2022-02-07, 16:20
Medlem
Hovslättsmannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HemmaRambo
Det märks att TS är ung. Det "sociala kapitalet" är något som man funderar väldigt mycket över fram till ca 25.

Precis!

TS, 23 år: "Tänk om jag inte blir bjuden till festen!", "Tänk om folk tittar snett på mig på stan!"

TS, 47 år: "Vilken fest?", "Vadå stan?"
Citera
2022-02-07, 16:31
Medlem
Chinatowns avatar
Känner två som skaffat thai-fruar.

En ung kille. Cirka 30 år. Normalt jobb, minst normalstort socialt nätverk, ser bra ut och är charmig. Ingen typisk "ingen svensk tjej vill ha"-kille utan faktiskt helt normal kille. Han har barn ihop med tjejen och de verkar ha ett helt normalt liv. Osäker på åldersskillnaden, men den är inte märkbar. Något år max.

En äldre man skiljde sig från sin svenska fru. Han har inte sagt något klart och tydligt, men det framstod som att livet kring medelåldern inte fungerade bra alls. Han träffade efter ett tag en yngre kvinna i Thailand (mycket yngre än honom, men ändå fullt vuxen). De pendlade mellan Sverige-Thailand beroende på arbete/klimat. Hade ett fint hus i Thailand. Han är nu pensionär och förmodligen bor de i Thailand året om. Han hade sparat ihop en rejäl slant + pension + eventuellt arbete hon gör i Thailand så lär det fungera rätt fint.

Min tanke är att många av de som skaffar Thai-fru inte fått mycket av det svenska samhället och istället för att glo på TV resten av sitt liv åker de till Thailand och gör det bästa av situationen. Det finns nog snuskgubbar och sånt också, men jag tror det inte alltid är så simpelt. Ett ensamt liv i Sverige med få vänner, knegarjobb och ingen fysisk relation är nog ingen höjdare i längden. Jag rättfärdigar inte de som eventuellt är svin, men jag tror inte alla är det.

Citera
2022-02-07, 17:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ST4L3M4T3
Jag kan på ett sätt förstå de som åker till thailand för att köpa sex. Skulle inte själv göra det, och personligen tycker jag det känns ganska vidrigt. Kan också bero på min personliga olust inför att ligga med någon man inte känner.
Det jag dock inte alls kan förstå är de som skaffar s.k thai-fruar. Att random 25årig thai-tjej skulle förälska sig i svenska Lennart 55 är ju ingen som tror på. Hon är uppenbarligen ute efter hans pengar, och möjligheten till svenskt medborgarskap. Med dessa fördelar så kan Lennart få den 25 åring som han aldrig skulle få i Sverige. Språkligt, kulturellt, livsmässigt, intressemässigt fins det ju ingenting som binder dem samman.
Denna förbindelse är uppenbar för alla. För släkt, vänner, och alla i Lennarts liv. Han har bekänt sig som en kåtbock som utnyttjat en kvinnas utsatthet.
Han lever dessutom i en relation som inte på något vis bygger på kärlek, utan på materiellt utbyte.

Är dessa män medvetna om hur omvärlden ser på dem? Varför offrar de allt sitt sociala kapital för att få ligga med en 25åring, när de likaväl bara kan åka till Thailand för att köpa sex?
Don't shit where you eat. Lämna dina perversa tendenser I Thailand...

Vad tänker ni om detta? Är jag för hård?

Tvångsgifte verkar ju funka i stora delar av världen, som inte fasiken bygger på kärlek. Om tio miljoner är emot det och miljarder är för det. Vem har då rätt?
Citera
2022-02-07, 17:47
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Katzyn
Tja ska jag vara snäll är de väl desperat ensamma och är beredda att göra nästan vad som helst för att slippa leva ensamma mer.

Ska jag inte vara så snäll tror jag det är personer med någon sorts sociala störningar eller asperger som inte riktigt förstår mellanmänskliga relationer och mänskligt samspel fullt ut och därför tycker att man kan väl lika gärna köpa en kärring som andra grejer och att det är trevligt att utnyttja nån till att städa åt en och suga ens kuk.

Å andra sidan utnyttjas det friskt åt bägge håll. Thai-kvinnan utnyttjar ju sin svenska man.
Citera
2022-02-07, 17:50
Medlem
Katzyns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MagnusBengtsen
Å andra sidan utnyttjas det friskt åt bägge håll. Thai-kvinnan utnyttjar ju sin svenska man.

Tja så kan man ju se det som torsk givetvis. Du tänker att när femåringar säljer sig för att få äta sig mätta för dagen så handlar det också om att de utnyttjar de stackars torskarna?
Citera
2022-02-07, 17:59
Bannlyst
Citat:
Tja så kan man ju se det som torsk givetvis. Du tänker att när femåringar säljer sig för att få äta sig mätta för dagen så handlar det också om att de utnyttjar de stackars torskarna?

Jaha tänker jag så? Din oförskämda djävla feminist.
Citera
2022-02-07, 18:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av carlpetersen73
Kanske inte riktigt samma sak, men en god vän är gift med en filippinska sedan ett femtontal år. HELVETE vad bra han har det. På riktigt. Tänkte att det kanske var lite samma sak med thaitjejer? Då kan ju en anledning faktiskt vara att man får en sjukt följsam kvinna som fostrats i en annan kultur, där de dessutom inte ser på ålder som ett handikapp?
Största skillnaden mellan thai och filipinas är religionen och språket.. engelska är officiellt språk i Filippinerna... dessutom finns det inga skillsmässor i Filippinerna.
Thaitjejer har inga problem med mannens ålder eftersom dom flesta män har redan knullat runt som 25åringar och är trogna sin yngre fru som 55åring.
55 åring har stålar att bygga hus också för familjen.
Citera
2022-02-07, 18:12
Medlem
Blev kompis med en thaitjej som var min granne vid fyra års ålder (hon tre), började leka doktor ett år senare, blev ihop vid 7-8 och 30+ år senare är vi fortfarande tillsammans. Blonda blåögda svenskor har aldrig varit min grej.
Citera
2022-02-07, 18:34
Medlem
swebarbs avatar
dom tänkte väl att dom inte vill dö ensamma i detta land så inte så konstigt kanske? har dom blivit ratade tillräckligt många gånger av svenska tjejer så börjar man ju blicka nån annanstans det förvånar mig inte det minsta att fler importerar en thaifru..
Citera
2022-02-07, 18:38
Medlem
NysvenskenAbdullahs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GanjaFarfar
Japp, "goda" svenskar (som vurmar för massinvandring av dysfunktionella män från mena) har noll förståelse för att människor kan få genuina känslor för någon från ett annat land. Go figure!

Bedrövligt, men nog fasiken har du rätt. Hur ska män som har det svårt på den svenska dejting marknaden, alternativt vill undvika en feministisk fru göra då?

Kanske någon brutta från Ukraina eller blir även det för genomskinligt?
Citera
2022-02-07, 18:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MagnusBengtsen
Jaha tänker jag så? Din oförskämda djävla feminist.

Du fick i alla fall ett svar. Det är mer intressant än vad man först kan tycka.

Grejen är detta: Enligt feminister finns ingen frivillig prostitution: Sexköp är våldtäkt, finansiering av trafficking och finansiellt stöd till hallickar.

Nu tog du upp ett giftermål mellan en svensk man och en utländsk kvinna och påpekade att det kunde vara en win-win situation. Man kan ju anta att det inte handlade om trafficking och hallickar, och det hävdades ju inte heller. Och man kan väl inte automatiskt anta att all heterosex är våldtäkt? Fast det kanske man skall anta i alla fall? För smutsigt och fult är det i alla fall:

Citat:
... någon sorts sociala störningar eller asperger som inte riktigt förstår mellanmänskliga relationer och mänskligt samspel fullt ut ... köpa en kärring som andra grejer ... det är trevligt att utnyttja nån till att städa åt en och suga ens kuk.

Citat:
... torsk givetvis... femåringar säljer sig för att få äta sig mätta för dagen ...

Kan man inte dra till med trafficking och hallickar så finns det mycket annat dra till med.
Citera
2022-02-07, 19:06
Medlem
Hovslättsmannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NysvenskenAbdullah
Bedrövligt, men nog fasiken har du rätt. Hur ska män som har det svårt på den svenska dejting marknaden, alternativt vill undvika en feministisk fru göra då?

Kanske någon brutta från Ukraina eller blir även det för genomskinligt?

Man kan skita i att vara på "dejting marknaden" också. Om man är någorlunda normal så kommer man stöta på lämpliga fruntimmer om man bara lever livet, är sig själv och gör bra ifrån sig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in