2022-02-16, 00:27
Medlem
Hej modsen får flytta denna tråd om jag postat i fel forum.jag undrar om bosniaker verkligen gillar turkar ,hur kan slaviska muslimer hylla barbariska ociviliserade vildar som torterade och våldtog bosniakernas slaviska bröder serber.turkarna har väl aldrig ställt upp för bosniaker på samma sätt som ryssarna ställt upp för serber?sen undrar jag om bosniaker har samma mentalitet som turkar eller ligger dom närmare serber?
Citera
2022-02-16, 03:17
Först och främst turkar i Turkiet är inte en homogen etnisk folkgrupp såsom man betecknar som svenskar eller finnar. Turkar är en samlingsbegrepp för 20 tals olika etniciteter som har blivit beblandade genom historien.

Många av de ”turkar” som du kallar för som skulle gilla turkar är egentligen turkiferade bosniaker från Balkan som flydde eller deporterades till Turkiet vid flera tillfällen.

Anledningen att många i Balkan gillar Turkiet är för att man känner trygghet eller gemenskap både historisk men också religion mässigt. Bosniaker saknar någon ”storebror” de kan luta sig åt, de är omgivna av kristna folkgrupper som vill de illa.

Många serber och kroater konverterade till islam, man räknar med att det bor miljontals med serbisk ursprung i Turkiet som blivit turkiferad och assimilerad.

Dagens turkar i Turkiet har inget med osmanska riket och göra. Osmanska dynastin fick fly eller lämna landet till Storbritannien och Malta när den moderna republiken utropades. De som tillhörde osmanska dynastin är totalt assimilerade i de samhällen de bor i idag. Dvs långt ifrån islam.
Storbritanniens president John Boris är barnbarns barnbarns till den sista sultanen i osmanska riket.

Såhär ser de ut idag:

https://i.ytimg.com/vi/vvLGpNo83kM/hqdefault.jpg

https://qph.fs.quoracdn.net/main-qim...38e21fcf11bb87

https://shakti108.files.wordpress.co...08/osamnli.jpg
Senast redigerad av doc-leaks 2022-02-16 kl. 03:27.
Citera
2022-02-16, 06:13
Medlem
Avalionns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jan-sandelius
Hej modsen får flytta denna tråd om jag postat i fel forum.jag undrar om bosniaker verkligen gillar turkar ,hur kan slaviska muslimer hylla barbariska ociviliserade vildar som torterade och våldtog bosniakernas slaviska bröder serber.turkarna har väl aldrig ställt upp för bosniaker på samma sätt som ryssarna ställt upp för serber?sen undrar jag om bosniaker har samma mentalitet som turkar eller ligger dom närmare serber?

Bosniaker är kroater och inte serber. illyrian 40%.
Senast redigerad av Avalionn 2022-02-16 kl. 06:20.
Citera
2022-02-16, 16:10
Medlem
Hur kommer sig att serberna var mkt svårare än bogomiler att konvertera i till islam av turkarna?
Citera
2022-02-16, 17:16
Medlem
Jag har hört att serbiska kvinnor som blev gravida efter våldtäkt av turkarna kastade sina turkbarn I floden.hände det att serbiska kvinnor behöll sina turkbarn I osmanska riket .?
Citera
2022-02-16, 17:18
Medlem
Sen undrar jag mer specifikt vad bosniaker här på fb tycker om turkar och erdogan?
Citera
2022-02-18, 06:49
Moderator
Pojken med guldbyxornas avatar
Historia --> Socialantropologi, etnologi och sociologi
/Moderator
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem