Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 3
  • 4
2023-03-26, 11:11
  #37
Medlem
Retsinas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rebali179
Inte på många månader
Det var ju synd.
Citat:
Ursprungligen postat av AlligatorMan
Misstänker att Rebali är betydligt mer intresserad av omslaget än skivan och att du är den ende i världen som "avnjutit" Nike o gurra de senaste 30 åren
Sällar mig till skaran som anser att det var omåttligt substanslöst och intetsägande redan när det kom och har verkligen inte åldrats väl - precis som så mkt annan 80tals-bjäfs.

Enda man minns är hennes pattar och det är väl en nog så bra symbolik i det tycker jag.
Nike Gurra. inte nike och gurra.

Du lyssnar väl mest på Sean banan kan jag tänka mig.
Citera
2023-08-14, 21:33
  #38
Medlem
Rebali179s avatar
Kan inte låta bli att undra ifall det hade kommit ut mera musik av denna duo?
Men tur att det ändå rann ut i sanden till slut
Citera
2023-08-16, 09:05
  #39
Medlem
Retsinas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rebali179
Kan inte låta bli att undra ifall det hade kommit ut mera musik av denna duo?
Men tur att det ändå rann ut i sanden till slut
Tur?
Hur tänker du då?

Jag hade gärna sett fler plattor, hade varit roligt att se vilka vägar dom valde.
Fast det är ju rätt coolt ändå att det bara blev en platta. Den gjorde onekligen ett rejält avtryck i svensk musikhistoria. Vågar vi säga att det är en milstolpe?
Citera
2023-08-16, 21:26
  #40
Medlem
Rebali179s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Retsina
Tur?
Hur tänker du då?

Jag hade gärna sett fler plattor, hade varit roligt att se vilka vägar dom valde.
Fast det är ju rätt coolt ändå att det bara blev en platta. Den gjorde onekligen ett rejält avtryck i svensk musikhistoria. Vågar vi säga att det är en milstolpe?

Håller inte med dig där ang deras "storhet". Tycker snarare att de blev mest "kända/Sågade" av
deras rätt så usla cover av av Ebba Grön låten Folk Bits.
Citera
2023-08-19, 17:15
  #41
Medlem
Retsinas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rebali179
Håller inte med dig där ang deras "storhet". Tycker snarare att de blev mest "kända/Sågade" av
deras rätt så usla cover av av Ebba Grön låten Folk Bits.
Nu håller jag inte med. Plattan är ju legendarisk.
Citera
  • 3
  • 4

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback