Citat:
Nej inte enligt ex. kanadensisk lag, vilket du inte vet om jag bor i.
Om jag upplever någon form av juridiska, ekonomiska eller personliga problem p.g.a vad en annan användare skriver på Flashback och ni vägrar moderera det är jag helt övertygad om att jag kan hitta både svenska och spanska lagparagrafer mot Flashback men i det hypotetiska fall som jag mest tänkte på handlade det om en juridisk process som inriktade sig helt på Flashback från ett land där den här typen av lagstiftning är hårdare, som Kanada.
Om jag upplever någon form av juridiska, ekonomiska eller personliga problem p.g.a vad en annan användare skriver på Flashback och ni vägrar moderera det är jag helt övertygad om att jag kan hitta både svenska och spanska lagparagrafer mot Flashback men i det hypotetiska fall som jag mest tänkte på handlade det om en juridisk process som inriktade sig helt på Flashback från ett land där den här typen av lagstiftning är hårdare, som Kanada.
Men som sagts några gånger nu, kör igång med det då. Starta ett gäng juridiska processer från Kanada eller vad du nu tror blir bäst. Det står dig fritt. Du får så klart gärna framföra dina teorier här också, men får då acceptera att bli ignorerad eller utskrattad.
Citat:
Att jag sätter intellektuella värderingar över sociala värderingar. Om du förstår att det inte finns någon anledning att acceptera lögn i argumentationsteknik så finns det ingen anledning att hänvisa till lagen. I det här fallet så försöker jag förklara för mindre begåvade att det kan få konsekvenser utöver att det sänker kvaliteten på forumet.
Nej, din dumbass, det finns inget sanningsrekvisit på forumet. Du får gärna hävda att du inte accepterar lögn i argumentationerna, det är dock inget som någon på forumet behöver bry sig ett dyft om. De kan ljuga sig blåa i ansiktet i diskussioner med dig om det är vad som faller dem på läppen. Klarar du inte av att argumentera mot lögnare är det däremot knappast lönt för dig att försöka vinna diskussionerna och få rätt genom juridiska processorer. Men som sagt, lycka till!
Dina hypotetiska scenarios ges för övrigt exakt den uppmärksamhet de förtjänar från forumets sida.