Citat:
Ursprungligen postat av
Arthur Dent
Nej det var inga knepiga anledningar, det skulle läsas upp efter rättegången vilket också gjordes.
Faktiskt inte direkt efter rättegången/rättegångarna. GW väntade på "lagakraftvunnen dom". Om jag minns rätt ville han inte "påverka rättvisan" eller något i den stilen. (Som inte GW skulle påverka rättvisan "hela tiden"..)
Avsnittet där kuvertet öppnades, tydligen som du säger avsnitt 2 anno 2014, har jag som jag sa missat. Kanske jobbade över den tisdagen. Får snoka på YT. GW/producenterna drog det där kuvertet som en "cliffhanger" från avsnitt till avsnitt. Detta är min "knepiga" minnesbild om "kossorna i GW:s kuvert"..
Hittade följande vid sökning nu:
"Stölden har aldrig hänt"
I kvällens "Veckans brott" öppnade till programledare Camilla Kvartoft kuvertet.
– Stölden den 19 december har aldrig hänt, i stället har korna försvunnit på andra sätt. Det kan ha varit flera gärningsmän, sa Kvartoft att det stod på lappen.
Du var lite fel ute - domen säger att det inte kan uteslutas att en stöld har hänt, sa Kvartoft.
– Ja, jag får försöka med någon annan näringsform, kanske inom äldrevården, svarade Leif GW Persson.
– Jag har gjort fel förr, det är tre mord där jag har haft duktigt fel.
Kommer vi någonsin få veta vad som hände?
– Ja...det vet jag inte. Det där med kunskap är knepigt, sa Leif GW Persson.
Han betonade samtidigt sin allmänna inställning:
– Blir man friad så är man oskyldig. Alla andra inställningar är för mig fullständigt ofattbara.
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/e1km24/leif-gw-perssons-kuvert-oppnades
Tvärsäkre GW när han "skrev på lappen" och sa "detta hände" och klistrade kuvertet, ändrade sig lite slingrande alltså..
Edit:
– Stölden den 19 december har aldrig hänt, i stället har korna försvunnit på andra sätt. Det kan ha varit flera gärningsmän, sa Kvartoft att det stod på lappen.
-Alltså fick vi aldrig se vad som stod på lappen. Kvartoft hade (i samarbete med GW och redaktionen) hittat på vad som helst. -Förutom att "fuskat med lappen", alltså bytt kuvertet mot ett annat kuvert, med annan lapp i. (Om kuvertet hade förvarats hos exempelvis notarius publicus eller liknande "säkert ställe"..)
-Nä, det där var dimridåer som vår gode GW körde med, och det förstår han nog själv.