2026-05-08, 12:32
Medlem
KungPungPats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SupercoolBiljakt
Tjenamors!

Jag är inte sjuk så värst ofta men har ont i ryggen ibland och har migrän ibland. En kollega frågade om jag har testat kollodialt silver. Nån som har erfarenhet? Hjälpte det? Hur funkar det? Var köper man det? Jag klarar mig oftast drägligt med mina sporadiska åkommor, men känns onödigt att lida om man kan slippa.

Tack på förhand

SCB

Det är koppar som är viktigt men som har rensats bort ur samhället trots att kopparrör försåg människor med koppar genom dricksvatten.

Silver är inget som kroppen kan använda, vilket gör att det lagras under huden, och efter många år på silver så blir huden permanent blå och kan troligen inte få sol ljus mer då, med tanke på att folk dör strax efter att huden blivit blå.
Citera
2026-05-10, 18:48
Medlem
Odovacers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trollet3
Du har rätt, där kan jag ha fel. Ang silverjonerna rapar jag ju bara upp informationen jag fått om hur man ska hantera Kollodialt Silver.
"där kan jag ha fel"!!!! Wow! Detta är väldigt basala saker vi pratar om. Man kan inte ha sönder en atom med den utrustning man har tillgång till i ett hem.

Citat:
Om Kollodialt silvers VERKAN däremot, är det glasklart att det hjälper 100% mot urinvägsinfektion, i de fall som jag känner till. Och att det är ypperligt för vattenrening eftersom det är smaklöst. Att man skulle bli blå av det, är bara en seglivad myt.
I vilken forskningstidskrift är de fallen rapporterade? Kan du länka studierna!
Citera
2026-05-24, 06:52
Medlem
Trollet3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Odovacer
"där kan jag ha fel"!!!! Wow! Detta är väldigt basala saker vi pratar om. Man kan inte ha sönder en atom med den utrustning man har tillgång till i ett hem.

I vilken forskningstidskrift är de fallen rapporterade? Kan du länka studierna!
Forskningstidskrift? Alltså, det finns ingen forskare som forskar på kollodialt silver, eftersom det inte finns någon som betalar för den forskningen då det inte går att tjäna pengar på den. Vem som helst kan ju tillverka kollodialt silver och några patent går inte att utfärda. Forskningsstudien som du efterlyser är alltså min egen högst tillförlitliga statistiskt säkerhetsställda studie. SAMTLIGA människor och djur med urinvägsinfektion blev friska samma dag, så här finns inte minsta tvekan. Det skulle kunna vara en gåta, varför sjukvården inte använder sig av K. S, men det är det inte, eftersom all medicin måste vara noga kontrollerad. Vad det gäller K. S, finns det ju som sagt ingen som vill betala för en sådan studie, då den inte genererar pengar till någon alls..
Citera
2026-05-24, 07:00
Medlem
Man undra ju vad det är för något, silver som i karat ? Blandat med vad?

Det har en historisk användning och vetenskaplig grund för att döda bakterier och virus i vatten.

Det är lite som Trump tänkte, drick rengöringsmedel för att få bort cvid
Senast redigerad av troligengud 2026-05-24 kl. 07:05.
Citera
2026-05-27, 11:38
Medlem
Odovacers avatar
Citat:
Forskningstidskrift? Alltså, det finns ingen forskare som forskar på kollodialt silver, eftersom det inte finns någon som betalar för den forskningen då det inte går att tjäna pengar på den. Vem som helst kan ju tillverka kollodialt silver och några patent går inte att utfärda. Forskningsstudien som du efterlyser är alltså min egen högst tillförlitliga statistiskt säkerhetsställda studie. SAMTLIGA människor och djur med urinvägsinfektion blev friska samma dag, så här finns inte minsta tvekan. Det skulle kunna vara en gåta, varför sjukvården inte använder sig av K. S, men det är det inte, eftersom all medicin måste vara noga kontrollerad. Vad det gäller K. S, finns det ju som sagt ingen som vill betala för en sådan studie, då den inte genererar pengar till någon alls..
Hur kan du komma fram till att det inte finns pengar. Det finns massor av forskningsstiftelser världen över med olika inriktning som forskar på olika behandlingar. Visste du inte det?
Söker man på MedLine på silver får man massor av träff.

Hur tänker du dig att silvret skulle komma till urinvägarna? Via vilken upptagsmekanism tas det upp? Trans- eller paracellulär? Finns det något som leder dig att tro att kolloider filtreras ut juxtaglomerulärt eller utsöndras luminalt? Vad?
Citera
  • 6
  • 7

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in