2022-02-15, 00:37
Medlem
Miffotmorgans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Feverilex
Men Rysslands underrättelsetjänst kan man lita på eller hur? De talar alltid sanning och Putin är Jesus själv, eller hur? Vad tror du?
Det skrev jag inte, varför lägger du ord i mun på mig?
Citera
2022-02-15, 00:46
Medlem
LuluBrooksies avatar
Herregud, vad har hänt? Flashback har blivit ljugarbänken.
Citera
2022-02-15, 01:50
Medlem
Låt oss anta att USA, på ett eller annat sett, klämmer in avtryckaren och startar kriget.

Tror ni media tar Putins sida och istället vänder kameran mot, och anklagar USA ?

Knappast, det följer inte narrativet att Ryssland är boven i dramat och att man ropat "Vargen kommer" i typ 70 år. Eller när läste ni senaste en nyhetsartikel producerad i väst där det står hur västerländska trollfabriker och hackare har förstört den ryska X, Y, Z kampanjen ?

Tycker debatten kring Ryssland är så fruktansvärt IQ-befriad och enformig. Såklart att det inte kommer ske någon attack på onsdag...likt alla andra dagar de senaste 70 åren...

Dock hoppas jag att det faktiskt smäller till som fan, och att både Ryssland och Kina stryper sina resurser till Västvärlden...hade varit skit kul att bevittna.
Citera
2022-02-15, 02:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Haubits77B
Biden ligger bakom.
Är väl 1 miljon USA-soldater i Ukraina vid det här laget.
Hunter Biden är väl med på ett hörn.

Antalet amerikanska soldater i Ukraina verkar just nu vara ungefär noll, då de dragits tillbaka. Tidigare verkar det där ha funnits 160 stycken från Florida National Guard.
Citera
2022-02-15, 06:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gniknus2
Var har du läst detta?
Jag har inte läst det. Jag hörde det på ekot.

Annars:

(Min fetning.)

Citat:
Ryska utrikesministern Sergej Lavrov säger att han fortfarande ser en diplomatisk väg framåt i förhandlingarna med väst. Samtidigt uppger landets försvarsminister att militärövningarna vid ukrainska gränsen snart är avslutade.

– Det här är en signal om att det nog inte blir en invasion på onsdag i alla fall, säger Jakob Hedenskog, analytiker vid Utrikespolitiska institutet.

https://www.dn.se/varlden/ryssland-ser-fortfarande-diplomatisk-vag-framat/
Citera
2022-02-15, 06:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NurseRatched
Jag har inte läst det. Jag hörde det på ekot.

Annars:

(Min fetning.)

https://www.dn.se/varlden/ryssland-ser-fortfarande-diplomatisk-vag-framat/
Propagandisten på UI vet mycket väl att övningarna följer den tidtabell som varit känd sedan länge och har inget med någon "invasion" att göra, men snart kommer statsmedia att berätta för oss att det var det solida svenska stödet för broderlandet Ukraina som skrämde Putin från att invadera. Vi hade ju 4 officerare där, som med sedvanligt svenskt mod och bravur satte sig i säkerhet i Polen när det var dags för den ryska "invasionen".

https://www.forsvarsmakten.se/sv/aktuellt/2022/02/sveriges-bidrag-till-operation-unifier-har-lamnat-ukraina/
Citera
2022-02-15, 07:24
Medlem
HeyHumphreys avatar
Nämner någon 9/11 eller 7/7 i samband med 'False flag' är M16s samt CIAs officiella hållning att begreppet är löjligt och ingenting som statsmakter eller underrättelsetjänster någonsin sysslar med.
Citera
2022-02-15, 07:26
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CommieHunter1
Onsdag funkar inte för Biden, för då ska han tömma tarmen.
Tisdag funkar inte för Putin, för då ska Olaf Scholz komma över och ta ett glas.

Det vore på sin plats att grabbarna äntligen snackar ihop sig och SMS:ar Zelensky, som tycker att det börjar bli segt och långdraget.
- Ska det vara så här, så vill jag inte vara med i NATO längre
FYI: På onsfag är Bolsonaro i Krim.
Citera
2022-02-15, 09:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Arkhamist
Säger kontot som startades i januari -22 och vars 36 inlägg i stort handlar om att kalla alla du pratar med troll. Agenda much?
Om du varit någorlunda intelligent så hade du själv sett den extrema propagandan som bedrivs just nu på flashback
Citera
2022-02-15, 12:41
Medlem
Ryska UD:s talesperson Maria Zakharova så kaxig på sin facebook
Citera
2022-02-15, 14:08
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av einein
Om du varit någorlunda intelligent så hade du själv sett den extrema propagandan som bedrivs just nu på flashback
Nej, jag ser den. Den är kväljande. NATO-agenter och Patrik Oksansen-typer har växlat spår från att tjata om att människor ska vaccinera sig oavsett om de behöver det eller inte till att hetsa mot Ryssland från morgon till kväll. Helt nystartade konton med bara tiotalet inlägg skriker och sprider alarmism och kallar alla som inte köper DN-propagandan för rysstroll.

Det är en sådan cirkus. Det är så övertydligt att den Bidén-ledda västkoalitionen längtar efter ett storkrig som likt en stor matta går att kasta över alla nuvarande problem med förtroende, inflation, Covid etc. Dessutom vill man krossa BRICS-samarbetet så att dollarn behåller sin status som världsvaluta. Man vill inte ha konkurrens. Därför trummar man igång det här.

Nu rullar Putin tillbaka sina trupper, läste jag. Det måste reta Vita Huset. Ska vi gissa på en false flag-attack på Ukraina inom ett par dagar av soldater med misstänkt amerikansk dialekt i omärkta splitter nya ryska uniformer?
Citera
2022-02-15, 14:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Arkhamist
Nej, jag ser den. Den är kväljande. NATO-agenter och Patrik Oksansen-typer har växlat spår från att tjata om att människor ska vaccinera sig oavsett om de behöver det eller inte till att hetsa mot Ryssland från morgon till kväll. Helt nystartade konton med bara tiotalet inlägg skriker och sprider alarmism och kallar alla som inte köper DN-propagandan för rysstroll.

Det är en sådan cirkus. Det är så övertydligt att den Bidén-ledda västkoalitionen längtar efter ett storkrig som likt en stor matta går att kasta över alla nuvarande problem med förtroende, inflation, Covid etc. Dessutom vill man krossa BRICS-samarbetet så att dollarn behåller sin status som världsvaluta. Man vill inte ha konkurrens. Därför trummar man igång det här.

Nu rullar Putin tillbaka sina trupper, läste jag. Det måste reta Vita Huset. Ska vi gissa på en false flag-attack på Ukraina inom ett par dagar av soldater med misstänkt amerikansk dialekt i omärkta splitter nya ryska uniformer?

Hahaha propagandan är ju tvärtom. Det är rysspropaganda som är bombat här och inte tvärtom, men i och med du är så hjärntvättad så tror du säkert tvärtom.
Jag visste ngt om vaccin skulle komma in i bilden haha.
Och sist men inte minst tror du usa är missnöjda att det inte blev något krig? Helt jävla seriöst nu hahaha hur efterbliven kan man bli.
I 1 månad non stop har dom försökt lösa det och det gjorde dom svider det i ögonen eller
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in