2022-03-19, 18:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Musenrot
Jag har träffat EW. Trots polerad yta var han underlig, obehaglig och gränslös. Om polisen vill komma åt några ömma punkter i syfte att få murarna att rämna bör de gräva efter sånt han råkat ut för under sin egen uppväxt. Det var dessutom inte längesen jag såg honom på en sylta i Hässelby Gård. Har ingen aning om hans anknytning dit, men han har åtminstone rört sig i det området. Ni här i tråden som sitter och antingen spekulerar i hans oskuld, alternativt försöker lägga skulden på kvinnan eller hennes anhöriga borde krypa tillbaka in under den sten där ni måste ha legat senaste decenniet. Blir fan mörkrädd.

Vad du tycker om Erik är inte relevant,
Bara för att du uppfattar hans norrländska blyghet som obehaglig så betyder det inte att det är så..
Jag lägger inte skulden på min vännina men Erik är oskyldig tills han blir dömd!

Lite roligt att DU använder ordet ”sylta”
Men tycker att jag ska krypa tillbaka under stenen…?!
Hur gammal är du 95 eller🤣
Citera
2022-03-20, 14:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zelda70
Vad du tycker om Erik är inte relevant,
Bara för att du uppfattar hans norrländska blyghet som obehaglig så betyder det inte att det är så..
Jag lägger inte skulden på min vännina men Erik är oskyldig tills han blir dömd!

Lite roligt att DU använder ordet ”sylta”
Men tycker att jag ska krypa tillbaka under stenen…?!
Hur gammal är du 95 eller🤣

Efter att ha läst igenom dina inlägg så är det väldigt tydligt vilken åsikt i fallet du har. Kanske har du rätt, kanske har du fel.

Men låt bli att förlöjliga andra skribenter.
Citera
2022-03-20, 21:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ninaina
Så det var inte denna kvinna vars kropp fiskats ur vattnet i Grästorp. Enligt ekot kroppen av den kvinna som försvann i mitten av februari. Måste varit hon från kosovo.

Nej det var Amela

(FB) 24-åriga Amela Kalac försvunnen i Grästorp 2022-02-14, hittad avliden.

" 24-åriga Amela Kalac försvunnen i Grästorp 2022-02-14, hittad avliden."
Citera
2022-03-21, 17:44
Medlem
JSelwyns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Frankenstein1
Nej det var Amela

(FB) 24-åriga Amela Kalac försvunnen i Grästorp 2022-02-14, hittad avliden.

" 24-åriga Amela Kalac försvunnen i Grästorp 2022-02-14, hittad avliden."

Alltså, ibland önskar man att folk läser tidningar/ser på tv, innan man skriver. Just saying.
Citera
2022-03-22, 11:04
Medlem
Hon är försvunnen på eget bevåg med någons hjälp. Troligen lämnat Sverige med falskt pass.
Tycker polisen ska gå igenom övervakning från Arlanda och andra potentiella utfarter från Sverige. Det är min fasta ståndpunkt..
Citera
2022-03-22, 19:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Innepinne
Hon är försvunnen på eget bevåg med någons hjälp. Troligen lämnat Sverige med falskt pass.
Tycker polisen ska gå igenom övervakning från Arlanda och andra potentiella utfarter från Sverige. Det är min fasta ståndpunkt..

Han skulle inte vara häktad och hans bil vara i beslag om så vore fallet. Polisen "vet" något eller säkrat spår som gör att han är misstänkt.
Citera
2022-03-23, 08:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av aikaik75
Han skulle inte vara häktad och hans bil vara i beslag om så vore fallet. Polisen "vet" något eller säkrat spår som gör att han är misstänkt.

Det skulle han visst också vara, med tanke på hur de brukar se ut vid försvinnanden, och Polisen misstänker att hon inte håller sig borta frivilligt. Dom har ingenting som pekar åt något håll men vågar inte släppa honom då utredningen nedprioriteras omgående.
Citera
2022-03-23, 09:16
Medlem
Citat:
Det skulle han visst också vara, med tanke på hur de brukar se ut vid försvinnanden, och Polisen misstänker att hon inte håller sig borta frivilligt. Dom har ingenting som pekar åt något håll men vågar inte släppa honom då utredningen nedprioriteras omgående.

Det lär snart visa sig vem som har rätt. Kan iofs förstå att hon vill lämna sverige med tanke på betygsfusk mm. Är liksom lite rökt här. Tror fortsatt att han är skyldig med tanke på den långa tid som han suttit häktad. Svårt för att inte säga omöjligt att hålla någon häktad under en så här lång tid utan några indicier. Som jag sagt tidigare, EW är skyldig men oklart om det kommer finnas bevis för en fällande dom.
Citera
2022-03-23, 09:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av aikaik75
Det lär snart visa sig vem som har rätt. Kan iofs förstå att hon vill lämna sverige med tanke på betygsfusk mm. Är liksom lite rökt här. Tror fortsatt att han är skyldig med tanke på den långa tid som han suttit häktad. Svårt för att inte säga omöjligt att hålla någon häktad under en så här lång tid utan några indicier. Som jag sagt tidigare, EW är skyldig men oklart om det kommer finnas bevis för en fällande dom.

Så kan de vara.
Sverige är ju känt och har även fått hård kritik för sina långa häktningstider av FNs tortyrkommitté. Precis därför vill jag påstå att häktningstiden verkligen spelar noll roll. I Sverige häktar man ytterst slentrianmässigt och håller inne folk i hopp om att dom ska knäckas och börja sjunga.
Hade de funnits något av värde i bilen blod, sperma etc etc så kan jag garantera att de läckt ut.

https://www.riksdagen.se/sv/webb-tv/video/interpellationsdebatt/fn-kritik-mot-langa-haktningstider-och-omfattande-restriktioner_H210172
Citera
2022-03-23, 12:43
Medlem
Citat:
Så kan de vara.
Sverige är ju känt och har även fått hård kritik för sina långa häktningstider av FNs tortyrkommitté. Precis därför vill jag påstå att häktningstiden verkligen spelar noll roll. I Sverige häktar man ytterst slentrianmässigt och håller inne folk i hopp om att dom ska knäckas och börja sjunga.
Hade de funnits något av värde i bilen blod, sperma etc etc så kan jag garantera att de läckt ut.

https://www.riksdagen.se/sv/webb-tv/video/interpellationsdebatt/fn-kritik-mot-langa-haktningstider-och-omfattande-restriktioner_H210172

Det krävs en del för att huvudtaget häkta någon. Reglerna om häktning är komplicerade och det är många förutsättningar som måste vara uppfyllda för att någon ska kunna häktas. Detta beror på att häktning är ett så kallat tvångsmedel och endast ska användas när det verkligen är nödvändigt.

Denna första förutsättningen som måste vara uppfylld för att häktning ska kunna bli aktuellt är att det finns "sannolika skäl" för att den misstänkte personen har begått ett brott (24 kap. 1 § första stycket RB).

Sannolika skäl uttrycker hur stark misstanken är och det är den högre graden av misstanke. Det måste alltså finnas relativt mycket som tyder på att personen faktiskt har begått ett brott.

Detta beror på att man så långt som möjligt vill undvika att häkta någon som senare visar sig vara oskyldig.
Citera
2022-03-27, 21:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JSelwyn
Alltså, ibland önskar man att folk läser tidningar/ser på tv, innan man skriver. Just saying.

Personen jag svarade undrade om det inte var Someyyeh som hittats i Grästorp !!! Båda försvann ungefär samtidigt.
Citera
2022-03-28, 10:00
Medlem
Omhäktningsförhandlings protokoll 18/3-22 Mord Solna TR B 1441-22 Dagboksbladet 28/3

Omhäktningsförhandlings protokoll: 2022-03-18

Misstänkt:
E*RIK Wa*nhatalo, Häktad:

SAKEN:
Mord nu fråga om åtalsförlängning

Åklagaren anser att den misstänkte bör vara kvar i häkte i avvaktan på att åtal väcks.

Skälen för häktning har dock enligt åklagaren förändrats i följande avseenden.

Den misstänkte är nu på sannolika skäl misstänkt för följande brott: Mord 2022-02-12 -- 2022-02-13 Barrstigen 1, Bromma, eller annan okänd plats i landet, Sverige.

BESLUT Häktning
Den misstänkte ska även fortsatt vara häktad.

Ny tid för åtals väckande
Åtal ska vara väckt senast den 31 mars 2022 kl. 11.00.

Den misstänkte är nu på sannolika skäl misstänkt för följande brott:
Mord 2022-02-12 -- 2022-02-13 Barrstigen 1, Bromma, eller annan okänd plats i landet, Sverige.

https://delafil.se/ecfc149b226975de/Solna_TR_B_1441-22_Aktbil_20,_Omh%C3%A4ktningsprotokoll_Erik_Wanh. pdf

Dagboksbladet: 2022-03-28

https://delafil.se/99d346309ba0632f/Solna_TR_B_1441-22_Dagboksblad_2022-03-28.pdf
Senast redigerad av Doiten 2022-03-28 kl. 10:04.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in