Flashback bygger pepparkakshus!
2022-02-03, 14:54
Medlem
Inkomstförsäkringen är ju egentligen den enda anledningen till varför man är med. Min fråga är egentligen om den är såpas bra, är det någon som har erfarenhet utav en annan aktör som kanske är dyrare men också bättre eller rent av billigare?

Jag har en sjuk och olycksfallsförsäkring hos Länsförsäkringar som verkar hyfsat prisvärd. Är det overkill att ha båda? Ska man dumpa en?

Tankar kring detta?

Tack på förhand
Citera
2022-02-03, 15:14
Medlem
hroobarbs avatar
A-kassa ger ju bara 80% av en lön upp till 33000kr före skatt. Så om du har betydligt högre lön än så, så är inkomstförsäkring väldigt prisvärt. Personligen så presterade Unionen över förväntan för mig 2020 när jag blev varslad p.g.a. covid-19. Medlemskapet kostar ju mindre än ett genomsnittligt mobilabonnemang.
Citera
2022-02-03, 16:51
Medlem
Sonny00s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fundersam1
Inkomstförsäkringen är ju egentligen den enda anledningen till varför man är med. Min fråga är egentligen om den är såpas bra, är det någon som har erfarenhet utav en annan aktör som kanske är dyrare men också bättre eller rent av billigare?

Jag har en sjuk och olycksfallsförsäkring hos Länsförsäkringar som verkar hyfsat prisvärd. Är det overkill att ha båda? Ska man dumpa en?

Tankar kring detta?

Tack på förhand

Försäkringen du har hos Länsförsäkringar ger väl ingen ersättning vid arbetslöshet? Arbetslöshet är ju varken olycka eller sjukdom!
Citera
2022-02-03, 16:53
Medlem
Inkomstförsäkringen är begränsat till några månader. Ska det vara lönt så gäller det att ligga rejält över 33 000 kr i månadslön. Gör man det å andra sidan så är man nog inte så rädd för att bli av med jobbet heller :-)
Citera
2022-02-03, 18:09
Medlem
avrogados avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Herceg
Inkomstförsäkringen är begränsat till några månader. Ska det vara lönt så gäller det att ligga rejält över 33 000 kr i månadslön. Gör man det å andra sidan så är man nog inte så rädd för att bli av med jobbet heller :-)
Så är det troligen...

Har den ifall en svart svan flyer förbi.
Jo, jjag vet, ag är långt ifrån oersättbar...
Citera
2022-02-03, 22:27
Medlem
Enterprises avatar
Citat:

Tankar kring detta?

Tack på förhand
Allt som Unionen ens tar i med tång bör undvikas lika mycket som lepra eller böldpesten.
Citera
2022-02-04, 00:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sonny00
Försäkringen du har hos Länsförsäkringar ger väl ingen ersättning vid arbetslöshet? Arbetslöshet är ju varken olycka eller sjukdom!
Nej just min tanke, men jag jag också en ”bo kvar” livförsäkring hos LF. Får nog ringa dem imorgon och kolla detaljer. Dessa två bör ju komplettera varann ”ganska” bra. Har ingen bra erfarenhet utav unionen därav tänkte jag om någon har tips på en vettigare försäkring vid arbetslöshet.

Citat:
Ursprungligen postat av Herceg

Citat:
Ursprungligen postat av Enterprise
Allt som Unionen ens tar i med tång bör undvikas lika mycket som lepra eller böldpesten.
Tips på någon annan inkomstförsäkring?
Senast redigerad av Fundersam1 2022-02-04 kl. 00:21.
Citera
2022-02-05, 12:25
Medlem
Citat:
Tips på någon annan inkomstförsäkring?

Endast a-kassa. Är man kompetent och eftertraktad så behövs ingendera men a-kassan är ju nästan gratis så varför inte.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in