Citat:
Ursprungligen postat av
Kommer-vara-anon
Svar nej, det föds ett antal individer varje år som antingen har dubbla kön, eller som får ett könsorgan som inte alls överensstämmer med andra egenskaper individer av det könet har senare under utvecklingen. Så alla har inte alls ett biologiskt kön. Den absolut klara majoriteten har det ja.
Då läraren antagligen saknas kompetens inom området, så lär den knappast kunna avgöra vad som är professionell hjälp eller inte, och har därför bara en sak att ta ställning till, nämligen att följa vad föräldrarna vill. Om läraren verkligen anser att det skadar barnet, står det läraren helt fritt, till och med ställs det krav på läraren genom lagen, att då lämna in en orosanmälan. Att fatta beslut som går mot föräldrarnas vilja saknar dock läraren helt mandat för, vilket också visade sig när denna skiljdes från sin tjänst ganska omgående.
Ja tekniskt finns det kanske en promille eller mindre som har denna biologiska åkomma, men jag tror de väljer ett kön i det flesta fall och kallar sig man eller kvinna beroende på vilka könsdelar de behåller.
Nu talar vi om en grupp som känner sig annorluna psykiskt mot vad de är fysiskt. Därför är det inte rimiligt att de andra 99.99% ska rätta sig efter denna grupp eller riskera straff.
Varför begränsa sig till kön som en grupp?
- Jag kanske har blå ögon men identifierar mig med bruna ögon. Måste du då säga att jag har bruna ögon?
- Jag är 35 år, men identifierar mig som 65 år. Kan jag gå i pension eller ska du kränka min ålder?
- Jag är vit, men identifierar mig som svart. Kan jag kalla dig rasist om du kallar mig vit eller anmäla arbetsgivare för diskriminering mot svarta när jag inte får jobb?
Som du ser kan listan göras oändlig, varför bara gå de könsförvirrade som grupp till mötes?
Knappast lärarens ansvar att följa vartenda rekommendation från föräldrarna. Det är därför det är kaos i skolan. Läraren har en läroplan. Om hon har 30 elever och alla vill använda olika pronomen, hur ska hon hantera det.
Jag tycker definitivt läraren ska göra en orosanmälan. Barnet behöver träffa en psykolog, att övertyga barnet att det är ok att vara "hen" är inte lösningen.