• 4
  • 5
2022-08-18, 23:49
Medlem
Norrlandsrebells avatar
När min styvfar låg koma med en tumör i halsen fick jag en upplevelse ur sleep paralys och jag fick besök av skugg figur som inte hade nån typ av hår, öron eller mun, näsa, han var helt täckt av svart skugg figur och han stirrade på mig aggresivt och sen kom han mot mig och jag kände hur rädd jag blev för det var första upplevelsen. Många som har upplevt denna typ av sömn paralys kallar dem för the shadow man, tror det går att kolla upp på google

Det här hände nånstans på 2008-2009 talet
vittnen om händelsen, https://www.bing.com/videos/search?q...79FF&FORM=VIRE det var typ såhär jag upplevde, skit läskigt.
https://www.bing.com/search? q=sleep...ANAB01&PC=U531
Senast redigerad av Norrlandsrebell 2022-08-18 kl. 23:55.
Citera
2022-08-19, 00:03
Medlem
Norrlandsrebells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hippili
Ja drömmar är faktiskt kul, det kan bli precis vad som helst i dom. Allt från att verka äkta till fantasi dom exempel bussar som flyger tomtar demoner och spöken

Kul? jag tror inte du faktisk har upplevt en sleep paralys, det är en fasa och du kan som inte röra dig eller prata
Citera
2022-08-19, 15:37
Medlem
Bleppe_Bfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Norrlandsrebell
När min styvfar låg koma med en tumör i halsen fick jag en upplevelse ur sleep paralys och jag fick besök av skugg figur som inte hade nån typ av hår, öron eller mun, näsa, han var helt täckt av svart skugg figur och han stirrade på mig aggresivt och sen kom han mot mig och jag kände hur rädd jag blev för det var första upplevelsen. Många som har upplevt denna typ av sömn paralys kallar dem för the shadow man, tror det går att kolla upp på google

Det här hände nånstans på 2008-2009 talet
vittnen om händelsen, https://www.bing.com/videos/search?q...79FF&FORM=VIRE det var typ såhär jag upplevde, skit läskigt.
https://www.bing.com/search? q=sleep...ANAB01&PC=U531

Sök på "the hat man". Tydligen vanligt förekommande under sömnparalys.

Förmodligen en Jungiansk arketyp som Jung själv inte hade tid nog att kartlägga.
Citera
2022-08-19, 15:41
Medlem
hippilis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Norrlandsrebell
Kul? jag tror inte du faktisk har upplevt en sleep paralys, det är en fasa och du kan som inte röra dig eller prata
Bara en enda gång. Men däremot har jag haft konstiga drömmar där avlidna familjemedlemmar och andra bekanta varit med, vilda fester och allt möjligt som varit kul. Ja, även mardrömmar som varit för jevvla hemska men det är ju bara drömmar.
Citera
2022-08-19, 21:23
Medlem
Jag har alltid haft väldigt livliga drömmar och har ofta ”lucid dreams” i bemärkelsen att jag kan styra drömmen, fatta egna beslut i drömmen och påverka omgivningen och ”karaktärerna” i drömmen. Jag är med andra ord ganska van vid olika typer av drömmar.

Inatt hade jag en dröm jag inte kunnat släppa för den kändes annorlunda. Det var inte en sömnparalys och det var ingen vanlig klardröm. Det började som en klardröm och jag kunde styra omgivningen och karaktärerna i drömmen som jag kan ibland. Men sen dök det upp en främmande karaktär i drömmen - det var ett väsen, i form av en ung man, som liksom bröt sig in i drömmen, och visade att han följt mig under en lång tid och han sa sen att han nu bestämt sig för att visa sig för mig. Han var en väldigt flyktig varelse, han bokstavligen flimrade och blinkade i drömmen, och kunde förflytta sig mellan olika platser, försvinna och dyka upp som han ville. Han sa att han var osynlig men har följt mig i flera år och för att bevisa det skickade han fram bilder av mig, från år tillbaka, som om en stalker tagit bilder på mig i smyg. Jag frågade vad han ville mig och svaret dök upp i text-form som ”eeeeeeevil”. Men jag blev inte rädd. Jag kände ingen ondska från honom. Så jag frågade om det verkligen var sant och då ekade ett fnitter i huvudet på mig, medan han bara flimrade fram och tillbaka. Sen ändrade han sig, klev fram och blev tydlig och sa att han kan hjälpa mig istället om jag vill. Jag sa att det lät ju bättre, typ, och tackade ja till hans hjälp. Han lovade att hjälpa mig med vad jag vill i mitt vardagsliv (tolkade det som typ, hjälp med pengar, tur, relationer) om jag lovade i gengäld att inte se honom i ögonen, för hans ögon är farliga för mig, sa han. Då vaknade jag. Fortfarande inte rädd.

Jag har tänkt på det hela dagen. Det kändes inte som en vanlig dröm. Inget annat har hänt eller varit ovanligt idag.

Min fråga är - kan entiteter ”bryta sig in” i människors klardrömmar? Kan detta varit någon slags andlig varelse? Och i så fall - vilken typ?

Jag känner väldigt stor lust att möta honom igen i drömmen.
Citera
  • 4
  • 5

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in