2022-02-10, 07:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gabriel Knight
Vad är det frågan om? Först rånet på datorer i Västerås med kniv och nu viftar folk med pistol i en skola i Leksand. Har alla världens dårar kommit fram bara för att man har släppt på restriktionerna? Varför såg ingen det komma? SÄPO och MSB mfl står handfallna tillsammans med folket i korruptionens högborg Rosenbad.

Som någon skrivit redan i tråden har man vakter på vissa skolor och i USA har de rent av metalldetektorer vid ingången så att alla vapen tillvaratas innan ungarna ens får komma in i skolan. Sådant måste även införas här. "Vi har varit naiva" säger fåntrattarna i Rosenbad. Ja svenskar är för naiva och då händer sådana här saker som lätt borde gå att förhindra.
Ungefär när tror du MGM kom till Sverige?
Citera
2022-02-10, 07:30
Medlem
Haubits77Bs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gabriel Knight
Vad är det frågan om? Först rånet på datorer i Västerås med kniv och nu viftar folk med pistol i en skola i Leksand. Har alla världens dårar kommit fram bara för att man har släppt på restriktionerna? Varför såg ingen det komma? SÄPO och MSB mfl står handfallna tillsammans med folket i korruptionens högborg Rosenbad.

Som någon skrivit redan i tråden har man vakter på vissa skolor och i USA har de rent av metalldetektorer vid ingången så att alla vapen tillvaratas innan ungarna ens får komma in i skolan. Sådant måste även införas här. "Vi har varit naiva" säger fåntrattarna i Rosenbad. Ja svenskar är för naiva och då händer sådana här saker som lätt borde gå att förhindra.

Det här är skär och sann kulturberikning.
Det gamla Sverige var skötsamt och tråkigt!
Lite skolrån höjer pulsen - vilket är bra för hälsan!
Citera
2022-02-10, 07:54
Medlem
StefanRoefvens avatar
Rånet i Västerås har ju alla tecken på inavlade adidasklädda icke skidvana förövare, med härkomst Afrikas horn.

Hur berikat är Leksand? När jag passerade i somras var där fullt med hazarer, och en hel del somalier, alla säkert 15ochetthalvt år gamla?
Citera
2022-02-10, 08:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StefanRoefven
Rånet i Västerås har ju alla tecken på inavlade adidasklädda icke skidvana förövare, med härkomst Afrikas horn.

Hur berikat är Leksand? När jag passerade i somras var där fullt med hazarer, och en hel del somalier, alla säkert 15ochetthalvt år gamla?

Ointressant hur berikat de är i detta fall då de enligt uppgifter är en svensk grabb som utfört dådet.
Kan vi hålla oss till ämnet istället?
Citera
2022-02-10, 08:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StefanRoefven

Relativt låg. Klart det finns men jämför man med resten av Sverige så är det väldigt bra. Och de som kommer hit får ganska tydligt anpassa sig. Här sjunger vi nationalsången, viftar med flaggor och firar skolavslutningen i svenska kyrkan med psalmer. Traditioner här uppe sitter djupt och ingen ska komma hit och ändra på det. Så enkelt är det. Det hade blivit ramaskri om plötsligt fläskkött inte skulle serveras i skolan (som det var där jag bodde innan)

Attityden är ungefär: Välkommen hit, men anpassa dig, eller dra!

De tydliga traditionerna tror jag även gör det enklare för de som kommer hit. Det finns tydliga riktlinjer. När man, som i Malmö t.ex, ska anpassa vår livsstil efter de som kommer så behöver dom ju inte anpassa sig alls utan kan köra på som de alltid gjort.

Agenda var här uppe för ett par år sedan och gjorde ett reportage om hur vi kunde ha klarat oss från ökad kriminalitet etc i samband med vågen 2015. Svaret var ganska enkelt. De tydliga traditionerna gav dem riktlinjer att följa. Och det hade de inga problem med. Här höjs därför inga röster från dem att sluta servera fläsk, eller att ha aktiviteter i kyrkor. Det accepterar att vi gör så och rättar sig i ledet. Sverige i stort har mycket att lära av detta.

Nu var gärningsmannen Svensk enligt uppgift men mitt svar var på frågan om hur berikat kommunen var.
Senast redigerad av Amdyhlm 2022-02-10 kl. 08:54.
Citera
2022-02-10, 09:15
Medlem
Halvmass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sonnenwende
Är GM förståndshandikappad? Hur hade han tänkt komma undan med det genidraget i storstaden Leksand?

Samma tanke slog mig också. Leksand är inte större än att alla har koll på alla sina jämnåriga. Om han då utför ett rån ( förvisso maskerad ) så avslöjas han av hur han rör sig, kläder han bär, pratar ect samt eventuellt fordon han begett sig därifrån med. Och hur tänkte han sen? Det mest logiska är ju att han satt sig i skiten och var skyldig nån elak fan pengar och skulle ge klockan som betalning för annars vet jag inte. Nu har han ju dock skitit rejält i det blå skåpet och sitter väl anhållen för rån skulle jag tro. Borde resultera i ungdomsvård av någon form i slutändan för fängelse är han för ung och ostraffad för. Framtiden stakades precis ut i en helt annan riktning än vad han tänkte sig för nåt år sedan. Bara hoppas han tar lärdom av det och kommer tillbaka på rätt köl igen.
Citera
2022-02-10, 09:24
Medlem
Halvmass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Amdyhlm
Relativt låg. Klart det finns men jämför man med resten av Sverige så är det väldigt bra. Och de som kommer hit får ganska tydligt anpassa sig. Här sjunger vi nationalsången, viftar med flaggor och firar skolavslutningen i svenska kyrkan med psalmer. Traditioner här uppe sitter djupt och ingen ska komma hit och ändra på det. Så enkelt är det. Det hade blivit ramaskri om plötsligt fläskkött inte skulle serveras i skolan (som det var där jag bodde innan)

De tydliga traditionerna tror jag även gör det enklare för de som kommer hit. Det finns tydliga riktlinjer. När man, som i Malmö t.ex, ska anpassa vår livsstil efter de som kommer så behöver dom ju inte anpassa sig alls utan kan köra på som de alltid gjort.

Agenda var här uppe för ett par år sedan och gjorde ett reportage om hur vi kunde ha klarat oss från ökad kriminalitet etc i samband med vågen 2015. Svaret var ganska enkelt. De tydliga traditionerna gav dem riktlinjer att följa. Och det hade de inga problem med. Här höjs därför inga röster från dem att sluta servera fläsk, eller att ha aktiviteter i kyrkor. Det accepterar att vi gör så och rättar sig i ledet. Sverige i stort har mycket att lära av detta.

Nu var gärningsmannen Svensk enligt uppgift men mitt svar var på frågan om hur berikat kommunen var.

Instämmer i det du skriver. Det blev rätt livat i Gesundatrakten när flyktingboendet grät ut i media om att jägarna slog upp traumatiska minnen då skotten från skogen påminde flyktingarna om de hemska de kom ifrån och helst ville att de skulle sluta jaga av hänsyn till det. Ett inte helt populärt förslag fick de framlagt för sig.
Citera
2022-02-10, 09:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Halvmas
Instämmer i det du skriver. Det blev rätt livat i Gesundatrakten när flyktingboendet grät ut i media om att jägarna slog upp traumatiska minnen då skotten från skogen påminde flyktingarna om de hemska de kom ifrån och helst ville att de skulle sluta jaga av hänsyn till det. Ett inte helt populärt förslag fick de framlagt för sig.
Är det fastslaget att MGM är flykting?
Citera
2022-02-10, 09:33
Medlem
Halvmass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Personkrets3-1
Är det fastslaget att MGM är flykting?
Nej han är svensk såvitt jag vet.
Citera
2022-02-10, 11:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Patsy Stone
Dragonskolan i Umeå har efter ett storbråk och ett slagsmål i garaget också kort man blippar för att komma in i skolan.
Mycket bra!
Citera
2022-02-10, 15:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Amdyhlm

Fast å andra sidan har ju också Leksand vad, 5-6000 invånare?

Jag förstår vad du menar men blir lite klurigt att jämföra en så pass liten tätort med medelstora städer i Sverige.

Hoppas Leksand förblir Sveriges framsida när det kommer till att bevara kultur och tradition. Bra folk rakt genom, trots att de är leksingar
Citera
2022-02-10, 15:32
Medlem
Och för precis några dagar sedan, 07/02-22, blev en skolklass rånad på sina datorer på Rudbecksgymnasiet i Västerås. Åtminstone två gymnasierån på en vecka
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in