2022-02-10, 21:35
Avslutad
Det är ju nåt allvarligt fel på folk.
Ok Hans-greta känner sig varken som tjej eller kille..

Hans-greta vet för fan inte ens skillnaden på tjej eller kille i den ålder.

Men ok låt oss säga att Hans-greta inte känner sig som ett jävla det ena eller andra
Är HEN född med PENIS ELLER HALLONGrotta?
Är det penis så är HEN biologisk Man är det hallongrotta så är det en Kvinna/Tjej

Fruktansvärt enkelt att hålla koll på

Känner du dig som en giraff? Det skiter vi i . Du kan va giraff när du är arton är myndig samt genomgått puberten. Samt vet skillnaden mellan man och kvinna.

Sveöroiajeröoajeroiaer
Citera
2022-02-10, 21:35
Medlem
Greenspams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pewpew
Nej, det är väl ändå stor skillnad? Det är ett faktum att alla inte identifierar sig som man eller kvinna, hur svårt är det att byta ut en bokstav för att visa respekt för dessa personer?
Nej, det är ingen skillnad.
Personen i fråga åberopar trots allt inte intersexualitet, utan självidentifikation.
Det är ingen arbetsvägran att använda sig av korrekt grammatik eller svenska språket.
Att trakassera en person däremot kan utgöra grund för avsked eller dylikt.
Citera
2022-02-10, 21:39
Avstängd
otellos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av falsk_mekaniker
Ebba, flickan som blev påkörd och dog i terrordåden på Drottninggatan. Hennes anhöriga fick 100 000.

Att kalla en person han eller hon och inte hen, ger alltså högre skadestånd till den drabbade.
Ja, så sjukt har det blivit. Som jag förstått så försökte läraren dessutom använda barnens namn, för att slippa sånt här tjafs. Men det dög inte enligt den curlade ungen och dess föräldrar, läraren skulle minsann säga hen. Fyfan.
Citera
2022-02-10, 21:40
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av itsyourfault
Jag är inte hen.

Varför ska du få kontrollera hur barnet känner sig? Vill du att barnet ska må dåligt, hen som under lång tid känt sig som icke-binär och mått dåligt över att inte bli kallad hen? Är du sadist?

Är det viktigare att du ska få säga det du vill än att barnet ska må bra? Är du stolt över dig själv över att kalla hen för hon/han för att du känner att du har rätt? Vi pratar om barn, inte vuxna.

Läraren hänvisar till sin religiösa tro. Tycker du att religion ska styra samhället?

Men det är ju sjukt... Tidigare så ställdes inte ens frågan till barn.
Öhh Lennart 7 år. Hur känner du dig idag? Som tjej eller kille?

Lennart- Öhh öhh ehm vad är skillnaden?

Jo om du är tjej så har du ehmmm e nej just det..
Ehmm om du gillar rosa.. Hmm fan det kan ju killar också gilla.
Hmm.. Om du hmmm jag vetafan alltså.
Vad definerar en kille eller tjej om man inte går efter kön?

Lennart för fan bara säg om du är kille eller tjej.
-Lennart ehm jag vet inte buhuu

Ok du är nu ett HEN
Citera
2022-02-10, 21:43
Medlem
Så detta betyder alltså från och med nu att det är lagbrott att inte kalla någon för deras pronomen?

Det här är fruktansvärt för det fria ordet.
Citera
2022-02-10, 21:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pewpew
Nej, det är väl ändå stor skillnad? Det är ett faktum att alla inte identifierar sig som man eller kvinna, hur svårt är det att byta ut en bokstav för att visa respekt för dessa personer?

Sen glöm inte att läraren åberopade religösa skäl. Ska vi tillåta det? Ska vi acceptera att barnmorskor ska kunna vägra abort? Eller att någon måste be var 3dje timme så tåget får stanna och vänta för lokföraren måste be?

Hur är det ett faktum? Så bara för några tror jorden är platt så är det också ett faktum? Jag menar det är nog fler som tror att jorden är platt än identifierar sig som något annat. Så, nu måste vi gå alla flat-earthers till mötes.

Du ska inte ta med dina känslor i en debatt om biologi. Det finns två kön, du kan identifiera dig som det kön du föddes med. Se pass till exempel, eller födelsecertifikat, eller dödsbo.

Jag vill identifiera mig som en tyepoek, som tyepoek får människor inte kolla på mig i mer än 2 sekunder för då känner jag mig utsatt, diskriminerad och dessutom lite våldtagen. Gör tillräckligt många galningar som mig och hävdar att man faktiskt kan känna sig som en tyepoek, ja då ska en hel nation. Nej, hela världen ska vika sig och acceptera att det faktiskt är en reell en könsidentitet. Vi har nu skapat en könsroll. För, människors känslor är det vi i högsta grad ska ha i åtanke.
Senast redigerad av FearisaMotion 2022-02-10 kl. 22:01.
Citera
2022-02-10, 21:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Brodrude
Ok

Då kallar vi dig för Hönan därefter. Gaska kul att Hen betyder Höna på engelska.
https://www.shutterstock.com/sv/search/hen+egg

Det här är det överlägset dummaste, återkommande "argumentet" av alla argument i hela den här debatten....

Barn betyder lada, ska vi sluta kalla våra avkommor för barn då också eller?

Tänk till för fan..

Och nej, jag kommer aldrig kalla någon för hen, men inte av den där oerhört korkade anledningen.
Citera
2022-02-10, 21:47
Medlem
Neonights avatar
Barnet har väl ett namn. Det går bra att säga det. Istället.
Citera
2022-02-10, 21:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Brodrude
Tycker som att man får ju respektera folks grejer typ.

Där det går fel är ju när allt får absurt oproportionerligt för mycket uppmärksamhet. Ok du är gej men jag bryr mig fan inte typ. Men för den sakens skull vill jag inte se magasin med lärderlacksbögporr med stora svarta dildos.

Tack

Eller som i detta fallen en förvirrad människa som inte vet vad fan som dinglar där mellan benen och anser sig vara kvinna och opererar sig men vill ta livet av sig veckan efter för det visade sig att HENAN vist ändå känner att hennan är en man som är en kvinnan som är en man trotts allt.

Låt oss bara respektera det och allt annat kan Hönan ta med psykologen utan att blanda in oss normala människor på den här planeten. Otroligt få av oss bryr oss och vill inte sätta oss in i det i onödan.

Vist vill någon jobba med mig så han jag kalla den för höna det är ju ok bara jobbet blir gjort så skiter jag i vilket. har jobbat med folk som vet vad dom är med är rejält dumma och krångliga att ha med att göra och stinker bakfylla och alltihopa, Då jobbar jag hellre med en höna faktiskt och kan kalla hönan vad som helst det är frivilligt.
😂 Dagens garv. Tack!
Citera
2022-02-10, 21:50
Medlem
I vilket sammanhang ska en elev bli tilltalad i tredjeperson?
Citera
2022-02-10, 21:52
Medlem
Goldfinger1964s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Neonight
Barnet har väl ett namn. Det går bra att säga det. Istället.
Det var det läraren gjorde. Men elev accepterade bara "hen".
Citera
2022-02-10, 21:53
Medlem
ppp333s avatar
Alla vet att det inte är sant men ändå vill folk numera att man ska tvingas säga sånt som inte är sant pga av "hänsyn".

Det är så sjukt att pojken som säger rent ut att kejsaren är naken måste straffas för att han inte trallar med i masspsykosen.

Personligen skulle jag kanske kunna tänka mig att kalla någon man för hon (när han är i rummet och hör mig) jag kan dessutom tänka mig att låta någon tro att han är Napoleon så länge det inte går till överdrift. Men börjar man tvinga mig att låtsas som vanföreställningen är sann.... glöm det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in