Citat:
Ursprungligen postat av
Nihenna
Min S8+ håller på att dö. Folk kan nästan inte höra mig, så jag måste använda externa hörlurar och mikrofon.
Börjat titta mig om, men mobiler är ju svindyra nu för tiden!
Jag kollar lite på mobilfynd. Samsung S20+ eller Samsung S21 står det mellan just nu, som finns för "ok" pris (5990 respektive 6990) kr.
Vilken av dessa är mest prisvärd? Kollar jag recensioner så verkar folk lite missnöjda över S21, att den inte riktigt känns som en uppgradering i vissa fall utan på sin höjd likvärdig, med något bättre cpu?
En bra kamera är väl alltid trevligt, sen är jag lite granna nyfiken på att prova på det där med "Playstation Remote Play", köra mina Playstation-spel på telefonen. Duger en S20+ för det? Plus-varianten har ju fördelen med större skärm (gissar lika stor som min S8+).
Jag är öppen för alternativ till Samsung, dock har jag massa grejer kopplade till Samsung-tjänster som Pass osv, så det hade ju varit bekvämt att fortsätta hoppa mellan Samsung-modeller.
Samsung Galaxy A52
Google Pixel 5a
Google Pixel 6 (går att få för 8k)
Pixel 6 är helt klart mest värd, den är cutting edge med det mesta och lär hålla måttet i åtminstone fyra år.