• 1
  • 2
2022-02-08, 15:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PeterNoster
Den gemensamma standarden är ju CCS. Vad menar du?
Oavsett hur långt det är mellan laddstationerna så kommer folk få elektronstopp. Folk får ju bensinstopp redan idag.
Jag tolkade att det fanns flera system,

Laddningsfordonen är utrustade med 5 laddkablar och ladduttag:
- CCS 150 kW
- CCS 50 kW
- Chademo 50 kW
- AC 22 kW
- Tesla typ 2 22 kW.

Är det inte så?
Citera
2022-02-08, 16:08
Medlem
BAB7s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Volvoellersaab
Jag tolkade att det fanns flera system,

Laddningsfordonen är utrustade med 5 laddkablar och ladduttag:
- CCS 150 kW
- CCS 50 kW
- Chademo 50 kW
- AC 22 kW
- Tesla typ 2 22 kW.

Är det inte så?

Det är korrekt ja.
Laddningsbilen har alla sorters uttag så att den kan hjälpa alla sorters elbilar vid behov.
Citera
2022-02-08, 16:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BAB7
Det är korrekt ja.
Laddningsbilen har alla sorters uttag så att den kan hjälpa alla sorters elbilar vid behov.
Ok. Tack.

Ja det är ju bra att kunna ta flera system när de nu finns. Därav min kommentar att om de enades om en gemensam standard skulle sånt här bli enklare och billigare.
Citera
2022-02-08, 16:19
Medlem
BAB7s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ForzaLeon
1:a april redan?
Känns som rena skämtet och ett par steg bakåt i tiden.

Vad är problemet?

Ett laddningsfordon kan komma till dig och ladda din elbil om du av någon anledning har behov av det.
Det kan vara av bekvämlighetsskäl - du är på möte i annan stad, parkerar och det finns ingen laddstation i närheten.
Eller att du övernattar på hotel utan laddare, då kan få bilen ladda vid hotellet ändå, etc, etc,, det finns många scenario där folk kan vilja få sin bil laddad.

I andra fall kan handla om rena nödlägen, om en elbil kört slut på batteriet, eller om man märker att räckvidden inte räcker till nästa laddstation, eller om man helt enkelt står med lite batterikapacitet vid en defekt laddstation, då kan man få nödhjälp av laddningsbilen.

Jag förstår verkligen inte din kommentar.
Citera
2022-02-08, 16:50
Medlem
ForzaLeons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BAB7
Vad är problemet?

Ett laddningsfordon kan komma till dig och ladda din elbil om du av någon anledning har behov av det.
Det kan vara av bekvämlighetsskäl - du är på möte i annan stad, parkerar och det finns ingen laddstation i närheten.
Eller att du övernattar på hotel utan laddare, då kan få bilen ladda vid hotellet ändå, etc, etc,, det finns många scenario där folk kan vilja få sin bil laddad.

I andra fall kan handla om rena nödlägen, om en elbil kört slut på batteriet, eller om man märker att räckvidden inte räcker till nästa laddstation, eller om man helt enkelt står med lite batterikapacitet vid en defekt laddstation, då kan man få nödhjälp av laddningsbilen.

Jag förstår verkligen inte din kommentar.

Förstår att du har ett behov av ett sådant fordon som åker på laddtorsk titt som tätt.

Jag ser inget behov av sådana fordon överhuvudtaget.
De kan däremot utrusta bärgningsbilarna (ja de du brukar åka med) med en
möjlighet att hjälpladda klantarslet som åkt på laddtorsk.

Vet inte om de redan har sådan möjlighet att snabbt ladda upp ett fordon?
Ladda upp så de kan ta sig till närmaste laddare.
Går antagligen snabbare att bärga fordonet och åka dit.
Citera
2022-02-08, 17:08
Moderator
Gromguttens avatar
OT raderat.

/Mod
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto