Citat:
Ursprungligen postat av
lagtblodsocker
Det enda som gör mig lycklig är att svälta mig. Det är vad jag tror, och jag tror på det starkt. Jag vill svälta mig så pass mycket att jag tillslut känner att jag fått nog. Att äntligen vara tillfreds. Så att jag får känna mig klar, för en gångs skull. Klar så att jag aldrig mera behöver göra om processen. Att få det gjort. Att väga så lite som möjligt. Så slipper jag efter det varje dag längta. Längta efter att bli riktigt mager. Jag kan inte annat än att varje dag känna mig olycklig och missnöjd med att jag inte får svälta och förbarma mig över att jag inte blivit klar när jag tidigare haft svältperioder. Landet svält lockar så oerhört starkt och det finns INGET jag vill så mycket som att besöka det en sista gång. Att fixa mina jobb och studier ligger högt på listan men inget överträffar strävan efter att gå ner i vikt. Det enda sättet för mig att bli frisk från min ätstörning är att jag får svälta mig till bristningsgränsen. Först då kan jag vilja vända på dethär och jobba för att bli frisk på riktigt. Jag vill bara få det gjort. Jag fattar verkligen inte hur jag annars skulle kunna bli frisk och fri. För som det är nu så vill jag inte bli frisk. Jag vill bli sjuk igen. Bli tillräckligt sjuk så att jag kan bli frisk. Snälla, hjälp mig. Hur har DU gjort för att bli frisk från anorexi? Jag ser ingen annan utväg. Vad har gjort att strävan efter att gå ner i vikt försvinner och ersätts av att faktiskt vilja bli frisk, för dig?
Snälla inse att anorexi är en psykisk sjukdom inom en tunn ram av fysiska krav/behov.
Felet sitter i din hjärna. Du behöver professionell hjälp från terapeuter som kan anorexi och förmodligen behöver du medicineras så din hjärna kommer back on track.
Att svälta innebär döden. Det slutar med döden. Du kan inte komma tillbaka och börja om från din grav.
Ps lyssna inte på trollande finnfejs härinne som inte bryr sig ett dugg om ditt välmående.