Flashback bygger pepparkakshus!
  • 2
  • 3
2022-02-15, 19:43
Medlem
fittslems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anti-WOG
Du är ju dum i huvudet på riktigt. Du menar alltså att det bara är pensionärer, pundare och kriminella som använder kontanter?

Ja annars är man ju rätt efterbliven om man springer runt med mynt och sedlar i dagen digitala samhälle. När dessutom fler och fler butiker slutar acceptera kontanter.

Om några år är vi helt kontantfria i Sverige.
2022-02-15, 19:45
Medlem
Citat:
Går inte dom under kategorin kriminella?

Sant, men även om svartjobbare är kriminella är inte alla kriminella svartjobbare. Så för deras skull tycker jag att dom får vara en egen undergrupp.
2022-02-15, 19:45
Medlem
Det var en del fåniga hipster-kommentarer i början av tråden. Låter mest som avundsjuka. Nåväl, jag och de jag känner är absolut inte hipsters eller någon annan epitet som är på moder. Möjligen kan vi klassas som gamla och tråkiga och på intet sätt följer några modetrender. Utom en, vi är samtliga kontantlösa. Vi inser även att vi är sårbara i händelse av en cyberattack. Men vi är alla överrens om att det är så himla skönt att slippa kontanter, slippa alla dessa mynt i fickan. Vi har betalkort och vi har kort kopplade till mobilen och vi klarar oss alldeles utmärkt. Just nu i alla fall.
2022-02-15, 19:47
Medlem
Skulle idag runt 16-tiden köpa frukostägg på mitt lokala ICA och den långa kön till kassan valde jag bort. Tar OST på min frukostmacka:-) SÅ fint när man har ett val:-)
2022-02-15, 19:48
Medlem
Anti-WOGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fittslem
Ja annars är man ju rätt efterbliven om man springer runt med mynt och sedlar i dagen digitala samhälle. När dessutom fler och fler butiker slutar acceptera kontanter.
Det är ju pga såna som du som bankerna och butikerna lyckas få allt digitalt, dvs att ha kontroll på din ekonomi. Anser banken att du köpt något olämpligt så spärrar dom ditt konto.
Men idioter som du tycker att det är helt ok att banken ska styra ditt liv.
2022-02-15, 19:48
Medlem
Citat:
Du är ju dum i huvudet på riktigt. Du menar alltså att det bara är pensionärer, pundare och kriminella som använder kontanter?
Ursäkta att jag lägger mig i men vilka andra kan du tänka dig? VEM väljer att krångla med sedlar och mynt när det funkar så bra med ett kort?
2022-02-15, 19:50
Medlem
Anti-WOGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av maratonmaniker
Ursäkta att jag lägger mig i men vilka andra kan du tänka dig? VEM väljer att krångla med sedlar och mynt när det funkar så bra med ett kort?
Jag själv använder till 99% kontanter, är varken pundare, pensionär eller kriminell.
Jag vill inte att staten och bankerna ska bestämma över min ekonomi.
2022-02-15, 19:55
Medlem
Citat:
Jag själv använder till 99% kontanter, är varken pundare, pensionär eller kriminell.
Jag vill inte att staten och bankerna ska bestämma över min ekonomi.
Okej, Jag är pensionär och ständigt får jag rabatter och förmåner kopplade till mitt kort. Inget jag frågar efter men det är rabatter hela tiden och jag är ju glad för det. VARFÖR skulle jag välja att betala med kontanter och gå miste om alla rabatter?
2022-02-15, 19:56
Medlem
Anti-WOGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av maratonmaniker
Okej, Jag är pensionär och ständigt får jag rabatter och förmåner kopplade till mitt kort. Inget jag frågar efter men det är rabatter hela tiden och jag är ju glad för det. VARFÖR skulle jag välja att betala med kontanter och gå miste om alla rabatter?
Man behöver bara ett sk Stammis-kort på ICA för att få rabatt, och betala med kontanter.
2022-02-15, 19:58
Medlem
Citat:
Man behöver bara ett sk Stammis-kort på ICA för att få rabatt, och betala med kontanter.
Och VARFÖR ska man krångla med kontanter? Gå till bankomaten och ta ut pengar och så gå på ICA. Jag hoppar över bankomaten och går direkt.
2022-02-15, 20:13
Medlem
Diablo1118s avatar
TS Vill enligt trådstarten diskutera:

Citat:
Att diskutera: Det synes anses numer supercool, inte ha cash på sig. Vi får själva höra att bara pensionärer och reaktionära bakåtströvare har kontanter. Är det så också när it-systemen går ner?

Mår hipsters bra utan middagsmat när ur hand i mun och kylen tom?

Äter du (hos) din granne som är reaktionär?

Det finns redan trådar där detta diskuteras eller ts kan väva in sina frågeställningar utan att vi behöver en ny tråd.

Tråd låst / Moderator
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in