2022-01-27, 21:29
Medlem
Hej! De så att jag blir skuldfri nu efter 3 år om en månad och det jag har kvar i betalningsanmärkningen hos UC är ''Utmätningsförsök, skuld obetald'', om den inte är betald ska det även visas när jag loggar in på Kronofogden på mina sidor eller hur vet jag om den är betald, vill bara vara säker på att den är betald. Tack!
Citera
2022-01-27, 22:33
Medlem
dramagouss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anders9111
Hej! De så att jag blir skuldfri nu efter 3 år om en månad och det jag har kvar i betalningsanmärkningen hos UC är ''Utmätningsförsök, skuld obetald'', om den inte är betald ska det även visas när jag loggar in på Kronofogden på mina sidor eller hur vet jag om den är betald, vill bara vara säker på att den är betald. Tack!

Från UCs hemsida, googlade "Utmätningsförsök, skuld obetald", detta var första resultatet.

Citat:
Fråga:
Varför står det en anmärkning om utmätningsförsök skuld obetald, vad är det?

Svar:
Notering om utmätningsförsök skuld obetald är en typ av betalningsanmärkning som uppstår i vårt register när Kronofogden upprättar en så kallad utredningsrapport. Denna rapport visar att det vid detta tillfälle fanns ärende för indrivning och där kända utmätningsbara medel saknades för täckande av skuld.

Länk:

Jag tror att det räcker som svar, eller?
Citera
2022-01-27, 23:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dramagous
Från UCs hemsida, googlade "Utmätningsförsök, skuld obetald", detta var första resultatet.

Länk:

Jag tror att det räcker som svar, eller?

Förstår vad som står, så om i min UC står att det inte är någon nurvarande skuld från KF, och står inget på belopp som ska betalas eller till vilka det ska betalas på utmätningsförsök obetald.?
Citera
2022-01-28, 11:01
Medlem
dramagouss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anders9111
Förstår vad som står, så om i min UC står att det inte är någon nurvarande skuld från KF, och står inget på belopp som ska betalas eller till vilka det ska betalas på utmätningsförsök obetald.?

Ja, det står i texten jag citerade att "utmätningsförsök skuld obetald" tillkommer vid det tillfället som det görs ett utmätningsförsök för en obetald skuld.
Är skulden betald kommer det fortfarande stå så, för den var vid tillfället obetald.
Den berättar alltså inte om du har något skuldsaldo kvar hos KFM.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in