2022-02-13, 21:46
Medlem
Temperaturen stiger. Polisen riktar inte in sin verksamhet på den riktiga svårreglerade tunga brottsligheten utan plockar billiga poänger genom att ge sig på kändisar (den träningstokige Stockholmaren) och julvärdskockens bror nu senast. Det här är symbolpolitik och jag vet inte vem polisen vill imponera på. Att lagföra torskar som köper sex av rumänskor bidrar näppeligen till minskad prostitution.
Dock har polisens strategier börjat göra det svårare för hedervärdaa, vettiga sexköpare att knyta nya kontakter, framför allt med utländska eskorter, men även övriga.

Hur letar torskjägarna efter sina oskyldiga offer? Vad är skrönor och vad är sant? Finns det tider där risken för övervakning är mindre (jag tror personligen att polisen är mindre aktiv efter 22, eftersom det blir rätt kostsamt att ha en spaningsgrupp aktiv strax före midnatt). Frågorna är många.

Vilka åtgärder vidtar ni för att minimera risken att snubbla över en bevakad eskort?

Har polisens aktivitet lett till ändrat köpemönster och hyr upplever ni det?
Citera
2022-02-13, 22:33
Moderator
BlueSwedes avatar
Flyttade tråden till en mer passande forumdel.
/Mod
Citera
2022-02-13, 22:43
Medlem
Outcall. Simple as that.

Sen är det rätt riskfritt att gå till en vanlig vuxen svensk tjej som tar ganska högt pris också.

Men att gå på incall hos någon utländsk tjej oavsett tid på dygnet är nog det dummaste man kan göra när vi lever i den feministiska stormakten och polisen lägger oändliga resurser på att spana adresser. Ska man ändå gå på incall så kan man ändå själv stå och spana i typ en timme för att se om polisen griper någon. Och kontrollera bilar runtomkring.

Sen är kockens bror en idiot som inte tog tåget till Köpenhamn Så han har inga sympatier från min sida, likt alla andra idioter till västskåningar som åker dit på svensk mark.
Citera
2022-02-14, 08:46
Medlem
Frilansande svenskor som gör detta lite vid sidan om i inte allt för stor omfattning lär vara i princip riskfria att fika med oavsett om det gäller incall eller outcall.
Citera
2022-02-14, 11:52
Medlem
Clodiuss avatar
Funderade på att starta en tråd, men detta ämne verkar liga nära det jag ville diskutera.

Jag tycker det verkar som om polisen byter taktik i sitt bekämpande av proditutionen. Tidigare var ju en strategi stödd av kändispolisen Simon påhejad av diverse feminister som gick ut på att man skule bekämpa efterfrågan - "utan efterfrågan inget utbud". Det innebar alltså att plisen låg sig i försåt utanför hotelrum/lägenheter som användes av kända prostituterade, och tog kunder på vägen ut, efter att de fullgjort vad Simon och andra beskriver som övergrepp - tämligen cyniskt och inte särskillt effektivt.

Men nu verkar det som andra mer medieskygga men smartare poliser istället ger sig på utbudet, och verkar koncentera sig på att stänga ner större bordeller i storstäderna, som ofta haft massage och/eller hårklippning som täckmantel. Det har varit Jennys thaimassage, en kedja i Göreborg och nyligen ett ställe på Gärdet, som stängts ner. Här verkar det vara viktigare att stänga verksamheten och fängsla kopplarna, än att att sätta fast så många kunder som möjligt.

Mig tyckes det som att stänga ner större bordeller en i taget, är betydligt mer effektivt än att ligga i buskarna och lura, för att bekämpa prostitution. Har jag rätt i mina iaktagelser och resonemang - eller är det något jag missat? Har bara förljt detta i media och i diverse FB-trådar.
Citera
2022-02-14, 12:15
Moderator
BlueSwedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Munter102
Frilansande svenskor som gör detta lite vid sidan om i inte allt för stor omfattning lär vara i princip riskfria att fika med oavsett om det gäller incall eller outcall.
Instämmer! Hittar man dom dessutom i sugerbabe-svängen, så inbillar jag mig att man är ännu något säkrare. Man har en "cover-story" som funkar ifall man träffar nån man känner och den håller rätt bra i alla lägen. Tjejen är lika angelägen som jag att inte vara nån som pysslar med prostitution.
Citera
2022-02-14, 12:19
Moderator
BlueSwedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Clodius
Funderade på att starta en tråd, men detta ämne verkar liga nära det jag ville diskutera.

Jag tycker det verkar som om polisen byter taktik i sitt bekämpande av proditutionen. Tidigare var ju en strategi stödd av kändispolisen Simon påhejad av diverse feminister som gick ut på att man skule bekämpa efterfrågan - "utan efterfrågan inget utbud". Det innebar alltså att plisen låg sig i försåt utanför hotelrum/lägenheter som användes av kända prostituterade, och tog kunder på vägen ut, efter att de fullgjort vad Simon och andra beskriver som övergrepp - tämligen cyniskt och inte särskillt effektivt.

Men nu verkar det som andra mer medieskygga men smartare poliser istället ger sig på utbudet, och verkar koncentera sig på att stänga ner större bordeller i storstäderna, som ofta haft massage och/eller hårklippning som täckmantel. Det har varit Jennys thaimassage, en kedja i Göreborg och nyligen ett ställe på Gärdet, som stängts ner. Här verkar det vara viktigare att stänga verksamheten och fängsla kopplarna, än att att sätta fast så många kunder som möjligt.

Mig tyckes det som att stänga ner större bordeller en i taget, är betydligt mer effektivt än att ligga i buskarna och lura, för att bekämpa prostitution. Har jag rätt i mina iaktagelser och resonemang - eller är det något jag missat? Har bara förljt detta i media och i diverse FB-trådar.
Dessutom är det ju inte sexköpslagen som är den man jobbar efter, utan dom rätt gamla lagarna kring koppleri. Jag antar att skattelagstiftningen och anställningslagarna är på tapeten också.
Jobbar man så, så kan jag tycka att man jobbar helt rätt!

Men, vi får väl se om/när den gode Simon har nån ny bok på gång, då brukar det ju röras upp lite damm i branschen för att väcka lite uppmärksamhet.
Citera
2022-02-14, 15:31
Medlem
Clodiuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BlueSwede
Dessutom är det ju inte sexköpslagen som är den man jobbar efter, utan dom rätt gamla lagarna kring koppleri. Jag antar att skattelagstiftningen och anställningslagarna är på tapeten också.

Men, vi får väl se om/när den gode Simon har nån ny bok på gång, då brukar det ju röras upp lite damm i branschen för att väcka lite uppmärksamhet.
Något annat som polisen kunde göra är helt enkelt att placera uniformerad personal väl synligt utanför lokaler där man vet prostitution förekommer. Då skulle förmodligen de flesta sexkunderna inte våga sig fram, och de som till äventyrs gjorde de skulle tillfrågas av polisen vad de gjorde där. Förmodligen ett enkelt och billigt sätt att minska prostitution, men utan att kunna gripa några kunder. Å andra sidan slipper kvinnorna utsättas för övergrepp (enligt Simon och andra).
Citera
2022-02-14, 15:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Clodius
Något annat som polisen kunde göra är helt enkelt att placera uniformerad personal väl synligt utanför lokaler där man vet prostitution förekommer. Då skulle förmodligen de flesta sexkunderna inte våga sig fram, och de som till äventyrs gjorde de skulle tillfrågas av polisen vad de gjorde där. Förmodligen ett enkelt och billigt sätt att minska prostitution, men utan att kunna gripa några kunder. Å andra sidan slipper kvinnorna utsättas för övergrepp (enligt Simon och andra).
Behöver nog inte ens vara polis, räcker nog med att en väktare eller ordningsvakt sirkulerar runt i kvarteret för att någon eller några gubbar bra går förbi adressen.
Iallafall svenska män blattar skiter fullständigt i vad som är okej i Sverige. Så kanske det blir lungt på att alla som vill hetsade mot tjejerna. Så slipper man höra klagosång från feminismen
Citera
2022-02-15, 18:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BlueSwede

Intressant take på eskortverksamhet i Sverige, klä in det i sugardating. Det är ju ett perfekt alibi. Undrar om ngn sexköpare drivit det juridiskt och undrar hur lättlurade åklagare och polis är.
I analogi med det borde man kunna boka in "massage" hos utländska eskorter, sen vad man gör där kan kvitta. Och om de då plockar en när man lämnat lägenheten, efter att ha spolat ned kondom, raderat elektronisk konversation, så borde de inte ha så mkt att komma med, eller?
Citera
2022-02-15, 20:28
Medlem
[quote=omicrondelta|79083104]Outcall. Simple as that.

Sen är det rätt riskfritt att gå till en vanlig vuxen svensk tjej som tar ganska högt pris också.

Men att gå till en svensk tjej som ofta har besök i sin egna lägenhet kanske kan vara riskfyllt också, finns alltid nyfikna grannar som kanske tipsar..
Citera
2022-02-15, 22:14
Moderator
BlueSwedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Taggen2
Intressant take på eskortverksamhet i Sverige, klä in det i sugardating. Det är ju ett perfekt alibi. Undrar om ngn sexköpare drivit det juridiskt och undrar hur lättlurade åklagare och polis är.
I analogi med det borde man kunna boka in "massage" hos utländska eskorter, sen vad man gör där kan kvitta. Och om de då plockar en när man lämnat lägenheten, efter att ha spolat ned kondom, raderat elektronisk konversation, så borde de inte ha så mkt att komma med, eller?
Jag tror den svaga länken är vad tjejen säger om polisen kommer inramlandes.
Stämmer inte den storyn med vad du säger, så blir det ju knepigare att spela oskyldig.

Har du en tjej du träffar regelbundet, så kan man ju göra upp om en story.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in