Citat:

Ursprungligen postat av 
Ratad

Ja, om Svenska kyrkan sparkar en präst som är otrogen så ska såklart kleptotanten föregå med gott exempel vad gäller brottslighet. Jag tror dock att hon inte alls känner samhörighet med tjuvar utan tycker hon kan döma. Precis som Kapten Klänning, Lasermannen eller Johanna Möller har hon åsikter om hur andra sköter sig behöver hon inte följa samma lagar.

Jag har samma uppfattning som dig om maktens hantlangare som skyddas, trots att de undergräver demokratin och tilltron till staten genom sina gärningar. Du tar upp flera exempel, där vi ser hur länge dessa low-lifes kan hålla på med sitt skit, tills det inte går längre. Kanske är det motsatta sidan av gängbrottsligheten när maktens skitstövlar tillåts hålla på med sitt skit och skyddar varandra, ända in i rättsväsendet?
Som domare i HD finns de ingen ursäkt till brottslighet av något slag. Nu visar det sig att hon är en småaktig tjuv oavsett orsakerna, som skall förklara detta klandervärda agerande.
Som domare har hon haft med tjuvar att göra, och fått till olika domskäl där folk döms för sina gärningar. Samma slags gärningar som hon själv nu smiter undan, genom att pensionera sig. Som ledamot i HD har hon skyddat likasinnade högt uppsatt tjuvar och banditer genom att inte medge prövningsstillstånd i fall där människor känner sig bestulna.
Jag äcklas.