2022-02-15, 11:01
Bannlyst
Hej

Varför ska folk gnälla över lönen för? Jag tjänar 14700 kr efter skatt vilket är mycket för mig och jag klarar mig på det. Varför ska folk vara så bortskämda för? Pengar är inte viktigt för mig.
2022-02-15, 11:03
Medlem
Vad härligt att du är nöjd. Jag har ut 36 000 efter skatt och är också nöjd. Pengar betyder inte allt för mig, men jag är hellre lycklig med min lön än din lön 😊
2022-02-15, 11:04
Medlem
Är väl bra för dig om du är nöjd.
Det går säkert att "Leva På" 14700 om man har en låg hyra och enkla vanor. Men vissa andra vill kunna ha en guldkant på tillvaron för att vara värt det slit man laggt ner på en utbildning och arbetsinsatts.
2022-02-15, 11:06
Medlem
zilog-80s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SEEKERANDDESTROYER
Hej

Varför ska folk gnälla över lönen för? Jag tjänar 14700 kr efter skatt vilket är mycket för mig och jag klarar mig på det. Varför ska folk vara så bortskämda för? Pengar är inte viktigt för mig.

Det är mycket det, hör av dig när du klarar dig på strax över 10 och ändå äger och kör en bil. :-P
2022-02-15, 11:20
Medlem
maxatdunders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Leif-o-billy
Vad härligt att du är nöjd. Jag har ut 36 000 efter skatt och är också nöjd. Pengar betyder inte allt för mig, men jag är hellre lycklig med min lön än din lön 😊

Hade pengar inte betytt något hade du inte nämnt det, pengar är faktiskt bevisat att det skapar endast mer problem och ohälsosamma konsumtionsvanor, det finns en anledning varför folk med pengar går in i väggen eller äter SSRI.
2022-02-15, 11:24
Medlem
Ulrik.Agrens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SEEKERANDDESTROYER
Hej

Vad bra för dig. Det räcker ju när man som du mest sitter hemma och runkar.
Annat är det när man har familj, hus, bilar, båtar, sommarstuga och intressen.
2022-02-15, 11:30
Medlem
Straminskys avatar
14700? Jävla kapitalist.
Vad ska du med alla pengar till?
2022-02-15, 11:49
Medlem
Jag klarar mig på 7-8k di lever som en kung
2022-02-15, 11:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ulrik.Agren
Vad bra för dig. Det räcker ju när man som du mest sitter hemma och runkar.
Annat är det när man har familj, hus, bilar, båtar, sommarstuga och intressen.

Kan du utveckla varför du måste betala mycket pengar för dina intressen? Saknar du fsntasi och handlingskraft, så därför måste du betala andra för det?

Med hus, bilar, båtar och sommarstuga, när menar du att du har tid för intressen?

Nej, det du skriver hänger inte ihop.
2022-02-15, 11:55
Medlem
Det är väl bra för dig, men tämligen meningslöst om du inte också avslöjar vad du har för utgifter.

För övrigt är jag inte en av de som gnäller på lönen. Drar hellre ner på utgifter än att jobba mer och spendera mer tid hemifrån.
2022-02-15, 12:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av maxatdunder
Hade pengar inte betytt något hade du inte nämnt det, pengar är faktiskt bevisat att det skapar endast mer problem och ohälsosamma konsumtionsvanor, det finns en anledning varför folk med pengar går in i väggen eller äter SSRI.
Varför skulle det inte stämma för mig men för TS som har lägre lön, känns väldigt inkonsekvent? Skulle nog vilja påstå att det är högre sjukskrivningstal och ohälsa bland låginkomsttagare
2022-02-15, 12:01
Medlem
Går alldeles utmärkt att leva på runt 15,000 kr om man är ekonomisk lagd och inte lånar för konsumtion. Har inte mycket mer själv i lön men ett regelbundet sparande gör att jag lever mer än gott.
Villa och Volvo javisst men utan ekonomiskt tänk och planering hade det nog varit svårt. Men att ge bort min lön till låneockrare som skrattar hela vägen till banken känner jag absolut inte för.
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in