2022-02-05, 22:11
Medlem
Polisen.Patriks avatar
MBP 16" med M1 Pro. Har frskt installera bde Photoshop elements 2022 samt Photoshop 22.5.1 men bda ger samma felmeddelande. Monterar dmg-filen och frsker kra Install.app men fr felmeddelande "The installation cannot continue as the installer file may be damaged. Download the installer again". Hrt att man ska kunna kra installationen manuellt genom att hgerklicka och visa paketets innehll till en installationsfil men fr samma felmeddelande hr ocks.

Ngon som har ngon aning vad som kan krngla?
Senast redigerad av Polisen.Patrik 2022-02-05 kl. 22:14.
Citera
2022-02-05, 22:14
Medlem
sommarlovs avatar
Har din fil rimlig storlek?
Citera
2022-02-05, 22:21
Medlem
Polisen.Patriks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sommarlov
Har din fil rimlig storlek?
Install.app r runt 7.5 MB men hela programmet runt 3-4 GB. S ja, det tycker jag vl? Ungefr samma p bde elements och fullstora versionen.

Har googlat lite mer och verkar vara mycket strul med just M1-datorerna att f piratversionerna att lira, men varfr begriper jag inte. Hgerklickar jag p install.app s str det att det r en Intel-app, men ser inga val fr att kra den genom Rosetta eller s.
Citera
2022-02-05, 23:33
Medlem
spermaoffrets avatar
Finns det inte en ruta att bocka i om man vljer visa info? Och kra i rosettalge?

Kommer inte ihg hur det var p andra appar riktigt.

Hade ocks problem med en piratversionerna p en m1 men kom eftert att tnka p detta jag nmde ovan.

Blev inte av att testa bara.
Citera
2022-02-06, 17:35
Moderator
Rassas avatar
Mac och macOS > Programvara: macOS /Moderator
Citera
2022-02-06, 18:44
Medlem
Hfuhruhurrs avatar
Creative Cloud appen ska fixa installationen.
https://helpx.adobe.com/download-ins...-download.html
Citera
2022-02-17, 13:23
Medlem
Polisen.Patriks avatar
Jag tnker jag dokumenterar mina frsk hr ifall ngon annan har liknande problem.

Flyttade ver installationen av Photoshop 2020 frn min gamla Intel-Mac och denna gr att kra utan problem. S det r ju ett framsteg iallafall. Testade d installera 2021 rs version (som ska stda M1) p min gamla Intel-dator och flytta ver denna installationen, men d fr jag ngot meddelande i stil med att Photoshop inte kan kommunicera med Creative Cloud-servrarna. Hgerklickar jag p appen fr 2021 s str det att det r en Intel-app, s den kanske inte vill lgga in ngon universell eller M1-anpassad app p min Intel-burk, dvs anstrngningar frgves.

Provade ven flytta ver creative clouds-appen frn gamla datorn men utan resultat. Krde ven crack:et p nya datorn men det hjlpte inte heller. Kan iallafall utesluta att det r ngot faktiskt fel p installationsfilen, utan ngot sannolikt ngot som har med M1-processorn att gra, eller ndringar i programvara pga denna.
Citera
2022-02-17, 14:58
Medlem
Polisen.Patriks avatar
Lste sig efter ngra TIMMARS felskning. Hittade till slut en guide som jag fljde: https://www.reddit.com/r/AdobeZii/wiki/m1-macs

Och detta r "packager"-grejen som refereras till i artikeln: https://github.com/Drovosek01/adobe-packager

Man behver allts inte ladda ner ngon installation utan man kan skrddarsy vilka program man vill ha, vilken version, M1/Intel, och f en installationsfil.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in