Citat:
Ursprungligen postat av
trottwell
Har någon av er haft en riktig skatterevision under den nämnda tidsperioden?
Japp, fick en lista på 4 sidor från SKV där de krävde allt möjligt ifrån mig, utdrag ur huvudbok, hur jag räknade på arbeten. Fick specificera allt mitt material de inte förstod ifrån leverantörsfakturor. m.m m.m.. tog mig nästan en vecka tillsammans med min redovisningsekonom att få ihop allt material de behövde.
Det ända de anmärkte på var att jag inte tog betalt för utkörning inom min egna kommun. De trodde att jag försökte lägga det i arbetskostnaden och dra ROTavdrag på det vilket inte är tillåtet. Fick upptaxering på nästan 100.000.. men överklagade och vann.
Så mina skor var inte ett problem även när man blivit synad in under skinnet.
i mitt företag drar jag av väldigt lite saker. Allt som dras av är direkta material som jag använder.. även om jag vet att jag kan dra av strumpor.. och massa annat småskit.. vilket jag aldrig gör. jag använder slitna strumpor som använts privat i mitt arbete.. jag drar aldrig av telefoninköp eller liknande eftersom jag köper telefonen privat.. men använder den i arbetet.. således så tror jag säkert att de ser på mitt mönster att jag inte är en typisk fuskare om de jämför mitt företag med andra i samma bransch.