Hej, jag har haft problem med axeln ett tag magnetröntgen har visat på labrum skada och misstanke om andra saker. Den är väldigt ostabil och knakar mycket. Eftersom det inte gjorde akut ont tyckte ortopeden inte att vi behövde behandla det förtillfället vilket jag köpte. Nu har det blivit värre och har fått sinnessjukt ont i skulderbladen det verkligen hugger till varje gång jag andas eller vrider mig och det har varit så här i november. Har gått till sjukgymnast, som misstänker att mina skulderblad inte jobbar som de skall pga skada i axeln. I alla fall fick tid till en ortoped, dock blev det en annan ortoped och på ett annat sjukhus den här gången. Ortopeden pratar kass svenska, när jag skulle beskriva mina besvär så avbröt han mig och lät mig inte tala till punkt sen bilda han sig en egen uppfattning väldigt snabbt, att jag knappt kan andas utan smärta bryr han sig knappt om. Han verkar ha helt andra åsikter än den förra ortopeden. Han gick dock med på att han skulle kunna gå in och kolla i min axel och operera om han anser att man kan göra något. Men jag har verkligen dåliga vibbar om honom och vill ha någon annan. Jag ringde till sjukhuset där min första ortoped jobba men för att få träffa honom måste jag först gå till VC och få en ny remiss vilket kommer antagligen ta en jävla tid, för att få träffa den här ortopeden tog det mig 4 månader. Det är extremt smärtsamt att gå runt så här, har försökt med sjukgymnastik men håller på att svimma vid lättare övningar, undrar om någon har ett tips på vad man kan göra för att få hjälp snabbare eller skynda på processen med en annan ortoped.