2022-01-29, 23:58
Medlem
Katastrofen1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av idontknowmyself
Att vara utan mat i 14 timmar passar dåligt ihop med hur dygnet ser ut. Det är viktigt att äta regelbundet om man vill att kroppen ska fungera optimalt.

Sen är det nog individuellt när man hittar det mest optimala, många människor försöker dock inte ens att hitta sin optimala rytm utan fjantar bara runt och har dåliga dagar och bra dagar precis hela tiden.

Iallafall när man hittar sin rytm så har man en lägstanivå som är såpass hög att dagarna bara flyter på utan några problem.

Jag äter frukost 06.30, lunch 11.00-12.00 och sedan middag 18-19 med ganska få undantag.

Kan hoppa över någon måltid ibland eller äta nåt lätt och enkelt. Det gör inte så mycket om det händer ibland. Någon gång i veckan eller i månaden.

Iallafall, med den rytmen så blir det ungefär 11-12 timmar utan mat varje dygn.

Själv så har jag ett ätarfönster mellan 15-22 under deff och 07-22 under bulk.

Edit:

Beroende på vad man äter så kan nog en fasta ibland vara bra. Då att man är helt utan mat eller bara äter lite grova grönsaker i 2-3 dagar. Jag gör så kanske 1-2 ggr om året när jag märker att min vikt gått upp ett kg. Efter det är jag tillbaka på den optimala vikt jag ska hålla.

Den moderna faktan säger snarare att det är mer hälsosamt att fasta och därmed äta färre måltider per dag.
Citera
2022-01-29, 23:59
Avslutad
Frukost ca 1530
Mat kl 20:00

Repeat man- fre

Lördag-söndag
Snaskar på allt möjligt vid olika tider
Citera
2022-01-30, 08:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Katastrofen1
Den moderna faktan säger snarare att det är mer hälsosamt att fasta och därmed äta färre måltider per dag.

Kör du på det om du mår bättre av det.

Just saying, vi är alla olika och färre måltider för min del skulle bara resultera i att jag inte mår bra eller är effektiv hela dagen.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in