2022-02-10, 22:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Wotan
Enda gången man kan använda det är när man inte vet könet på en person, tex någon har stulit ens cykel, men man såg inte vem: "Hen for åt det hållet". Och jo, jag representerar det vanliga folket. Verklighetens folk. Inte falafel-ätande, metrosexuella, MP-röstande, lilahåriga bögar från Södermalm, Haga och Möllevångstorget som gör menskonst-installationer och lever på skattepengar. Jävla clowner, det enda roliga är att när muslimsvinen tar över är ni kommunister och bögar de första som dinglar i lyktstolparna. Vi andra bara låter skägget växa, skär av halva kuken och tar en fru eller två till.

Bara för att du bor i en håla så betyder de inte att enbart ni tillhör verklighetens folk. En stor del av befolkningen står upp för goda värderingar. Vad får dig och tro att du kan bestämma vad som är 'verklighetens folk'? Är inte människor i Stockholm med 'PK-värderingar' en del av verkligheten? Din tro att du kan föra talan för en del av svenska folket får mig och tro att du lider av grandiosa vanföreställningar.

Det låter som att du skulle kunna tillhöra någon islamiströrelse med din homofobi.
Senast redigerad av itsyourfault 2022-02-10 kl. 22:42.
Citera
2022-02-10, 22:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hatespawn
Det här är det överlägset dummaste, återkommande "argumentet" av alla argument i hela den här debatten....

Barn betyder lada, ska vi sluta kalla våra avkommor för barn då också eller?

Tänk till för fan..

Och nej, jag kommer aldrig kalla någon för hen, men inte av den där oerhört korkade anledningen.
Jo dom är hönor hela bunten och det är du också, men vi kan ju kalla dig för anka när vi är i gång. Kvack sa du bland allt annat kackel.
Citera
2022-02-10, 22:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Wotan
Enda gången man kan använda det är när man inte vet könet på en person, tex någon har stulit ens cykel, men man såg inte vem: "Hen for åt det hållet". Och jo, jag representerar det vanliga folket. Verklighetens folk. Inte falafel-ätande, metrosexuella, MP-röstande, lilahåriga bögar från Södermalm, Haga och Möllevångstorget som gör menskonst-installationer och lever på skattepengar. Jävla clowner, det enda roliga är att när muslimsvinen tar över är ni kommunister och bögar de första som dinglar i lyktstolparna. Vi andra bara låter skägget växa, skär av halva kuken och tar en fru eller två till.
Du utrycker dig grymt bra !
Citera
2022-02-10, 22:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Noriega
Ge oss ett enda exempel på en tanke som förhindras av "hen". Många språk har i tusentals år haft ett könsneutralt pronomen i tredje person, bl.a. finska, persiska och turkiska. Verkar finnar, iranier och turkar leva i en könlös tillvaro? Varför kontrolleras inte deras tankar av ett könsneutralt pronomen? (Du vet väl att 1984 är ett skönlitterärt verk?)

Du använder själv könsneutrala pronomen i nästan varenda mening, t.ex. "jag", "du", "vi", "ni" och "de". Varför är de inte lika samhällsomstörtande och orwellianska som "hen"?

Om språket nu kontrollerar tanken borde du väl förespråka att män och kvinnor ska använda olika ord för "jag" och "vi"? Skynda dig innan icke-binära newspeak-genusvetare börjar säga "du" och "ni" både till kvinnor och till män!
Som du säger, vi har redan orden. Men nu vill det tvingas på ett nytt, politiskt motiverat ord, inte ett som kommit till naturligt.
Kan inte du förstå hur detta leder till problem med den fria tanken, är det kanske lite för abstrakt för dig.
Citera
2022-02-10, 22:40
Medlem
ENTPs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zickan
Detta måste ju vara nåt slags nytt rekord i kollektiv sinnessjukhet. Resultatet är att tankecensuren kommer öka och det fria kreativa tänkandet upphöra. Kvar kommer det finnas ideologiskt styrda medlöparzombies precis som i Nordkorea där allt som kommer ut käften på medborgarna är korrekt skriptat och filtrerat för att undgå bestraffning.

En sorgens dag för det fria ordet i ett fritt samhälle!
Kreativt och fritt tänkande står i vägen för ett samhälle där alla människor har precis lika värde och därför så måste det utplånas till varje pris. Varje gång du som person gör en saklig insikt så skadar du den formlösa verkligheten där allt är möjligt för alla hela tiden. Om du konstaterar att en är kompetent, vacker eller ännu värre bra så har du indirekt konstaterat att någon annan är inkompetent, dålig och ful. Det här är nivån av förtryck som det fredsskadade Sverige och i utsträckningen västvärlden har nått. Säger du att någon är intelligent, oavsett vem i västvärlden, så säger du indirekt sagt att någon i Afrika är ointelligent.

Det här är ett krig som förs mot all objektiv kunskap och sanning.

Det man måste våga är att erkänna att alla som betraktas som intellektuella idag är medskyldiga. Det är omöjligt att göra någon separation där vissa är okej och andra inte. Är du idag professor i teknisk fysik och världens mest sakligt vetenskapliga person så är du fortfarande medskyldig och måste bort. Det är den enda vägen framåt. Det finns dessutom hundratals personer som kan ersätta varenda tänkare vi har så det finns ingen egentlig risk för bortfall, bara möjlighet till förbättring.
Citera
2022-02-10, 22:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lelleolsson
😂 Dagens garv. Tack!

Det var ju kul att i alla fall en skrattade. Känner mig nämligen redigt stolt just nu och förvånad att detta var möjligt även på det här stället.

Ett litet steg för människan men ett jättekliv för Flashback.
Citera
2022-02-10, 22:42
Medlem
PerOFs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Goldfinger1964
Det var det läraren gjorde. Men elev accepterade bara "hen".

En liten rättelse. Enligt svenska akademien så är hen ett personligt pronomen som används för att omnämna en person . Pronomen är istället för namn, fast på latin. Men svensk tilltal är förnamn eller du. Förnamn är alltid ett personnamn, aldrig ett pronomen. Du är ett pronomen i 2a person singularis. Och du-reformen infördes för länge sedan. Men allt sånt här ändrar sig. Jag tror man kommer använda mer och mer engelska pronomen i skolorna. Bäst på pronomen är faktiskt finlandssvenskan. För i Finland används ännu pronomen precis som det ska vara, utan att man blir vare sig sparkad eller dömd.
Citera
2022-02-10, 22:44
Medlem
Jag arbetar inom vården och det är i dagsläget inte särskilt ovanligt att ett barn under en begränsad period får för sig att de nog är det andra könet och vill bli kallade för ett annat pronomen. I de få fall där både ungdomen och de vuxna kört på det länge brukar jag skriva som dem säger, men i de väldigt många fall där ett barn/yngre ungdom under några få månader hävdat att det är det andra könet blir det enligt mig rent oetiskt om jag ska använda det pronomen i journalen. När de med största sannolikhet ändrar sig igen efter några månader får barnet annars dras med detta pronomen i journalen.

En sådan här dom gör att jag börjar överväga om man kanske ska använda det pronomen barnet vill för att undvika straff i framtiden. Men det är helt tokigt!
Citera
2022-02-10, 22:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av itsyourfault
Det här handlar om en lärare. Man har inte rätt och uttrycka sig som man vill, som du borde förstå. Få yrken innebär att man kan uttrycka sig som man vill. Vill du att alla anställda ska kunna skrika ut precis vad de vill? Vill man uttrycka sig som man vill på jobbet kan man t.ex. jobba som brevbärare och prata för sig själv under arbetstid.
Vad yrar du om? Det är väl självklart att man ska få uttrycka sig som man vill och är uppfostrad till så länge man inte skadar någon. Blev barnet skadat här annat än av sin mor? Barnet kommer troligen att få ett mycket jobbigt liv med ett flertal identitetskriser. Att inte någonsin kränka någon med något ord är helt omöjligt idag som du kanske förstår. Rätten att använda språket på sitt egna unika sätt. Även om man är lärare så är det helt i sin ordning bara man grammatisk korrekt använder spåket så barnen lär sig det. Speciella ord, ideologier och religoner kan föräldrarna lära sina barn hemma och inte tvinga på alla andra. I detta fall gällde det ett ord som barnet och dess mor krävde att läraren skulle använda i ideologiskt syfte. Jag hatar också det ordet eftersom det inte anger det fysisk könet utan antyder att det finns ett tredje som inte har något könsorgan alls och är i princip en ny ras, en mutation, vilket är helt fel. Med andra ord så var läraren helt korrekt. Sen om människor psykiskt känner sig som man, kvinna eller hund skiter jag fullständigt i, var och en får klä sig, säga och göra som dom vill bara dom inte skadar någon fysiskt. Sen om någon blir känkt, går världen under? Jag blir kränkt minst tio gånger om dagen på grund av ord jag ser eller hör, det här ordet är ett av dom men jag kräver inte att det förbjuds. Jag tror på yttrandefrihet och ogillar alla försök att begränsa det ofta enbart i ideologiska syften.
Citera
2022-02-10, 22:50
Medlem
Charlemanges avatar
Att det finns sjuka föräldrar i dagens samhälle verkar vara legio.
Däremot att DO tar upp dylika ärenden är allvarligt på riktigt.
Ge dom inte luft alltså.
Vi måste få slut på det här förbannade könstramset en gång för alla.
Stoppa HBTQ nu med en gång.
Det är sjukt att det här händer.
Stoppa och lås in dåren som kallar sig journalist på Aftonslaskan som skrev om skiten.
Orosanmäl föräldrarna till den desillusionerade ungen som fått griller i skallen.
Hela landet går snart under för alla förbannade dårar med hemvist hos antingen mp v fi
antropsoferna Jehovas katoliker judar muslimer veganer Greta och så vidare .
Jag finner icke ord för hur provocerad jag blir.
Tacksam att jag ej är förälder till barn i barnets klass, det hade blivit tråkigt.
Fy fan vilka sopor fullständigt värdelösa föräldrar.
Alltså barnet blir ju som en hund som du uppfostrat fel, inte bra.
Citera
2022-02-10, 22:50
Medlem
Upperkutts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fermion
Finns en lista över tillåtna pronomen eller kan man kräva tex "Ers höghet" eller "Dude" ?

Exakt detta!!!

Mitt pronomen är Master President Of the Universe Huge Dick

Om inte en lärare använder det om jag skulle gå en vuxenutbildning så kan jag alltså förvänta mig att inkassera 150.000;- ?

Vad är det för clowner som styr det här landet?
Citera
2022-02-10, 22:52
Medlem
ENTPs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av itsyourfault
Bara för att du bor i en håla så betyder de inte att enbart ni tillhör verklighetens folk. En stor del av befolkningen står upp för goda värderingar. Vad får dig och tro att du kan bestämma vad som är 'verklighetens folk'? Är inte människor i Stockholm med 'PK-värderingar' en del av verkligheten?

Det låter som att du skulle kunna tillhöra någon islamiströrelse med din homofobi.
Det där osar desperation. Du måste alltså dra till med nästa orimliga liknelse, i det här fallet islamism, för att få fram din poäng? Du gör dig själv och andra en otjänst genom att argumentera i den här tråden. Din position är inte rimlig.

Det finns ett sätt för dig och dina att finnas och vara, men det kan inte gå ut på att hela tiden flytta fram positionerna och hela tiden kräva er rätt. Ni måste, liksom alla andra, existera i samverkan med andra. Lika rättigheter är ok, mer än så är inte ok. I ert fall så är er komplexa självbild underordnad den mindre komplexa självbilden hos majoritetsbefolkningen. Det är så enkelt. Ni förtjänar respekt men inte särbehandling. Ni är vårt folk och ska bli behandlade på ett okej sätt men kommer aldrig att vara priviligierade med ett särskilt mått rättigheter. Jag kan inte få någon dömd till 150k i böter för att denne inte uppmärksammade mig som heterosexuell man och det ska således inte din grupp heller. Förstå att det här handlar om oerhört särskilda individer med oerhört särskilda krav och behandla det därefter.

Kommer alla att behandla alla hbtqpiaxqyzwertyuikolpö+ efter deras specifika önskemål? Nej, självklart inte och inte många fall så handlar det just om det. Acceptera och uppskatta den vidsträckta acceptans som finns eller driv på och förgör den, det är ert val.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in