2022-02-14, 18:43
Medlem
FoxHounds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av temptedmania
Det har jag inte hört något om.

jag trodde du menade att han har ändrat sig och sa att han tänkte anfalla Ukraina.
Det verkar som att dom uttalar sig om att övningen lider mot sitt slut och trupperna ska hem. Hur man ska tolka det vet jag inte.
Citera
2022-02-14, 18:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FoxHound
Det verkar som att dom uttalar sig om att övningen lider mot sitt slut och trupperna ska hem. Hur man ska tolka det vet jag inte.
Man skall tolka det som att övningarna lider mot sitt slut och att trupperna ska hem.
Citera
2022-02-14, 19:03
Medlem
FoxHounds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VarmaDrycker
Man skall tolka det som att övningarna lider mot sitt slut och att trupperna ska hem.
Då är Putin slut som spelare. Välkommen Ukraina till Eu och Nato, hoppas Sverige och Finland blir Nato snart också! Ryssland = u-land
Citera
2022-02-14, 19:12
Medlem
StudiumValors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 45Lokar
Med tanke på hur mycket USA o co hetsar mot ryssarna så förstår jag att man plockar bort det man kan av värde ut ur EU..
USA hetsar?
Citera
2022-02-14, 20:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jeff.Beck
När under de senaste 30 åren har det "flexats" såhär? Vad jag vet är det första gången Ryssland lämnat sin östfront oskyddad.
Att "lämna östfronten oskyddad" har jag inte sagt någonting om. Ryssarna flyger i andra länders luftrum och kör ubåtar lite överallt. Inget ovanligt.
Citat:
Ursprungligen postat av NurseRatched
Hahaha ja, precis.

Men flashbackintelligentian lovar ju att inget kommer att hända . . .
Mm, vi får se på onsdag vad som hänt. De var senaste budet att ryssarna skulle gå in. Eller ska vi skjuta fram det en vecka till?
Citera
2022-02-14, 20:20
Medlem
Citat:
Mitt problem är att Ryssland koncentrerat i princip alla sina trupper nära Ukrainas gräns.

Nu är den här diskussionen obsolet eftersom Putin verkar ha backat.

Ukraina har god kapacitet att bita tillbaka om ryssen angriper och till skillnad från männen i Syrien och Afghanistan kommer de inte fly hals över huvud utan stanna och försvara landet.
Citera
2022-02-14, 20:20
Medlem
Jofs avatar
En hel del på Flashback verkar vara Ryssland trolllare 😊. Man får info via dom om den ryska attityden.
Men ingen verkar riktigt veta Putins tanke. En idé har jag. Att han inte själv vet.att han gamblar och ser vad som händer. Han börjar bli gammal och trött och vill hitta på något. Innan han lämnar in.
Citera
2022-02-14, 20:23
Medlem
Fjonkanss avatar
Ah visst, övningarna lider mot sitt slut...det räcker med ett vådaskott nu så är det pang pang på riktigt.
Citera
2022-02-14, 20:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Miffotmorgan
Varför en utländsk underrättelsetjänst inte är trovärdig?
Ja du, kan det vara så att man har en agenda?
Vad tror du?

Men Rysslands underrättelsetjänst kan man lita på eller hur? De talar alltid sanning och Putin är Jesus själv, eller hur? Vad tror du?
Citera
2022-02-14, 20:35
Avstängd
Citat:
Han drar tillbaka sina styrkor från Ukrainas närområde.

Var har du läst detta?
Citera
2022-02-14, 20:36
Medlem
sxephils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Feverilex
Men Rysslands underrättelsetjänst kan man lita på eller hur? De talar alltid sanning och Putin är Jesus själv, eller hur? Vad tror du?

I verkligheten är inga underrättelsetjänster trovärdiga.
Citera
2022-02-14, 21:51
Medlem
tdlefnierreguss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 45Lokar
Med tanke på hur mycket USA o co hetsar mot ryssarna så förstår jag att man plockar bort det man kan av värde ut ur EU.
Sedan handlar det inte om att Ukraina skall invadera Ryssland utan att de kanske tänker gå in i utbrytarregionen i Ukraina där det bor många rysktalande personer.

Man kan fråga sig varför så många västerländska länder öser vapen och pengar över Ukraina just nu?
Med tanke på att man inte skulle påverka andra länder. Men det kanske bara gällde Ryssland. När det kommer till påverkanskampanjer från västsidan så är det okej för vi är ju de goda.....

Storbritannien är förövrigt ett av de länder som skickar vapen till Ukraina. Med tanke på MI6.

Eftersom Biden sovit i något år nu så måste de göra något för att visa att han är president och det är att nämna att de har hemlig intel som säger att ryssland planerar något hemskt utan att avslöja källan. Då flyttar man fokus på Bidens oförmåga att göra något vettigt
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in