2010-02-05, 10:15
  #541
Medlem
Enydrions avatar
ganska intressant filmklipp http://www.expressen.tv/nyheter/Inrikes/1.1869667/leif-gw-det-ar-alldeles-at-helvete

Här beskriver han händelseförloppet ganska väl...

Björn Eriksson får väl anledning att beklaga 'sitt livs största misslyckande' igen..

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article706585.ab

måste ju vara jobbigt för inkompetensen personifierad, att påminnas att han anställde Leif GW
Citera
2010-02-05, 10:21
  #542
Medlem
fredrikdenstores avatar
Kan bara instämma i vad Björn Eriksson säger. En nationell olycka.
Citera
2010-02-05, 10:39
  #543
Medlem
Enydrions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fredrikdenstore
Kan bara instämma i vad Björn Eriksson säger. En nationell olycka.

Du menar att förtroendet för polisen sjunker om deras misslyckanden kommer till allmänhetens kännedom? Finns ju en del som tycker att polisers brott skulle hemligstämplas...

Jag tycker det är bra att polisen vet att de granskas hela tiden, så de skärper till sig, och det måste ju vara bra att gå igenom hur de arbetat så de kan förändra rutinerna så de blir bättre...

Visst, vore alla poliser jättebra och jätteffektiva egentligen och leif GW bara baktalar dem , så vore det ju beklagligt, men det kan du väl ändå inte mena att du tror?

Björn var väl en sån som ville ha poliserna som kompisar och bara jaka med, och aldrig kritisera eller någonting.

Personligen så tycker jag att om de nu har sån polisbrist som de påstår så kunde de ju börja med att inte vara två i bilarna utan en, då skulle de ju få nästan dubbelt så mycket gjort med samma antal anställda.
Citera
2010-02-05, 10:45
  #544
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enydrion
ganska intressant filmklipp http://www.expressen.tv/nyheter/Inri...les-at-helvete

Här beskriver han händelseförloppet ganska väl...

Björn Eriksson får väl anledning att beklaga 'sitt livs största misslyckande' igen..

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article706585.ab

måste ju vara jobbigt för inkompetensen personifierad, att påminnas att han anställde Leif GW
Var Björn Ericsson rikspolischef under den tid som GW Persson beskriver? "otillräckliga resurser, otrillräcklig kompetens", "det dröjer fem månader tills riksmordkommissionen kan dyka upp", "sen så åker man hem i mars och då glöms alltihopa bort, det är som om dom inte hade varit där"

Det verkar som om polisen på alla nivåer var inkompetent då?
Citera
2010-02-05, 11:06
  #545
Medlem
fredrikdenstores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hoppsann

Det verkar som om polisen på alla nivåer var inkompetent då?

Det är dom väl fortfarande.
Citera
2010-02-05, 11:37
  #546
Medlem
Han har haft business tillsammans med finansgeniet Mats Gabrielsson (http://sv.wikipedia.org/wiki/Mats_Gabrielsson).
Citera
2010-02-05, 12:56
  #547
Medlem
densistasovjets avatar
Han såg osedvanligt överviktig ut igår i TV rutan när han i vanlig ordning orerade om hur dålig polisen är utan att själv förstå att han som professor har stor skuld i detta. Betänk om han istället för att skriva romaner och vara med i efterlyst faktiskt hade gjort sitt jobb och forskat och utvecklat polisens metoder istället för att som alltid i efterhand kritisera sin egen organisation. Eftermälet kommer inte att bli nådigt för denne pajas i grön väst.
Citera
2010-02-05, 13:50
  #548
Medlem
fredrikdenstores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av densistasovjet
Han såg osedvanligt överviktig ut igår i TV rutan när han i vanlig ordning orerade om hur dålig polisen är utan att själv förstå att han som professor har stor skuld i detta. Betänk om han istället för att skriva romaner och vara med i efterlyst faktiskt hade gjort sitt jobb och forskat och utvecklat polisens metoder istället för att som alltid i efterhand kritisera sin egen organisation. Eftermälet kommer inte att bli nådigt för denne pajas i grön väst.

Jag hade inte kunnat säga det bättre, kamrat!
Citera
2010-02-05, 14:32
  #549
Medlem
Oddballs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enydrion
Personligen så tycker jag att om de nu har sån polisbrist som de påstår så kunde de ju börja med att inte vara två i bilarna utan en, då skulle de ju få nästan dubbelt så mycket gjort med samma antal anställda.

Poliser får inte rycka ut själva till ett pågående brott, de måste vara två i bilen alt en polis och en hund.
Citera
2010-02-05, 14:37
  #550
Medlem
fredrikdenstores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Oddball
Poliser får inte rycka ut själva till ett pågående brott, de måste vara två i bilen alt en polis och en hund.

Eller två hundar.
Citera
2010-02-05, 15:29
  #551
Medlem
Enydrions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Oddball
Poliser får inte rycka ut själva till ett pågående brott, de måste vara två i bilen alt en polis och en hund.


Jo jag förstår att det är lite farligare för poliser att jobba ensamma, men man får väl väga det mot risken/nyttan, och ändra lagarna därefter..
Citera
2010-02-05, 16:09
  #552
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enydrion
Jo jag förstår att det är lite farligare för poliser att jobba ensamma, men man får väl väga det mot risken/nyttan, och ändra lagarna därefter..


Facket skriker sig hesa om det ens kommer på tal att åka ensam..

.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in