idag. Jag tror Byström kan ha stoppat henne från ett guld igår.
Citera
2025-03-05, 17:05
Medlem
Ski-entusiastens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ahmed945
Riktigt stark insats idag. Jag tror Byström kan ha stoppat henne från ett guld igår.
Ja, alt lå nu iaf til rette. Var Klæbo-bane og føre, og da er det også Jonna-bane og føre.
Årsaken er at de begge er ekstremt teknisk gode, og gode avsluttere. Og at det at det var rub-ski, der de begge pga sin teknikk,
klarer seg med et mye finere sandpapir på rub-sonen, uten at de behøver å anstrenge seg oppfor. Lettere å finjustere det med rub vs festvalla.
De får derved optimal glid også ift konkurrente. Var Jonnas store chans til distanseguld det der, med den fantastiske formen hun innehar nu.
Senast redigerad av Ski-entusiasten 2025-03-05 kl. 17:08.
Citera
2025-03-05, 19:29
Medlem
Surgubben-Jans avatar
Otroligt duktig skidåkare.
Citera
2025-03-05, 19:45
Bannlyst
Kan bara stämma in i hyllningskören.

En fantastisk idrottskvinna! Verkar dessutom vara väldigt sympatisk
Senast redigerad av Red.John 2025-03-05 kl. 20:12.
Citera
2025-03-05, 20:37
Medlem
Surgubben-Jans avatar
Hoppas Jasmi Joensuu blir sjuk och missar de sista tävlingarna så att Sundling vinner sprintcupen
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in