2023-01-28, 23:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HerrGickhan
Från att ha uppfattas som en sprintåkare i en egen division, inte minst efter återkomsten förra veckan, blev det många frågetecken bakom. Har hon uttalat sig om vad det oväntade mindre goda resultatet kom från? Inför tävlingarna verkade hon ju väldigt optimistisk.

https://www.gp.se/sport/sundling-i-b%C3%A4ttre-fas-%C3%A4n-jag-trodde-1.90826984

Din läsförståelse imponerar inte. Optimismen hade inget med helgen att göra.

Citat:
Jag har fler växlar att lägga i, säger hon och fortsätter: Men jag tror inte att de kommer nu. VM senare i vinter är ju mitt stora mål.
Citera
2023-01-29, 00:11
Medlem
katws avatar
Intervju med Jonna från idag:

https://tv.aftonbladet.se/video/351862/hor-jonna-sundling-efter-finalmissen
Citera
2023-01-29, 00:27
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Impact21
Din läsförståelse imponerar inte. Optimismen hade inget med helgen att göra.

Min läsförståelse är utmärkt. Du däremot verkar tolka det du citerar som hon skulle påstå att det skulle gå dåligt denna helg. Hon vann förra helgen och det finns ingenting som tyder på att hon kände den minsta oro inför denna helg. Det finns ingen som på allvar trodde att hon skulle missa finalen. Således har du i vanlig ordning kommit med en massa ovederhäftigt svammel som inte har med min fråga att göra. Jag vet att du inte duger till mycket, men du behöver ju inte bevisa det gång på gång.

Du missade uppenbarligen det viktigaste, nämligen:
– Det har funkat jättebra med träningen de senaste veckorna och jag känner att jag är i väldigt bra form.
Citat:
Ursprungligen postat av katw
Intervju med Jonna från idag:

https://tv.aftonbladet.se/video/351862/hor-jonna-sundling-efter-finalmissen

Tack för det. Hon visar ju tydligt att hon är missnöjd och lika negativt överraskad som alla andra.
Senast redigerad av HerrGickhan 2023-01-29 kl. 00:30.
Citera
2023-01-29, 00:53
Medlem
Citat:
Min läsförståelse är utmärkt. Du däremot verkar tolka det du citerar som hon skulle påstå att det skulle gå dåligt denna helg.

Har jag aldrig påstått. Ytterligare en missuppfattning från din sida.

Citat:
Hon vann förra helgen och det finns ingenting som tyder på att hon kände den minsta oro inför denna helg. Det finns ingen som på allvar trodde att hon skulle missa finalen. Således har du i vanlig ordning kommit med en massa ovederhäftigt svammel som inte har med min fråga att göra. Jag vet att du inte duger till mycket, men du behöver ju inte bevisa det gång på gång.

Du missade uppenbarligen det viktigaste, nämligen:
– Det har funkat jättebra med träningen de senaste veckorna och jag känner att jag är i väldigt bra form.

Nej, det missade jag inte. Du verkar ha däremot ha missat vad hon sa om helgens lopp.

Citat:
Nu vill jag känna att jag har gjort bra lopp och att jag kan resa härifrån utan att tänka att jag skulle kunna ha gjort något mer. Då skulle jag vara nöjd.
Citera
2023-01-29, 09:40
Medlem
Citat:
Från att ha uppfattas som en sprintåkare i en egen division, inte minst efter återkomsten förra veckan, blev det många frågetecken bakom. Har hon uttalat sig om vad det oväntade mindre goda resultatet kom från? Inför tävlingarna verkade hon ju väldigt optimistisk.

https://www.gp.se/sport/sundling-i-b%C3%A4ttre-fas-%C3%A4n-jag-trodde-1.90826984
Det är nog bara du och några andra som inte förstår sig på konditionsidrott på elitnivå som har uppfattningen att Jonna skulle vara i en egen division med den här säsongsinledningen.
Då har man ingen koll.
Citera
2023-01-29, 14:09
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Har jag aldrig påstått. Ytterligare en missuppfattning från din sida.

Nej, det missade jag inte. Du verkar ha däremot ha missat vad hon sa om helgens lopp.

Jag missar ingenting och skrev att hon gav uttryck för att känna sig optimistisk, men du med din snäva världssyn försökte få det till att det inte var så och kom med en totalt inadekvat invändning. Menar du på fullt allvar att du anser att det jag länkande till inte var en artikel som visade att Sundling kände sig optimistisk? Menar du på fullt allvar att gårdagens insatser när hon missar final känns som ett gott tecken?

Sluta nu med dina maniska kommentarer att försöka attackera mig, när det bara handlar om att du inte begriper. Ägna dig åt knyppling eller pussel så gör du någon nytta.
Citera
2023-01-29, 14:19
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smokieknife
Det är nog bara du och några andra som inte förstår sig på konditionsidrott på elitnivå som har uppfattningen att Jonna skulle vara i en egen division med den här säsongsinledningen.
Då har man ingen koll.

Så har vi nästa tomboll som inte begriper någonting, men ändå ska kommentera för att underlägsenhetskänslan är för stark.

Du har uppenbarligen missat alla lovord som skrivits och talats om Jonna Sundling som sprintåkare. Det är alltså inte jag som påstår det och det hade du förstått om du klarat att läsa en svensk mening på rätt sätt:
Från att ha uppfattats som en sprintåkare i en egen division, inte minst efter återkomsten förra veckan
»Ha uppfattats som...« är alltså en återgivning från hur Jonna Sundling har beskrivits det senaste året. Det är inte jag som lägger det omdömet. Du kanske inte tycker att hon varit överlägsen och imponerat mer än någon annan under förra säsongens avslutning och vid återkomsten förra helgen, men andra har gjort det.

https://www.expressen.se/sport/langdskidor/jonna-sundling-hyllas-efter-sprintsegern-i-falun/
Den svenske landslagschefen Anders Byström var precis lika imponerad.

– Så sjukt överlägsen hon är just nu. Jag tror ingen sprinter någonsin varit så överlägsen, säger Byström.

– Det här måste vara något unikt.
https://www.svd.se/a/wOQQLn/sundling-tog-vantat-sm-guld
När det blev dags för kvart- och semifinaler var Sundling i en egen division.
Skriv till Byström och berätta att du anser att han inte har någon koll alls när han fäller omdömet om Jonna Sundling, men lämna mig utanför.
Citera
2023-01-29, 15:03
Medlem
Citat:
Så har vi nästa tomboll som inte begriper någonting, men ändå ska kommentera för att underlägsenhetskänslan är för stark.
Du verkar ha dålig självkänsla när du måste kalla andra skribenter för en massa nedsättande namn, så det har varit i några år nu. Tråkigt.

Men fortsätt du att gömma dig bakom en skärm och vräk ur dig oförskämdheter, ingen bryr sig längre om vad du skriver.

Bye, bye!
Citera
2023-01-29, 15:13
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smokieknife
Du verkar ha dålig självkänsla när du måste kalla andra skribenter för en massa nedsättande namn, så det har varit i några år nu. Tråkigt.

Men fortsätt du att gömma dig bakom en skärm och vräk ur dig oförskämdheter, ingen bryr sig längre om vad du skriver.

Bye, bye!

Tyvärr är du ju som jag jag skriver, en tom tunna som skramlar och gärna ägnar dig åt påhopp själv, men det verkar du blind för. Till skillnad från dig så pekar jag i mitt inlägg huvudsakligen på hur du fullständigt missade det konkreta i det du kommenterade, nämligen att Jonna Sundling efter fjolårssäsongen uppfattats vara i en egen division. det är alltså inget som jag hittat på. Det har varit båden den allmänna uppfattningen och experternas åsikt.

Om ingen bryr sig om det jag skriver är det snarast ett tecken på oförmåga att ta till sig åsikter som avviker från de egna insnöade villfarelserna. Det är tyvärr rätt få i detta delforum som har ett öppet sinne och vågar ifrågasätta sig själva. Det finns några och det är väl gott så.
Citera
2023-01-29, 15:19
Medlem
Citat:
Jag missar ingenting och skrev att hon gav uttryck för att känna sig optimistisk, men du med din snäva världssyn försökte få det till att det inte var så och kom med en totalt inadekvat invändning. Menar du på fullt allvar att du anser att det jag länkande till inte var en artikel som visade att Sundling kände sig optimistisk? Menar du på fullt allvar att gårdagens insatser när hon missar final känns som ett gott tecken?

Optimistisk inför VM, inte inför helgens lopp.

Citat:
Sluta nu med dina maniska kommentarer att försöka attackera mig, när det bara handlar om att du inte begriper. Ägna dig åt knyppling eller pussel så gör du någon nytta.

Din självinsikt är obefintlig. Du är på en helt egen nivå när det gäller attacker och dumma kommentarer. Är det någon som attackerar andra för att dölja sin egen inkompetens är det du. När du motbevisas försöker du få diskussionen att handla om något annat istället för att erkänna att du har fel.

Ditt påstående att Ebba inte är en vinnare är ett bra exempel. När hon vann klättringen bortförklarade du det med att det inte var en "riktig tävling". Nu när hon tagit 3 segrar den här säsongen är det väldigt tyst från din sida.
Hade det blivit 3 andraplatser istället hade du garanterat påpekat det.

Att Stina inte skulle ta någon pallplats i skidskytte är en annan av dina lysande spådomar.

Eller min personliga favorit, tipset att Myhrvold skulle vinna OS-guld ifjol. Nästan lika galet som ErrkaPs fantasivärld där Svahn skulle vinna 4 guld i Oberstdorf.
Citera
2023-01-29, 15:37
Medlem
Citat:

Du har uppenbarligen missat alla lovord som skrivits och talats om Jonna Sundling som sprintåkare. Det är alltså inte jag som påstår det och det hade du förstått om du klarat att läsa en svensk mening på rätt sätt:
Från att ha uppfattats som en sprintåkare i en egen division, inte minst efter återkomsten förra veckan
»Ha uppfattats som...« är alltså en återgivning från hur Jonna Sundling har beskrivits det senaste året. Det är inte jag som lägger det omdömet. Du kanske inte tycker att hon varit överlägsen och imponerat mer än någon annan under förra säsongens avslutning och vid återkomsten förra helgen, men andra har gjort det.

https://www.expressen.se/sport/langdskidor/jonna-sundling-hyllas-efter-sprintsegern-i-falun/
Den svenske landslagschefen Anders Byström var precis lika imponerad.

– Så sjukt överlägsen hon är just nu. Jag tror ingen sprinter någonsin varit så överlägsen, säger Byström.

– Det här måste vara något unikt.
https://www.svd.se/a/wOQQLn/sundling-tog-vantat-sm-guld
När det blev dags för kvart- och semifinaler var Sundling i en egen division.
Skriv till Byström och berätta att du anser att han inte har någon koll alls när han fäller omdömet om Jonna Sundling, men lämna mig utanför.

Byströms uttalande är för nästan ett år sedan.
På vilket sätt är det relevant nu?
Har du missat att Jonna varit sjuk?

Citat:
Tyvärr är du ju som jag jag skriver, en tom tunna som skramlar och gärna ägnar dig åt påhopp själv, men det verkar du blind för. Till skillnad från dig så pekar jag i mitt inlägg huvudsakligen på hur du fullständigt missade det konkreta i det du kommenterade, nämligen att Jonna Sundling efter fjolårssäsongen uppfattats vara i en egen division. det är alltså inget som jag hittat på. Det har varit båden den allmänna uppfattningen och experternas åsikt.

Om ingen bryr sig om det jag skriver är det snarast ett tecken på oförmåga att ta till sig åsikter som avviker från de egna insnöade villfarelserna. Det är tyvärr rätt få i detta delforum som har ett öppet sinne och vågar ifrågasätta sig själva. Det finns några och det är väl gott så.

Din obefintliga självinsikt är ofrivilligt underhållande ibland.

Öppet sinne och våga ifrågasätta sig själv är totala motsatsen till ditt beteende.
Citera
2023-01-29, 17:05
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Byströms uttalande är för nästan ett år sedan.
På vilket sätt är det relevant nu?
Har du missat att Jonna varit sjuk?

Att du inte begriper att mitt inledande och attackerade inlägg som tog fasta på att Sundling uppfattats som överlägsen naturligtvis handlar om de tävlingar hon gjorde i slutet på säsongen ifjol. Har du missat att hon vann förra helgen? Nej, det har du givetvis inte. Det handlar bara om att du inte kan lägga ihop ett och ett för att få det till två.

Sundling ansåg att hon var i väldigt bra form enligt intervjun i artikeln. Att du får det till att hon inte andades optimism är väl bara något som du inte klarar att få ihop.
Att Stina inte skulle ta någon pallplats i skidskytte är en annan av dina lysande spådomar.
Nu blandar du ihop mig med någon annan. Jag har aldrig uttalat mig om hennes plats i landslaget. Det enda jag skrivit var att jag inte tror att hon kommer att bli den stjärna som många andra trodde när hon bytte sport. Hittills har jag inte fått fel i alla fall.
Eller min personliga favorit, tipset att Myhrvold skulle vinna OS-guld ifjol. Nästan lika galet som ErrkaPs fantasivärld där Svahn skulle vinna 4 guld i Oberstdorf.
Vi har inte sett slutet på hennes karriär än. Jag tror fortfarande att hon kan utvecklas och kanske vara ett starkt kort till nästa OS. Om det inte blir så ser jag ändå ingen anledning att be om ursäkt för det. Du verkar maniskt söka efter småsaker för att på något sätt försöka angripa mig, men du misslyckas hela tiden.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in