Ursprungligen postat av
TokyoBarn
Mitt utseende har skapat enorma problem för mitt välmående och välfinnande att jag helt enkelt gett upp i princip, är kille på snart 36 som levt totalt isolerad dom senaste 2 åren, för jag har noll energi till att orka engagera mig, så jag lever just nu på fkassan eftersom jag mår så sjukt dåligt att jag inte ens kan gå ut.
Har i princip aldrig haft vänner, utan det är alltid jag som fått höra av mig, bjuda in mig själv, komma med förslag på vad man kan göra, för ingen har gjort det självmant.
Har aldrig blivit bjuden på fest etc medans andra har det, min lillebror som är 1 år yngre ungefär har nya tjejer hela tiden, hur mkt kompisar och folk runt omkring sig hela tiden.
Har aldrig ens gått efter "snygga" tjejer, men likväl har jag blivit behandlad som skit och nertryckt endå.
Får höra ofta när man varit ute förr och folk sett en "vad ful han är" både i tjej och killgäng. Och när jag flyttade till min lägenhet som jag bott i många år nu så har jag otaliga gånger hört grannar säga hur äcklig jag är bakom ryggen på mig, och ett par stod och pratade med en nyinflyttad ung granntjej om hur hans tjej hade sagt "fan vad ful han är" då killen stod och citerade vad hon sagt, och hon som är nyinflyttad frågade vem varpå dom nämner mitt namn och sedan skrattar han.
Det var droppen för mig och bröt ihop totalt och tårarna bara rann, tilläggas kan att alla grannar osv pratar med varandra men ignorerar mig totalt, hur dom ger mig konstiga blickar osv.
Det har alltid varit såhär under alla år, tjejer och killar visar 0 intresse för mig, och gör dom det så är det för dom verkar tycka synd om mig, har testat datingsidor och så och tjejer blockerar mig ganska omgående enbart efter att ha sett bilder på mig, eller när man skickar bild på Snapchat elr liknande så spelar dom upp bilden igen och sen direkt så har jag blivit borttagen/blockerad utan ett ord, direkt fattar jag ju det är mitt utseende.
Folk tar bort mig på Facebook utan jag sagt elr gjort något, medans jag ser att dom har kvar alla andra.
Jag har ingen missbildning elr liknande, elr brännskador. Utan det är något annat folk reagerar på och jag vet faktiskt inte exakt vad det är, men jag vet garanterat att det inte bara sitter i huvudet på mig utan jag märker hur osynlig och utfryst jag blir medan andra inte blir det.
Enda folk sagt är att jag ser yngre ut än vad jag är, men liksom det har ju inget med fulhet att göra, jag vet flera st som ser betydligt yngre ut, och då är dom även enormt korta, medans jag är medellängd 1.82. och dom har noll problem med att få tjejer intresserade, t.om riktigt fina tjejer.
Jag vet seriöst inte vad jag ska göra, jag funderade på ifall man kunde gå till någon plastikkirurgi och be dom göra en bedömning på vad dom kanske hade kunnat förbättra osv, men enligt min morsa så gör dom inte sånt om man inte har en missbildning, utan man måste själv veta vad det är man vill ändra, och det är ju det jag inte vet?
Hon tycker även att jag inte "behöver det" för hon tror inte på någon Quick fix, utan hon tycker det är bättre jag trycker i mig massa tabletter (antidepp osv)
Vilket jag gjorde för flera år sedan under ganska många år, eftersom jag försökte inbilla mig att allting satt i huvudet och att jag är sjuk elr något i skallen och att det är en fas.
Jag vet ju helt ärligt inte vad som folk reagerar på, hur går man till väga liksom?
Skrev sms till min morsa igår att jag seriöst kommer ta mitt liv eftersom ingen verkar ta mig seriöst, hon säger bara att jag hängt upp mig på detta med mitt utseende och säger att jag ska sitta hemma och knapra antidepp och fokusera på andra saker, när det enda jag vill är att faktiskt leva, kunna dejta tjejer, kunna göra saker som alla andra gör.
Ber om ursäkt om detta blev en lång text, kanske lägger upp bilder på mig längre fram även om jag inte är sugen på att outa mig av lite olika skäl.
Jag gör verkligen vad som helst för att bara kunna se "normal" ut och kunna smälta in i mängden, vad som, där måste väl kunna finnas en lösning på detta? Mvh