Citat:
Ursprungligen postat av
FiaBerry
I början av hösten gick en av mina nära vänner bort, han har varit sjuk i princip hela sitt liv men liksom han själv levde man hela tiden med sjukdomarna och det var inget som konstant var på tapeten även om det var närvarande. Så när han gick bort i september kom det ändå som en stor chock.
Under höstens gång upplevde jag ändå att jag med tiden hade fler bra än dåliga dagar... Tills det vände, vid jul och nyår vändes hela jävla livet upp och ner och allt blev så fruktansvärt jobbigt igen. Det triggades av tanken att han inte kommer vara med det nya året. Eller det vad den tanken jag hade då iaf. Sen släppte aldrig den tunga sorgen. Jag inser nu efter mycket om och men att jag kanske inte ens tagit farväl ordentligt. Vägrar säga hejdå på nåt sätt. För det vill man ju inte.
Jag vet att man måste bearbeta sorg, men så inser jag att jag inte fattar hur jag ska gå tillväga, hur gör man? Sökt hur mycket som helst på nätet och efter böcker som kan hjälpa men hittar inte riktigt det jag söker samt att allt handlar om någon som förlorat en man/förälder/barn... Men när man förlorat en nära vän? Vi hade inte så mycket gemensamma vänner utan var en stor del av varandras liv fast umgicks mest själva även om den andre var med på födelsedagar osv... Så jag är ganska ensam i min saknad efter honom.
SÅ, hur har ni gått tillväga? Vad fan gör man? Håller på att bli galen....
Jag beklagar.
Jag förstår hur du menar med att ta farväl. 1999 dog en av mina vänner som var som en bror för mej. Jag tog inte farväl på begravningen för jag hade inte accepterat att han var borta. Än idag tänker jag på honom, sist var häromdagen faktiskt. Ibland gråter jag å ibland kommer jag på ett galet minne å ler.
Låt det ta sin tid.
Fridens!