• 5
  • 6
2022-02-11, 19:11
Medlem
najass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Melange5738
Nej inte enligt ex. kanadensisk lag, vilket du inte vet om jag bor i.

Om jag upplever någon form av juridiska, ekonomiska eller personliga problem p.g.a vad en annan användare skriver på Flashback och ni vägrar moderera det är jag helt övertygad om att jag kan hitta både svenska och spanska lagparagrafer mot Flashback men i det hypotetiska fall som jag mest tänkte på handlade det om en juridisk process som inriktade sig helt på Flashback från ett land där den här typen av lagstiftning är hårdare, som Kanada.

Men som sagts några gånger nu, kör igång med det då. Starta ett gäng juridiska processer från Kanada eller vad du nu tror blir bäst. Det står dig fritt. Du får så klart gärna framföra dina teorier här också, men får då acceptera att bli ignorerad eller utskrattad.

Citat:
Att jag sätter intellektuella värderingar över sociala värderingar. Om du förstår att det inte finns någon anledning att acceptera lögn i argumentationsteknik så finns det ingen anledning att hänvisa till lagen. I det här fallet så försöker jag förklara för mindre begåvade att det kan få konsekvenser utöver att det sänker kvaliteten på forumet.

Nej, din dumbass, det finns inget sanningsrekvisit på forumet. Du får gärna hävda att du inte accepterar lögn i argumentationerna, det är dock inget som någon på forumet behöver bry sig ett dyft om. De kan ljuga sig blåa i ansiktet i diskussioner med dig om det är vad som faller dem på läppen. Klarar du inte av att argumentera mot lögnare är det däremot knappast lönt för dig att försöka vinna diskussionerna och få rätt genom juridiska processorer. Men som sagt, lycka till!

Dina hypotetiska scenarios ges för övrigt exakt den uppmärksamhet de förtjänar från forumets sida.
Citera
2022-02-11, 19:15
Medlem
Ziayas avatar
Citat:
Du menar att det inte finns någon chans att de lyckas för att de inte gjort det hittills?
Skriver inte detta för att vara taskig men du verkar ganska manisk.
Felcitering är att jag råkar citera fel person. Eller ändrar någon annans citat. Du är upprörd över felaktiga påståenden, angrepp eller missförstånd.

Exempel

Ziaya skriver - Jag gillar tjejer med mörkt hår som gillar god mat.
X citerar- Du har skrivit att du är bög och alla vet att du är fjollig.

Jag kan göra detta
-Ignorera
-Bemöta och skriva, nej, det har jag aldrig skrivit men du får gärna motbevisa mig och ta fram det inlägget. Men det kan du inte för det finns inte, sorry.
-Rapportera 0.03 - trams, som är regelbrott.
-Logga ut och inse att fb inte är för mig.

Men det är inte ett juridiskt lagbrott att skriva någonting som inte har med vad jag skrev att göra eller ljuga om mina inlägg på fb, rättssystemet har annat för sig.

Släpp detta, varva ner och sov.
Citera
2022-02-11, 19:35
Medlem
Melange5738s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ziaya
Skriver inte detta för att vara taskig men du verkar ganska manisk.
Felcitering är att jag råkar citera fel person. Eller ändrar någon annans citat. Du är upprörd över felaktiga påståenden, angrepp eller missförstånd.

Men det är samma sak i sammanhanget. Det är inte OK att göra det rent argumentationstekniskt och det är olagligt att göra det pressetiskt.

Citat:
Men det är inte ett juridiskt lagbrott att skriva någonting som inte har med vad jag skrev att göra eller ljuga om mina inlägg på fb, rättssystemet har annat för sig.

Jo det är olagligt och bara för att svensk lagstiftning har annat för sig betyder inte att en användare inte kan orsaka problem för forumet. Du försöker peta hål på mitt specifika fall istället för att se den större bilden jag försöker kommunicera. Jag tycker synd om dig som går runt med den inställningen.
Citera
2022-02-11, 20:59
Medlem
sugmag-ses avatar
Citat:
Du menar att det inte finns någon chans att de lyckas för att de inte gjort det hittills?
De har försökt i 10 år och gav upp förra året, så ja.
Citera
2022-02-11, 22:21
Moderator
Iknowafewthingss avatar
Citat:

Om jag upplever någon form av juridiska, ekonomiska eller personliga problem p.g.a vad en annan användare skriver på Flashback och ni vägrar moderera det är jag helt övertygad om att jag kan hitta både svenska och spanska lagparagrafer mot Flashback men i det hypotetiska fall som jag mest tänkte på handlade det om en juridisk process som inriktade sig helt på Flashback från ett land där den här typen av lagstiftning är hårdare, som Kanada.

Du behöver förstås ha en tillämpbar lagstiftning oavsett vilket land du bor i. Du har fel.

Du får vara övertygad om den saken men det medför inte att du har mindre fel.

Anmäl på du, det är ingen annan än du som påverkas av ditt nonsens och du kommer inte att lyckas övertyga någon om motsatsen.
Citera
2022-02-11, 23:28
Medlem
sugmag-ses avatar
Citat:
Det stämmer inte. Men hur som helst så är det inte brottsoffrets land som utreder brottet. Det är landet den misstänkte är i.
Citera
  • 5
  • 6

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in