2022-01-28, 21:00
Medlem
trevligt.s avatar
God dag,

Jag skulle påstå att jag är en välrenommerad investerare med ganska mycket erfarenhet och kunskap gällande krypto. Efter en kväll på TikTok stötte jag på en annan investerare som tjänade riktigt mycket pengar. Det som skilde honom från skaran var hans förmåga att förutspå Bitcoins växelkurs med hjälp av en tabell med olika mönster. Exempelvis resulterade två taggiga nedgångar i att kursen skulle gå upp (vilket den gjorde). Han visade flera gånger hur han med olika mönster kunde förutspå kursen och han var minst sagt övertygande.

Jag tvekande inte en sekund på att beställa e-boken, kavla upp armarna och börja tjäna pengar. Jag har de senaste åren samlat ihop ett kapital på cirka 1,2 miljoner genom att bland annat sälja huset och bilen för att leva livet i vår gamla husbil.

Jag överförde alla pengarna till en virtuell portfölj och började investera alla pengarna enligt instruktionerna i e-boken. Enligt The Expert's Day Trading Principle, som jag följde till punkt och pricka, skulle man påstås köpa flera gånger om dagen. Det första köpet slutade med en förlust på cirka 100 000 kr, eftersom jag tvingades sälja allt för att starta om och göra ett andra köp med samma metod. Jag har genomfört processen flera gånger och har nu landat på totalt 23 069 kr. Det motsvarar en miserabel avkastning på nästan -81 procent. Kan ni förstå det?

Jag är dock inte så värst nervös då jag säkerligen är skyddad på någon juridisk front då detta inte på något vis kan vara lagligt. Detta fick mig att undra; kan jag möjligtvis stämma författaren av e-boken för investeringsbedrägeri? Detta kan tyckas dumt för en vanlig människa, men eftersom jag har ett investeringstänk ser jag detta som en möjlighet. Tror ni det kommer fungera? Hur ska jag i så fall gå till väga? Advokatbyrå? Om någon med juridisk utbildning kan hjälpa mig skulle det vara fantastiskt.

Om jag ska vara ärlig så är jag lite nervös då detta är första gången jag handlar med så här mycket pengar. Både huset och bilen var en gåva från familjen. Den närmaste affär jag har gjort i mitt liv är när jag byter virtuella föremål på spel men det var så jag upptäckte min entusiasm för kapitalinvesteringar.

Endast seriösa svar, tack!
2022-01-28, 21:04
Medlem
AlabamaHotcakess avatar
Är författaren svensk och bor i Sverige?
2022-01-28, 21:07
Medlem
trevligt.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AlabamaHotcakes
Är författaren svensk och bor i Sverige?

Hej! Nej, jag han bor i USA. Han filmade i alla fall ut mot Miami Beach från sin lägenhet i videon jag kollade på.
2022-01-28, 21:10
Medlem
BigFatCones avatar
Uppenbarligen är du inte så bra på krypto som du tror dig vara.
2022-01-28, 21:12
Medlem
Leastons avatar
Jag ser att du gjort lite andra misstag när du varit full, bland annat ätit hundbajs. Jag bara undrar om det kan vara så att boken varit helt korrekt, men att du pga berusning exekverat strategierna helt fel?

Stod det verkligen i boken att du skulle sätta 10% av din rulle på spel redan första dagen?
Medlem
trevligt.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BigFatCone
Uppenbarligen är du inte så bra på krypto som du tror dig vara.

Hur menar du?
Medlem
AlabamaHotcakess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trevligt.
Hej! Nej, jag han bor i USA. Han filmade i alla fall ut mot Miami Beach från sin lägenhet i videon jag kollade på.

Då är jag rätt säker att du måste stämma honom där och din fråga bör riktas mot någon sakkunnig om deras rättssystem för privata stämningar. Lycka till med det.
2022-01-28, 21:13
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trevligt.
Hur menar du?
Well, du köpte en "bli rik snabbt"-bok till att börja med.
2022-01-28, 21:14
Medlem
trevligt.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BigFatCone
Well, du köpte en "bli rik snabbt"-bok till att börja med.

Kunskap är nyckeln. Något som sånna som du aldrig skulle förstå...
2022-01-28, 21:15
Medlem
trevligt.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AlabamaHotcakes
Då är jag rätt säker att du måste stämma honom där och din fråga bör riktas mot någon sakkunnig om deras rättssystem för privata stämningar. Lycka till med det.

Kan du hjälpa mig med det?
2022-01-28, 21:17
Medlem
mikaelss avatar
Hur kan du kalla dig välrenommerad när du blåser dina pengar dag 1, baserat på något du läst i en bok?
Och varför tror du det finns grund för stämning och skadestånd?
Trolltråd?
Eller är du så här korkad?
2022-01-28, 21:17
Medlem
SittFints avatar
Vad var det för bok?
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto