• 5
  • 6
2025-06-24, 00:50
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Odovacer
Baserat på vad? Vad är dina vetenskapligga studier?

Baserat på erfarenhet. Vetenskapligga studier? Hahaha!
Citera
2025-06-24, 09:43
Medlem
Citat:
Baserat på vad? Vilka vetenskapliga data tyder på det? Länka källa!

Baserat på att det är godkänt för vattenrening av kemikalieinspektionen.

Citat:
En tillräckligt hög dos av nästan vad som helst dödar vad som helst. Så meningslöst om det inte kan visas i kliniska studier. Så vart är kliniska studier?

Du har fått vetenskapliga studier på området som stödjer min tes, om du inte kan ta till dig av det är det ditt problem.
Citera
2025-07-24, 20:11
Medlem
Odovacers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Favoritgame
Baserat på att det är godkänt för vattenrening av kemikalieinspektionen.
Om silvernanopartiklar går att använda för vattenrening är naturligtvis fullkommligt ointressant här. Påståendet som pushas i tråden är att kolloidalt silver fungerar mot infektioner i människokroppen. Så kopplingen till vattenrening är ghelt irrelevant.

Citat:
Du har fått vetenskapliga studier på området som stödjer min tes, om du inte kan ta till dig av det är det ditt problem.
Jag har inte fått några kliniska studier nej. Bara in vitro studier. Så vart är de kliniska studierna?
Citera
2025-07-26, 21:12
Medlem
Citat:
Om silvernanopartiklar går att använda för vattenrening är naturligtvis fullkommligt ointressant här. Påståendet som pushas i tråden är att kolloidalt silver fungerar mot infektioner i människokroppen. Så kopplingen till vattenrening är ghelt irrelevant.

Jag har inte fått några kliniska studier nej. Bara in vitro studier. Så vart är de kliniska studierna?

Det relevanta är att silvernanopartiklar används inom en rad olika områden för vattenrening och anses vara säkert att konsumeras. Så självklart är det relevant för ämnet.

Du ville ha vetenskapliga studier och det har jag redan presenterat, dina typer av studier kanske inte finns gjorda?
Citera
2025-09-14, 13:52
Medlem
Odovacers avatar
Citat:
Det relevanta är att silvernanopartiklar används inom en rad olika områden för vattenrening och anses vara säkert att konsumeras. Så självklart är det relevant för ämnet.
Det innebär ju inte att det är säkert att konsumera för det. För att något ska godkännas som läkemedel krävs ju utomordentligt omfattande studier, både in vitro, djur och humanstudier. Menar du att allt detta skulle vara onödigt?

Du ville ha vetenskapliga studier och det har jag redan presenterat, dina typer av studier kanske inte finns gjorda?
Nej det är det som är problemet. Dit finns inte studier som stödjer att det är effektivt på de indikationer som det sägs fungera på, och att det är säkert för terapi.
Citera
2025-09-18, 23:06
Medlem
Citat:
Nej det är det som är problemet. Dit finns inte studier som stödjer att det är effektivt på de indikationer som det sägs fungera på, och att det är säkert för terapi.

Om det är godkänt som vattenrening är det ju godkänt för mänsklig konsumtion. Sedan kan man alltid diskutera rimlig dos för olika sjukdomar osv men mängderna som vanligt folk konsumerar under en begränsad tid anses inte vara skadligt.
Citera
  • 5
  • 6

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in