2006-06-17, 18:48
Medlem
Första halvlek var riktigt bra. Ghaneserna spelar ibland bländande fotboll och det märks att tjeckerna saknar Koller.
Citera
2006-06-17, 18:54
Medlem
Ezzelinos avatar
Intressant match, särskilt efter det ghanesiska målet efter en dryg minut. Rycker inte tjeckerna upp försvarsspelet (Grygera och Jankulowski måste täta kanterna!) och skärper offensiven (men vilka ska kunna komma in och göra mål när Baros och Koller är skadade?) unnar jag Ghana seger i denna match.
Huvudsaken för mig i denna grupp är att Italien glider vidare och presterar bra spel.
Citera
2006-06-17, 19:08
Medlem
Shuyins avatar
Boateng - tre poäng!! Härligt Ghana lirar. Kolla in Dereks handleder .
Citera
2006-06-17, 19:39
Medlem
Aardwarks avatar
Tjeckien blir ju helt ägda här.. även innan 10 personer (kunde iaf varit 2-0 lätt då med tanke på att straffen kom innan).
Citera
2006-06-17, 19:40
Medlem
Någon som har en förklaring till varför Ghana springer in med en israelisk flagga när de gör mål?
Citera
2006-06-17, 19:42
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Bergadler
Någon som har en förklaring till varför Ghana springer in med en israelisk flagga när de gör mål?

Starta en tråd i naziforumet eller i konspirationer så får du nog ett bra svar!
Citera
2006-06-17, 19:42
Medlem
Nulles avatar
Om Ghana är så här bra vågar jag inte tänka på hur bra Italien måste ha varit i måndags. Sanslöst!

Och Tjeckien är på väg ut, en rejäl överraskning. Jag kan inte tro annat än att Ghana sopar dit USA i sista omgången.
Citera
2006-06-17, 19:43
Medlem
skinner5000s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bergadler
Funderade på samma sak.
En bra match. Tyvärr klarar sig Tjeckien inte utan Koller. Ghana spelar bra och förtjänar att vinna.

Bara jag som blir trött på Lindeborg? Tycker han är en kass komentator som alltid tar parti för ett lag vilket man brukar märka rätt tydligt.
Citera
2006-06-17, 19:47
Medlem
Nulles avatar
Om man ska säga någonting negativt om Ghana så är det väl att de inte är riktigt på god fot med offsideregeln.
Citera
2006-06-17, 19:47
Medlem
Aardwarks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nulle
Om Ghana är så här bra vågar jag inte tänka på hur bra Italien måste ha varit i måndags. Sanslöst!

Och Tjeckien är på väg ut, en rejäl överraskning. Jag kan inte tro annat än att Ghana sopar dit USA i sista omgången.
Italien var väldigt bra, men det var också Ghana. Kunde ha blivit oavgjort också i den matchen, en av de bästa i VM. Italien var väldigt aktivt, inte alls bara som det strategiska lag man kanske tänker sig.

Denna matchen: är det verkligen offside då man redan är förbi sista backen?! Sjukt
Citera
2006-06-17, 19:49
Medlem
Fula Gubbens avatar
Mycket sevärd match och en suverän uppvisning av Ghana, som får försvara Afrikas ära sedan Elfenbenskusten sorgligt nog åkte ut. Ghana är möjligen ännu bättre än "elefanterna", med starkare organisation i försvaret. Fysisk styrka, stor teknisk skicklighet, snabbhet och (precis som Elfenbenskusten) briljant passningsspel. Lite synd om tjeckerna som blev av med Koller, i mina ögon var de nästan chanslösa idag.

Det här är den roligaste VM-gruppen enligt mig, slut-omgången med Italien-Tjeckien blir synnerligen spetsig

Tippar och hoppas att Italien och Ghana går vidare från denna grupp.

- F.G
Citera
2006-06-17, 19:49
Medlem
Badios avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skinner5000
Funderade på samma sak.
En bra match. Tyvärr klarar sig Tjeckien inte utan Koller. Ghana spelar bra och förtjänar att vinna.

Bara jag som blir trött på Lindeborg? Tycker han är en kass komentator som alltid tar parti för ett lag vilket man brukar märka rätt tydligt.

Hela Sverige bör hata Lindeborg/Werner sämst av alla kommentatorer strax följda av muppen Perlskog.

Men 7 grr på Ghana tackar jag för i allafall
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in