2022-02-08, 15:04
Medlem
Nihennas avatar
Min S8+ håller på att dö. Folk kan nästan inte höra mig, så jag måste använda externa hörlurar och mikrofon.

Börjat titta mig om, men mobiler är ju svindyra nu för tiden!

Jag kollar lite på mobilfynd. Samsung S20+ eller Samsung S21 står det mellan just nu, som finns för "ok" pris (5990 respektive 6990) kr.

Vilken av dessa är mest prisvärd? Kollar jag recensioner så verkar folk lite missnöjda över S21, att den inte riktigt känns som en uppgradering i vissa fall utan på sin höjd likvärdig, med något bättre cpu?

En bra kamera är väl alltid trevligt, sen är jag lite granna nyfiken på att prova på det där med "Playstation Remote Play", köra mina Playstation-spel på telefonen. Duger en S20+ för det? Plus-varianten har ju fördelen med större skärm (gissar lika stor som min S8+).

Jag är öppen för alternativ till Samsung, dock har jag massa grejer kopplade till Samsung-tjänster som Pass osv, så det hade ju varit bekvämt att fortsätta hoppa mellan Samsung-modeller.
Citera
2022-02-08, 15:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nihenna
Min S8+ håller på att dö. Folk kan nästan inte höra mig, så jag måste använda externa hörlurar och mikrofon.

Jag kollar lite på mobilfynd. Samsung S20+ eller Samsung S21 står det mellan just nu, som finns för "ok" pris (5990 respektive 6990) kr.

Vilken av dessa är mest prisvärd? Kollar jag recensioner så verkar folk lite missnöjda över S21, att den inte riktigt känns som en uppgradering i vissa fall utan på sin höjd likvärdig, med något bättre cpu?

En bra kamera är väl alltid trevligt, sen är jag lite granna nyfiken på att prova på det där med "Playstation Remote Play", köra mina Playstation-spel på telefonen. Duger en S20+ för det? Plus-varianten har ju fördelen med större skärm (gissar lika stor som min S8+).

Jag är öppen för alternativ till Samsung, dock har jag massa grejer kopplade till Samsung-tjänster som Pass osv, så det hade ju varit bekvämt att fortsätta hoppa mellan Samsung-modeller.

Samsung Galaxy A52
Google Pixel 5a
Google Pixel 6 (går att få för 8k)

Pixel 6 är helt klart mest värd, den är cutting edge med det mesta och lär hålla måttet i åtminstone fyra år.
Citera
2022-02-08, 16:41
Medlem
frank_pes avatar
Citat:
Du kan få en ny Galaxy S21 för 649€ om du beställer från Amazon men klarar du dig med en modell som är något bättre än din S8+ som har 6.2" display så kan Samsung Galaxy A52s 5G vara ett alternativ med 6.5" och 6 GB RAM för 3663 kr.
Samsung Galaxy A72 finns också för 4395kr med 6.7" men har bara 4G.
Citera
2022-02-08, 16:53
Medlem
Sven2s avatar
Citat:

Comviq har bra kampanj på s21
Citera
2022-02-08, 17:24
Medlem
Nihennas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frank_pe
Du kan få en ny Galaxy S21 för 649€ om du beställer från Amazon men klarar du dig med en modell som är något bättre än din S8+ som har 6.2" display så kan Samsung Galaxy A52s 5G vara ett alternativ med 6.5" och 6 GB RAM för 3663 kr.
Samsung Galaxy A72 finns också för 4395kr med 6.7" men har bara 4G.
Hmm, den där A52s verkar ju intressant. Det jag egentligen bara gör på mobilen är ju Facebook, Messenger och det mest prestandadrivande är väl Hearthstone, ett kortspel. Vet inte riktigt vad man ska ha en stark telefon till. Kommer inte på särskilt många grejer iaf.

Man ska ju inte slösa pengar bara för att... Kanske blir den då.
Citera
2022-02-08, 17:30
Medlem
Jag har en A52 för privat användande och en S20+ som jobbtelefon. Jag märker inte någon direkt skillnad på dem, men jag måste erkänna att jag inte har använda jobbtelefonen särskillt mycket. Den används för tidrapportering och ringa kontoret typ.
Citera
2022-02-08, 17:30
Medlem
Citat:

Här har du en redig mobil. https://www.doro.com/en-gb/doro-8080/
Citera
2022-02-08, 18:07
Medlem
frank_pes avatar
Citat:
Hmm, den där A52s verkar ju intressant. Det jag egentligen bara gör på mobilen är ju Facebook, Messenger och det mest prestandadrivande är väl Hearthstone, ett kortspel. Vet inte riktigt vad man ska ha en stark telefon till. Kommer inte på särskilt många grejer iaf.

Man ska ju inte slösa pengar bara för att... Kanske blir den då.
Precis håller man inte på mycket med livestream, fågelskådning eller mer krävande spel så kommer man inte märka skillnad mot dyrare modeller ...läste att folk är nöjda efter senaste uppdateringen till Android 12 https://www.gsmarena.com/samsung_galaxy_a52s_5g-11039.php
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in