2022-02-02, 10:05
Medlem
Jag har under många år förundrats över hur massmedia behandlar Greenpeace. Deras aktioner skildras nästan enbart ur ett positivt perspektiv. Aldrig att jag har sett en djupare granskning av hur Greenpeace är organiserat och vilka som verkligen bestämmer inom organisationen.

Jag hävdar att Greenpeace är en halvfascistisk organisation där det är ett fåtal som vet den riktiga "sanningen" och där ingen utomstående får ifrågasätta den "sanningen". Det är egentligen bara att studera Greenpeaces egen beskrivning av organisationen för att inse att vi inte har med en demokratiskt organisation att göra.

"
Greenpeace är inte en gräsrotsrörelse i traditionell nordisk betydelse.
.
.
Greenpeace Norden har 20 röstande medlemmar som träffas årligen på årsmötet för att ta beslut i frågor som rör årsredovisningen samt att välja styrelse och nya röstande medlemmar. Enligt stadgarna skall föreningens röstande medlemmar väljas så att hälften av dem är personal på något av övriga Greenpeace-kontor emedan den andra hälften inte är anställda av något Greenpeace kontor alls. En jämn könsfördelning eftersträvas. För att kunna bli röstande medlem måste man väljas in av årsmötet."

https://www.greenpeace.org/sweden/om-oss/organisation-styrning/

Varför denna undfallenhet från medias sida ang. Greenpeace sektliknande organisation?

Försök att hitta en enda medlemsmotion i protokollet från det senaste årsmötet!

https://www.greenpeace.org/static/planet4-sweden-stateless/2021/08/b6b689ec-agm-2021_gp-nordic-minutes_final-signed-1.pdf
Senast redigerad av Konrad 2022-02-02 kl. 10:14.
Citera
2022-02-02, 10:29
Medlem
holmiums avatar
Greenpeace är en typisk NGO som driver stats och överstats politiska agendor med hjälp av samma aktörers press TV och radiokanaler. Greenpeace har en lång svans av lättpåverkade idioter som finansierar och stöder och som inte kan se bortom propagandans speglar och rökridåer.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in