2022-03-14, 21:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flashbackdasen
Så dålig var hon väl inte? Var det inte en onödigt hård sågning?

"Jag ser massor varningsklockor som jag känner igen sen tidigare". Vad menar han med det?
Det är inte Anders bagge utan den andre smilfinken som sågar 🪚
Citera
2022-03-14, 22:14
Medlem
Benmaergskylans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DurexPlayHeat
Liknar Dakota skye

Om du googlar Dakota Skye så är det väldigt nsfw.

Just did it.
Citera
2022-03-15, 00:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MartinDahlinsMamma
Hon kommer vinna hela.
Det var väntad att hon skulle ta hem hela tävlingen i lördags hon seglade upp som storfavorit med sin låt och jag gilladehennes låt som hon vann med i lördags hon kommer nog ha en klar chans att komma i topp 5 nere i Turin i Italien när esc-finalen avgörs andra veckan i maj 2022.
Citera
2022-03-15, 00:51
Medlem
vem var cornelias bästa vän som fick gå under jord pga en galen pojkvän?
Och framförallt, vem fan var killen?

Citat:
Cornelia Jakobs: Min bästa vän tvingades gå under jorden
Berättar om rädslan efter hoten, besöksförbudet och rättegångarna mot bästa vännens expojkvän
Citat:
Cornelia Jakobs vittnade mot mannen som tvingade hennes bästa vän att gå under jorden.
Nu berättar Melodifestival-vinnaren om förföljelsen, hoten och rättegångarna – som drev henne in i en utmattningsdepression.
– Det var också en person som jag inte hade valt in i mitt liv, som bara kom med så mycket skräck och terror och hot, säger hon.

https://www.aftonbladet.se/nojesblad...-rattegangarna
Senast redigerad av Stina2017 2022-03-15 kl. 00:56.
Citera
2022-03-15, 08:12
Medlem
MrGrants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anonym555
Hittade Cornelias Idol-audition på YouTube;

https://youtu.be/2J0Z5RaM3hQ
Hahahaha , den audition var verkligen dålig. Fattar att hon har hes röst idag. Gud vad hon skrek 😂
Citera
2022-03-15, 09:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lindome
Cornelia har fått oerhört bra respons i kommentarsfältet på Eurovision Song Contest kanal på youtube.
https://youtu.be/wWDThAfryW4

Hon sjunger inte helt värdelöst, men hon är oerhört dålig på gitarr och den låter dessutom ostämd. Undrar varför hon hade med den.

Hon gjorde nog misstaget att sjunga det hon ville sjunga (dvs en rockliknande låt med mycket skrik) och dessutom med gitarr.

Hon kunde nog sjunga redan på den tiden men valde helt fel stil/låt.

Att hon kunde sjunga redan då gissar jag då hon bara 1-2 år senare plockas ut till den sammansatta gruppen Love Generation av Peter Swartling. Peter var ju tidigare med i Idol-juryn 2004 - 2007).

Ska man vara lite cynisk så kan man ju kolla på vinnarlåten - dvs den låt som vinnaren "fick" i finalen:

With Every Bit of Me

https://www.youtube.com/watch?v=XdzF...nnel=eHomemade

Skriven av Andreas Carlsson - han som sågade Cornelia.

Kan det vara så att Andreas bara använde Idol för att vaska fram en artist som kunde framföra hans färdigskrivna låt så bra som möjligt = extra kosing i fickan för Andreas?

Kan ni tänka er Cornelia sjunga den låten 2008?
Citera
2022-03-15, 12:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ajmufic
Såg precis Cornelia Jakobs i Mello.
Snygg och grym röst!
Tänkte läsa vad Flashback visste om henne men det var helt tomt. Det får vi råda bot på!

Vad vet vi om Cornelia?

Jag? Ingenting alls!

Vem är hon? Konstnär? Ekonom? Snygg?
Citera
2022-03-15, 14:46
Medlem
Snubchurps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrGrant
Hahahaha , den audition var verkligen dålig. Fattar att hon har hes röst idag. Gud vad hon skrek 😂

"Du är inte så bra som du tror" 😆 Vilken jäkla kommentar från Andreas. Bagge ställer upp och sjunger mycket sämre. Han kanske inte är så kaxig nu när han sitter och dömmer folk i Idol. Vi får se.
Senast redigerad av Snubchurp 2022-03-15 kl. 15:32.
Citera
2022-03-15, 14:58
Medlem
VolvoSonetts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrGrant

Hon borde inte tagit med gitarren. Varför? Hon kunde (kan) inte spela gitarr...
Citera
2022-03-16, 07:10
Medlem
MrGrants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snubchurp
"Du är inte så bra som du tror" 😆 Vilken jäkla kommentar från Andreas. Bagge ställer upp och sjunger mycket sämre. Han kanske inte är så kaxig nu när han sitter och dömmer folk i Idol. Vi får se.
Var i klippet var Bagge kaxig? Missade nog det…
Citera
2022-03-16, 09:25
Medlem
crocodilelilos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snubchurp
Andreas är i alla fall lite självkritiskt till sin delaktighet i ett konceptet som i mångt och mycket gick ut på att förnedra ungdomar (utan självinsikt) med stora drömmar.

Citat:
”Vill inte sitta och kritisera längre”
– Jag slutade faktiskt med ”Idol” av den anledningen att jag inte hade någonting mer att säga – för mig var det klart 2010 och jag kände inte för att kritisera eller ge ros över huvudtaget längre.
– Jag vill inte sitta och kritisera någon längre. Alla som har en dröm ska få möjlighet att kämpa sig fram till den, säger Andreas Carlsson som menar att han är väldigt stolt över Cornelia och att det gått så bra för henne.
Ångrar du dig?
– Jag tycker att det är tråkigt att ett underhållningsprogram ska vara på bekostnad av någon annan och att jag säger saker som stjälper en ung människa, det känns inte rätt.

Bagge vet jag inte om han sagt något om den tiden.
Citera
2022-03-16, 11:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Anonym555
Hittade Cornelias Idol-audition på YouTube;

https://youtu.be/2J0Z5RaM3hQ

Ok. Men så det var ju alltså inte Bagge som kritiserat henne o sagt hon va kass. Varför skulle Bagge nu då "bett om ursäkt"?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in