• 1
  • 2
2022-02-07, 16:38
Medlem
Sonny00s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JulBanditen
"Eftersom du skickat dem via din Internetbank och är säker på att du själv är mottagare, kan inte betalningen komma till en annan person.
Har du skrivit rätt IBAN /BIC eller IBAN/ SWIFT kan betalningen inte bli fel. Som vi sagt tidigare, kan mottagar banken själv stoppa insättningen för att de behöver mer information till vilket syfte betalningen skickats.
Vi kontaktar Utlands avdelningen som skickar iväg en begäran om återbetalning. Sedan är det upptill mottagar banken att returnera pengarna. Finns pengarna inte på kontot så kan pengarna inte återbetalas. Som nämnts tidigare debiteras kostnaden från ditt konto så fort begäran skickas"

Det svar jag fick från Swedbank nu.
Känns ju hopplöst.

Om inte Lunar kan fixa detta så är det med andra ord kört

Skrämmande! Har personen på Swedbank särskrivit på det där viset? Jag trodde att de krävde läs- och skrivkunnighet av sin personal.
Citera
2022-02-07, 17:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sonny00
Skrämmande! Har personen på Swedbank särskrivit på det där viset? Jag trodde att de krävde läs- och skrivkunnighet av sin personal.

Och ändå gjorde jag mellanrum mellan punkt och bokstav där jag tyckte det såg bananas ut
Citera
2022-02-07, 17:31
Medlem
trottwells avatar
Citat:
"Eftersom du skickat dem via din Internetbank och är säker på att du själv är mottagare, kan inte betalningen komma till en annan person.
Har du skrivit rätt IBAN /BIC eller IBAN/ SWIFT kan betalningen inte bli fel. Som vi sagt tidigare, kan mottagar banken själv stoppa insättningen för att de behöver mer information till vilket syfte betalningen skickats.
Vi kontaktar Utlands avdelningen som skickar iväg en begäran om återbetalning. Sedan är det upptill mottagar banken att returnera pengarna. Finns pengarna inte på kontot så kan pengarna inte återbetalas. Som nämnts tidigare debiteras kostnaden från ditt konto så fort begäran skickas"

Det svar jag fick från Swedbank nu.
Känns ju hopplöst.

Om inte Lunar kan fixa detta så är det med andra ord kört

Citat:
Ursprungligen postat av Sonny00

Citat:
Och ändå gjorde jag mellanrum mellan punkt och bokstav där jag tyckte det såg bananas ut

Om ni tittar i min signatur så ser ni vad jag anser om Swedbank, det är inte första gången som det framgår med all önskvärd tydlighet vilken kvalitet Swedbank har på sin personal, det märks att Swedbank tillhör den socialdemokratiska rörelsen.
Citera
2022-02-07, 17:53
Medlem
Fan vad surt
Citera
2022-02-09, 03:55
Medlem
Be Swedbank om B-nr, sedan ska mottagaren kunna söka bakvägen med hjälp av det
Citera
2022-02-10, 13:15
Medlem
Fick pengarna igår av Lunar Way. Väntar dock på svar om varför det tog sådan tid.
Men det var skönt i alla fall att man kan släppa den oron.
Citera
2022-02-10, 13:17
Medlem
Citat:
Fick pengarna igår av Lunar Way. Väntar dock på svar om varför det tog sådan tid.
Men det var skönt i alla fall att man kan släppa den oron.

Av nyfikenhet... har varje kund hos Lunar ett eget IBAN eller används något annat för att koppla samman insättning och mottagare?
Citera
2022-02-10, 13:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Engineer
Av nyfikenhet... har varje kund hos Lunar ett eget IBAN eller används något annat för att koppla samman insättning och mottagare?

Alla kunder får ett IBAN nummer.

Går även att göra kortöverföringar men det stod att det häll på att strula lite, så just därför valde jag banköverföring eftersom även Swish ligger nere hos dem.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in