2022-02-03, 16:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rytve
Apelgården va det V*ldet och S*yed som blev gripna. Några dagar senare greps två yngre killar jag inte hört om tidigare för vapenbrott i närheten.
Har du några namn på dem?
Citera
2022-02-03, 16:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av spark040
För att svara på sista frågan, ja - många kommer bli poppade, sen är det också lätt tillgång till vapen i Malmö där det säljs allt från Zastavas, Glocks till Skorpion mm. Lätt att hitta och köpa, då många inte ens är kända gängkriminella utan bara fått tag på det. Men ja det kommer ske mycket iår, kolla bara hur 2 mord skett under Januari. Flera gängkriminella kommer att hamna under jorden nu 2022.

Ja det känns ju nästan som att gamla spelare har krälat tillbaks till Malmö för att återta positioner som de en gång i tiden haft?

V@ldet kup@ har ju inte rört sig i Malmö på länge? Va inte han tillhörande i GBG.

Kan den tilltänkta offret vara S@@D? Före detta M-Falang?

Är S@@D ens aktiv?
Citera
2022-02-03, 19:26
Citat:
Ursprungligen postat av Mettalmatte
Vem är bmc?
Är det kanske därför 2 maskerade män greps i von lingens väg 2 dygn efter sayed greps?
BMC är förkortning av Bandidos MC , de är gammla malmö bossar (tror de).
Citera
2022-02-03, 19:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Massonite
BMC är förkortning av Bandidos MC , de är gammla malmö bossar (tror de).
Vad har fått sayed att gå i krig mot dem?
Citera
2022-02-03, 19:50
Citat:
Ursprungligen postat av Mettalmatte
Vad har fått sayed att gå i krig mot dem?
Själv är jag lika frågande , är dock osäker eftersom den bmc sayed stavar seyyed.
Min fråga löd först - är det den sayed ??
Spinn inte in i min fråga för djupt , det blir bara flera sidor av slöprat.

Men man kanske kan få klarhet i vad det är som händer i Malmö om man tänker brett.
Vi får fråga övriga FB medlemmar som har mer kött på benen i Malmö att om möjligt skapa någon sorts överblick
vad gäller de inblandade , gärna mer detaljerat hur många i varje gruppering osv .. kanske till och med namn , adresser .. arbetsplatser .. o dyligt.

Vore toppen att få höra från någon Bandidos medlem själv , som vill bryta sig ur ..
Citera
2022-02-03, 20:00
Medlem
Citat:
Själv är jag lika frågande , är dock osäker eftersom den bmc sayed stavar seyyed.

Men man kanske kan få klarhet i vad det är som händer i Malmö om man tänker brett.
Vi får fråga övriga FB medlemmar som har mer kött på benen i Malmö att om möjligt skapa någon sorts överblick
vad gäller de inblandade , gärna mer detaljerat hur många i varje gruppering osv .. kanske till och med namn , adresser .. arbetsplatser .. o dyligt.

Vore toppen att få höra från någon Bandidos medlem själv , som vill bryta sig ur ..

Om det är S@yd el moghr@bi som är gripen tillsammans med V@ldet kup@ så tror jag snarare att det handlar om ett planerat mord riktat mot S@@D (M-falang).

S@@D var ju misstänkt för mordet på mevl*r Kup@ brodern till V@ldet (vali).

Som alla känner till så går ju bröderna el moghr@bi på alla mord uppdrag som ges.

(Om det är samma S@eyd vi pratar om).
Citera
2022-02-03, 20:54
Medlem
Citat:

Det är alltså Seyed El-Moghrabi det snackas om, inte Mehdi Seyyed.

SE-M är storebror till Ahmed som nästan körde ihjäl en kvinna med barnvagn 2015 och till Bilal som sköt ihjäl mamman som höll ett spädbarn i sin famn 2019.
Citera
2022-02-03, 21:09
Medlem
Och hur kommer det sig att jag säg sayed häromdan ute om han nu greps för grovt vapenbrott, innebär inte det 2 års semester?
Citera
2022-02-05, 01:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pellegrini45
Ja det känns ju nästan som att gamla spelare har krälat tillbaks till Malmö för att återta positioner som de en gång i tiden haft?

V@ldet kup@ har ju inte rört sig i Malmö på länge? Va inte han tillhörande i GBG.

Är S@@D ens aktiv?

Tror ej att han är aktiv, men däremot kan han vara offret 100%. Nu med vad som händer i staden känns det som troligt.
Citera
2022-02-07, 08:42
Medlem
Ännu en gripen för Grovt vapen brott!!!

https://www.sydsvenskan.se/2022-02-0...ott--en-gripen

”En man i 25-årsåldern har gripits i Malmö misstänkt för grovt vapenbrott”

Gripen 04.38, märklig tid att gripas på. Någon som kanske höll på att förbereda sig inför en skjutning?

Bra jobbat från polisens sida! Kan ha minskat ännu en dödskjutning.
Citera
2022-02-07, 09:24
Medlem
bjornesmagasin2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av spark040
Tror ej att han är aktiv, men däremot kan han vara offret 100%. Nu med vad som händer i staden känns det som troligt.

Är S@@D ens aktiv?

känns definitivt så, finns vaga indikationer åtminstone, för några månader sen i Tyskland, minns ej om de va frankfurt eller berlin, så blev ett gäng bosnier beskjutna av ett gäng albaner, varav den ene bosnier dog, sen skriver dom väldigt tydligt att bosnierna var tydligen kopplade till gamla m-falangen och mirza, albanerna i sin tur hade kopplingar till Kupa-falangen och vali, och hursomhelst tydde underrättelse uppgifter på att båda falanger har jobbat sig uppåt internationellt och satsar stort i bl.a tyskland, så vad hindrar då dom från att återvända till malmö nu när där maktvakuum och totalt kaos?? här står det en myckeeeee intressant artikel om m-falangen's och k-falangen's återkomst och att deras blodsfejd har återupplivats!
https://informer.rs/hronika/vesti/61...ni-novopazarci
Citera
2022-02-07, 12:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bjornesmagasin2

Är S@@D ens aktiv?

känns definitivt så, finns vaga indikationer åtminstone, för några månader sen i Tyskland, minns ej om de va frankfurt eller berlin, så blev ett gäng bosnier beskjutna av ett gäng albaner, varav den ene bosnier dog, sen skriver dom väldigt tydligt att bosnierna var tydligen kopplade till gamla m-falangen och mirza, albanerna i sin tur hade kopplingar till Kupa-falangen och vali, och hursomhelst tydde underrättelse uppgifter på att båda falanger har jobbat sig uppåt internationellt och satsar stort i bl.a tyskland, så vad hindrar då dom från att återvända till malmö nu när där maktvakuum och totalt kaos?? här står det en myckeeeee intressant artikel om m-falangen's och k-falangen's återkomst och att deras blodsfejd har återupplivats!
https://informer.rs/hronika/vesti/61...ni-novopazarci

De står inget om bosnier i artikeln utan att de som blev skutna är från novi pazar en muslimsk stad i serbien. De står okcså att familjen kupa är från preshev det stämmer inte de är albaner från makedonien. De står att mevlur blev mördad i ett köpcentrum som heter stortorget det är inte ett köpcentrum utan ett torg i malmö haha hela artikeln är skit ju
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in