2022-02-07, 00:59
Medlem
bjornesmagasin2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Right-humanist
Jag är verkligen inte säker på att fallen går att koppla till varandra. Det finns åtminstone ett ytterligare starkt alternativ som jag eventuellt återkommer till när/om jag får ihop det lite bättre. Men här är i alla fall personen med de 5,5 miljonerna i källarförrådet:

(FB) Husrannsakan i Malmökällare ger 5M i cash och halvt kilo kola
Är inte r#mi zahran eller nån av hans bröder som var delaktiga i deddär rekordrånet i danmark? Där även naief adawi var inblandad intressant nog, naief i sin tur e ju med i dani judes allians, många ringar på vattnet, så är zahran familjen då med i dani's allians? Sorry för offtopic
Citera
2022-02-07, 01:03
Medlem
bjornesmagasin2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vemvem2
Malmö är lite speciellt, det är inte som Göteborg och Stockholm där grupperingar är ganska fasta och man vet ungefär vem som är med vem. I Malmö är det annorlunda, det är en liten stad, konflikter kan blossa upp snabbt, lojalitet byts snabbt, man allierar sig med andra grupperingar för att gå emot en gemensam fiende men sedan blir det bråk internt vilket leder till att man söker ny grupp för att gå emot sin gamla grupp. Jätte rörigt.
Exakt så, sen m-falangen mer eller mindre förintades och k-falangen gick under jorden blev malmö genast 1000 ggr värre, och värre lär det tyvärr bli, som du säger de finns inte längre några ligor eller kriminella som är lojala mot varandra och sådant som struktur och hierarki saknas uppenbart när alla dessa ormar leker rambo samt säljer ut varandra för 50k och bytar ligor och gäng som de vore kalsonger, en jävla röra minst sagt!
Citera
2022-02-07, 01:05
Medlem
bjornesmagasin2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Drazziel123
Är Ad*m Mirz* samma person som styrde M falangen för länge sen för han hätte väll också Miraza och umgicks med en kines som heter pong
Tror det retts ut redan men nej, 2 olika personer, adam mirza(död numera) är en pakistanier som tillhörde omar yomok/emil tutic ligan, sen har vi mirza masovic som var en av ledarna i m-falangen, men numera sägs mirza vara i Montenegro i gör business både i balkan och Tyskland
Citera
2022-02-07, 01:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bjornesmagasin2
Tror det retts ut redan men nej, 2 olika personer, adam mirza(död numera) är en pakistanier som tillhörde omar yomok/emil tutic ligan, sen har vi mirza masovic som var en av ledarna i m-falangen, men numera sägs mirza vara i Montenegro i gör business både i balkan och Tyskland

okej tack för precis det svaret jag ville höra och inget annat
Citera
2022-02-07, 01:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pellegrini45
Inget är omöjligt, däremot så är Malmö i ett stort pågående inferno som snart lär explodera. Det tolkar jag utifrån vilka personer som nyligen mördats på kort tid med kopplingar till olika tunga grupperingar.

Skulle en annan typ av gruppering passa på att skaka om sina rivaler från GBG så har de iallafall lyckats med att vara jävligt fräcka och tajma allt mitt i de stora pågående konflikter.

aa jag har ju följt lite gran och borrde faktiskt veta att Adam var pakistanier när jag nu ser att jag var inne och följde den händelsen för ett litet tag sen, men är ju från stockholm/Tensta och vi har rätt mycket mord också så det blir lätt att man glömmer saker i andra städer snabbt, men nu är jag på rätt bana igen tack för info. hur ser det ut att gå för Omar Ahmed då? och är det någon vad de andra krokodil bröderna sitter för och är de nya saker de sitter för eller är de forfarande inlåsta för den gamla saken för tror ahmed eller vad brodern heter fick väll 10 år?
Citera
2022-02-07, 01:51
Medlem
Citat:
Inferno kan jag nästan skriva under på. Däremot tror jag att man går bort dig fullständigt om man håller fast vid samma karta som för två år sedan. Dels har det gått lång tid när det handlar om konstellationer, dels så kom det fram se mycket fulspel/dubbelspel/överraskande kontakter genom Encro att en tidigare vän numera kan ses som fiende och tvärtom.
Menar att man stenhårt behöver titta på här och nu - och som mest några månader tillbaks.

stämmer mycket bra faktiskt, samma problem har uppstått i stockholm med, så nu kör föredetta allierade mot varandra och siddorna bytts hela tiden som de vore bräd spelet risk dem spela
Citera
2022-02-07, 03:24
Medlem
Citat:
stämmer mycket bra faktiskt, samma problem har uppstått i stockholm med, så nu kör föredetta allierade mot varandra och siddorna bytts hela tiden som de vore bräd spelet risk dem spela

Precis. Man ser samma utveckling runt Järva som i Malmö. Det är en följd av att de äldre spelarna skjuts av eller åker in eller drar landet. Det skydd som har funnits för de yngre försvinner och alla blir rädda, klickar ihop sig och börja skjuta varandra av rädsla och för positioner.
Citera
2022-02-07, 06:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Refraktor
Ja men förr var bilden tydligare. Det var Shz mot DP och 24K mot HSL. Nu är det rörigare och svårt att veta vem som är lojal med vem och mot vem och HH har blandat in sig. Förr höll de fred i Husby och nu verkar de vara överallt. I Malmö har det väl varit rörigt sedan Nermin sköts och nu när DJ och Mekky är borta är det riktigt rörigt.

I Malmö är det väl 80+ döda men det började tidigare där och befolkningen är mycket större. Så per capita är Järva värre och det är ju dessutom en ganska liten yta.

aa det har spårat totalt nu, de har kommit nya grupperingar som FLG, T3, TMT, HH, SSA, och alla är lojala så länge det finns pengar att göra, går det göra mer pengar i en annan grupp, ja då hoppar man ditt.

förutom Samarbeta ju många av DP med Mekky och A2, nu sitter ju alla inne och det de blir bara värre känns det som i stockholm, inget ser ut att kunna lugna ner stämmingen heller, alla tar tram för att bedöva ångesten för orka med dagen och står redo för uppdrag vart som helst i svergie, nyligen skött FLG en 25 årig tjej i Luleå i ansiktet 5 ggr för hennes kille hade snott ett par bil fälgar och hon lög att de var hennes för rädda sin kille, FLG tog de som en fönedring för att hon ljög de och vart skickad till helvetet, som de utryckte sig.

även Abz i som döda Kardo i Husby är ju från Malmö och tror inte den 18 åriga killen vet riktigt vem han döda, men han lär sitta 12-14 år nu, men kan lova dig att det finns folk som kommer jaga honom livet ut för det!!
Det gick nästan till som mordet på Nerdmin lika fult gjort, bara att de här inte var lika tajta vänner som de som tog Nermin och ska jag vara ärlig tror knappt något vet vem Abz är i Malmlö och jag tror den enda chansen han kände att slå igenom som kriminell var attt söka sig till Stockholm och springa åt någon av gängen här, för här finns det mer svarta, tror han vet att araberna, kurderna och balkan folket i malmlö hade våltagit honom, ingen svart har lyckats till toppen i malmö.
Senast redigerad av Drazziel123 2022-02-07 kl. 06:21.
Citera
2022-02-07, 07:34
Medlem
Citat:
aa det har spårat totalt nu, de har kommit nya grupperingar som FLG, T3, TMT, HH, SSA, och alla är lojala så länge det finns pengar att göra, går det göra mer pengar i en annan grupp, ja då hoppar man ditt.

förutom Samarbeta ju många av DP med Mekky och A2, nu sitter ju alla inne och det de blir bara värre känns det som i stockholm, inget ser ut att kunna lugna ner stämmingen heller, alla tar tram för att bedöva ångesten för orka med dagen och står redo för uppdrag vart som helst i svergie, nyligen skött FLG en 25 årig tjej i Luleå i ansiktet 5 ggr för hennes kille hade snott ett par bil fälgar och hon lög att de var hennes för rädda sin kille, FLG tog de som en fönedring för att hon ljög de och vart skickad till helvetet, som de utryckte sig.

även Abz i som döda Kardo i Husby är ju från Malmö och tror inte den 18 åriga killen vet riktigt vem han döda, men han lär sitta 12-14 år nu, men kan lova dig att det finns folk som kommer jaga honom livet ut för det!!
Det gick nästan till som mordet på Nerdmin lika fult gjort, bara att de här inte var lika tajta vänner som de som tog Nermin och ska jag vara ärlig tror knappt något vet vem Abz är i Malmlö och jag tror den enda chansen han kände att slå igenom som kriminell var attt söka sig till Stockholm och springa åt någon av gängen här, för här finns det mer svarta, tror han vet att araberna, kurderna och balkan folket i malmlö hade våltagit honom, ingen svart har lyckats till toppen i malmö.
¨

Går inte att jämföra D.J och de andra från Malmö med t.ex ett lokalt gäng i en förort i 08 som inte klarar av att klippa någon utan flera kartor alprazolam och tramadol i sig.
Citera
2022-02-07, 08:15
Medlem
bjornesmagasin2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Djungle
¨

Går inte att jämföra D.J och de andra från Malmö med t.ex ett lokalt gäng i en förort i 08 som inte klarar av att klippa någon utan flera kartor alprazolam och tramadol i sig.
Exakt Dani och hans allians samt även flera st andra nätverk i malmö är internationella aktörer, dom spelar fan på en helt annan nivå än majoriteten av Stockholms somalierna, amir mekky och hans liga var också internationella spelare, tog ju jävla massa år innan man lyckades bura in mekky och dani, och dom har garanterat dödat fler folk än vad som kommit fram! Och har miljonbelopp undangömda som pension garanterat, OBS är ingen fanboy
Citera
2022-02-07, 08:44
Medlem
Citat:
Inferno kan jag nästan skriva under på. Däremot tror jag att man går bort dig fullständigt om man håller fast vid samma karta som för två år sedan. Dels har det gått lång tid när det handlar om konstellationer, dels så kom det fram se mycket fulspel/dubbelspel/överraskande kontakter genom Encro att en tidigare vän numera kan ses som fiende och tvärtom.
Menar att man stenhårt behöver titta på här och nu - och som mest några månader tillbaks.

Precis, nya rättegångar med mer saklig information (encro chattar). Det kommer skapa större problem när vissa gängmedlemmar ser hur dem har förts bakom ljuset av sina ”bröder”.
Citera
2022-02-07, 08:57
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Djungle
¨
[
QUOTE=bjornesmagasin2|78992723]Exakt Dani och hans allians samt även flera st andra nätverk i malmö är internationella aktörer, dom spelar fan på en helt annan nivå än majoriteten av Stockholms somalierna, amir mekky och hans liga var också internationella spelare, tog ju jävla massa år innan man lyckades bura in mekky och dani, och dom har garanterat dödat fler folk än vad som kommit fram! Och har miljonbelopp undangömda som pension garanterat, OBS är ingen fanboy[/quote]

Precis, det går inte att jämföra kaosaraber & somalier med Dani J.

Han har varit (ö)känd här nere i Malmö i minst 15 år, och enligt polisen:

”Han har varit högintressant för polisen i över ett decennium” 37-åringen misstänkts tillhöra toppskiktet i ett kriminellt nätverk som ägnar sig åt storskalig införsel av narkotika.

Alltså en person som hållit så låg profil att det inte ens figurerat bilder på honom, inte ens här på FB. Länge ett spöke.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in