2022-02-01, 11:27
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av prdtr
Det är inte demokratin i sig som är farlig, utan att vi tillåtit att makten styr massmedia och de budskap som basuneras ut till oss medborgare.
Makten kommer alltid att styra media i ett liberalt samhälle.
2022-02-01, 11:28
Medlem
RudyardKiplings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wayahead
Granskningsnämnden är mer pk än P1 och ger självaste P1 (programledaren) en åthutning!

Scrolla fram 15 min i klippet.
https://sverigesradio.se/avsnitt/forlossningsskador-valrapportering-integration

Har ni några synpunkter på inringarens bergspredikan?

Bra inlägg. Oväntat neutral programledare.

Citat:
Ursprungligen postat av Manskahahusvagn
Det finns inget ”inhemskt folk” mer än samerna. Ju fortare den vite mannen bladas ut och försvinner, ju bättre för planeten.

Kärringen borde få dela cell med de gängkriminella på de överbelagda fängelserna hon hatar så mycket. Hets mot folkgrupp är straffbart i vanliga fall, så mycket värre i direktsänd radio.

Folkmord är ett bra mycket grövre straff än förtryckarlagen HMF. Folkmord har dödsstraff eller motsvarande på straffskalan. Tänk du på det.

Skillnaden mellan sådana som du och jag är att jag vill repatriera utlänningar så att svenskar ska få ha ett eget land där deras traditioner, värderingar och kultur får frodas. Jag vill därmed att araber i MÖ och afrikaner i Afrika precis som japaner i Japan och fransoser i Frankrike ska få ha sina länder där deras traditioner, värderingar och kultur får frodas. Du vill utrota alla vita. Du står för den riktiga rasismen och det tvättäkta psykopatiska hatet. Internet glömmer inte!

PS Samerna kom långt efter svenskarna. Det kräver dock att man läst historia och begriper hur inlandsisen drog sig tillbaka för att förstå det.

PSS Vem ska uppfinna allt och betala för allas försörjning om den vite mannen och kvinnan försvinner. Om jag inte missminner mig har tex vita svenska kvinnor fler världspatent än hela Afrika sammantaget.
2022-02-01, 11:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Katastrofen1
Hennes åsikter delas av de flesta i min närhet i alla fall.

Förvånad över att inte Säpo har plockat in kvinnan än, men det kanske man har?

Citat:
Ursprungligen postat av nbsp
Långt därifrån, då hade det här landet inte sett ut som det gör

Kommer ni inte ihåg när Sjöbo på 80-talet röstade nej till flyktingmottagande, trots att riksdagen gjort allt de kunnat för att stoppa omröstningen?

Efter att folket sagt ett rungande nej till flyktingmottagande, röstade riksdag och regering igenom en lag som tog bort folkets rätt att säga nej och införde en tvingande lag om att varje kommun MÅSTE ta emot flyktingar. Kommunerna kunde inte säga nej.

Nog är en stor del av befolkningen emot det som sker, men våra rättigheter har urholkats steg för steg.

När folket tycker annorlunda, då tvingar makten folket att ändå göra så som de vill.

Är det så en demokratisk rättsstat gör? Eller liknar det något annat, som på ytan låtsas vara demokratisk?
2022-02-01, 11:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Makten kommer alltid att styra media i ett liberalt samhälle.
Och där har vi problemet.
2022-02-01, 12:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hivnegativ
Hon representerar inte bara de flesta svenskars åsikter, hon representerar de flesta svenska politikers åsikter.

Att sverige ändå ser ut som det gör beror på att politiker i sina handlingar underkastat sig den åsiktsdisciplin Public Service och granskningsnämnden påtvingat dem, även om de privat faktiskt har en helt annan åsikt.

Utförligt och omfattande bevis för detta hittar du här:
https://www.youtube.com/watch?v=xGwfsHaZdCo

Bevis för vad svenska folket har för åsikter fanns redan 1993, då problemen med invandringen var allvarliga, men försumbara med problemen idag:

Att sverige såg ut som det gjorde 1993 var redan då tvärt emot vad svenska folket hade för åsikter, så försök inte komma med hur det ser ut i landet som förklaringsmodell för vad svenska folket tycker.

Sveriges demokrati avskaffades i praktiken för längesedan. Det är några andra som styr.
Kvinnan i Ring P1 står för sin åsikt i övrigt är svensken ett fegt mähä som inte vågar stå för något annat än det de förväntas stå för. Om och om igen har svensken i demokratiska val där deras åsikt är anonym valt den invandringspolitik vi haft och har.
De har hellre sålt ut landet och sina barn och barnbarns framtid än att stå för sin egentliga åsikt, om de nu har någon. Svenska folket är fullt ut ansvariga för att landet ser ut som det gör nu. Inte Public Service eller Granskningsnämnden.
2022-02-01, 12:45
Medlem
RazorKevlars avatar
Fällningen av granskningsnämnden är lika mycket värt som om Expo hade uttalat sig, mao inte ett jävla skit, hybridkrigföring!

Samma jävla vänsterpack som drar i spakarna!
2022-02-01, 12:47
Medlem
Lustigt att så många pratar om färg och ras...
Färgen spelar ju ingen roll, det finns ju tokiga vita människor också,,
av alla jag har mött runt om i världen så har dom knasigaste faktiskt varit Svenskar.
Olika "raser" finns inte utan den moderna människan är den enda kvarvarande "rasen" på jorden.

Däremot finns det såklart vitt skilda kulturer med väsensskilda grundvärderingar och lika självklart
blir det djupa meningsskillnader när dessa blandas på samma torg.

Självklart kan man som besökare i Egypten förundras över sopbergen som kantar Alexandrias paradgata men samtidigt också inse att detta är deras land och verklighet som man inte har rätt att döma.
Lika mycket förväntar jag mig att folk från andra kulturer avstår från att ha åsikter om min
surströmming eller skolmatsalens meny.

Om jag inte gillar utsikten och lukten i Kairo och Alexandria, ja då får jag väl åka någon annanstans.

Varför behöver vi akademisera så enkla tankemönster ??
Kan vi inte bara acceptera att vi är olika och kanske inte blir
lyckliga av att bo i Alingsås eller Kairo. ??
2022-02-01, 13:01
Medlem
Zilvios avatar
Den här trådstarten håller inte måttet för att utgöra underlag för en diskussion i Integration och invandring och tråden stängs.

Citat:
En trådstart ska ha ett tydligt diskussionsunderlag och en avgränsad frågeställning med avgjord anknytning till invandrings- och integrationsfrågor.

En trådstart ska vara begriplig i sig självt utan att läsaren behöver öppna en länk eller på annat sätt hämta information från någon extern källa.

Vill man diskutera granskningsnämnden, programmet eller P1 så är forumet (FB) Medier och journalistik en bättre plats för detta.
Vill man diskutera avgränsade frågor innom I&i's område behöver den/de explicit anges i trådstarten.

/MOD
Senast redigerad av Zilvio 2022-02-01 kl. 13:05.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in