Flashback bygger pepparkakshus!
  • 1
  • 2
2022-02-09, 10:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av globbetrotter
Jag hoppas de inte anmäler mig på något sätt iaf men det verkar väl som att jag klarar mig där?

Tror isåfall att det är din polare som kan ligga risigt till för att ha falskdeklarerat ett anställningsförhållande, men risken att det blir nåt rättsligt av det är väl bråkdelar av promille.
Citera
2022-02-09, 12:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dryckeshorn
Tror isåfall att det är din polare som kan ligga risigt till för att ha falskdeklarerat ett anställningsförhållande, men risken att det blir nåt rättsligt av det är väl bråkdelar av promille.

Fast vad är formellt olagligt i det? Det är ett riktigt jobb
Citera
2022-02-09, 13:52
Medlem
Citat:

Det är ett riktigt jobb, men du formulerade dig som att intyget som skrivits bekräftar en tillsvidareanställning, även fast det inte rör sig om det. Det är det som kan röra sig om falskt intygande.
Citera
2022-02-09, 21:27
Medlem
_killahs avatar
Citat:
Osant intygande.

Och för din del Brukande av osann urkund.
Citera
2022-02-10, 07:12
Bannlyst
Det finns fördelar med ha folk som går till jobbet i ett område. Det behövs socioekonomiska skyddsvallar till en del område. Men det borde räcka med en kreditupplysning och referenser ifrån tidigare hyresvärdar. Folk jobba hemma idag.

Citat:
Ursprungligen postat av Dryckeshorn
Det där är helt absurt, vet att en hel del värdar tyvärr tillämpar det. En "tillsvidareanställning" innebär egentligen inte någon säkerhet utöver 6-9 månader i bästa fall, så det borde vara en bättre säkerhet för hyresvärden om man kan deponera en årshyra.

Dock kan det ju eventuellt ha en annan anledning än ekonomisk säkerhet att kräva bevisad fastanställning: man vill ha lydiga lönearbetare i sina fastigheter som simmar med strömmen, inga egenföretagare med alternativa livsstilar som kanske upptäcker oegentligheter eller gör sig obekväma på olika sätt, osv. Dock strider detta isåfall emot att de som kräver tillvidareanställning brukar acceptera en borgensman.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in