• 1
  • 2
2022-02-15, 08:03
Medlem
Hackenbush55s avatar
Varför vill man ha en högljudd bil? Åkte i en sådan en gång några mil och när vi var framme var jag lomhörd i en timme, inte kul.
Citera
2022-02-15, 09:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hackenbush55
Varför vill man ha en högljudd bil? Åkte i en sådan en gång några mil och när vi var framme var jag lomhörd i en timme, inte kul.
Har med åldern att göra!
Annars skulle inte flesta A-traktorreggade V70 låta så mycket - en ren plåga!
Citera
2022-02-15, 09:55
Medlem
Hackenbush55s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flattematte
Har med åldern att göra!
Annars skulle inte flesta A-traktorreggade V70 låta så mycket - en ren plåga!

Var 25 år när det inträffade och då var jag för gammal?
Det var min värsta åktur, glömmer det aldrig.
Citera
2022-02-15, 11:55
Medlem
retardators avatar
Varför VILL man reta omgivningen och dra en massa onödig uppmärksamhet till sig? Kan bara komma på två orsaker:

"Du smyger iväg med 400 kg grejer/det styckade liket/ hela kommunens vapenarsenal så drar jag på och tomvarvar med mitt tomma avgassystem och mitt tomma kranium för att snojten ska ägna sig åt oljudet istället för att stoppa dig"

Alternativt

"Äntligen kan jag HÄMNAS för alla oförrätter som begicks mot mig när de påstod att jag STÖRDE hela klassen när "MIN ADHD" tog överhanden, äntligen snart vuxen!"
Citera
2022-02-15, 19:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av napster99
har läst lite och i usa är det inte olagligt verkar det som, hur är det i sverige? vad är den svenska översättningen för resonator förresten eller heter det samma?

vad kan man ytterligare/eller göra för göra bilen mer högljudd?

Hade vi inte nyss samma diskussion om jättevingar? Svaret är detsamma som för alla anda modifikationer: Bil med helfordonsgodkännande= Du får inte ändra nånting om du vill vara 100% laglig.

Vill du ha lite mer frihet: Köp en äldre bil som inte omfattas av helfordonsgodkännande. Det öppnar upp lite men är absolut inte helt fritt att göra som man vill.
Alternativt: Kör på bara och sluta nojja
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in