2022-03-03, 20:48
Medlem
Revejs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ahlborg40
Jag räknar inte kalorier alls, det enda jag äter som innehåller mycket kalorier är 100 g cashewnötter 600 kcal som jag äter vissa dagar, allt annat är dels få kalorier dels väldigt mättande.

Igår och förrgår fuskade jag rejält, men idag kände jag att jag inte tjänar något på att sitta och gråta och körde på som vanligt som om jag inte hade fuskat de senast dagarna. Det är så svårt att se resultat, men min vinterjacka har jag inte kunnat dra upp kedjan på ett bra tag och nu i veckan så kunde jag dra upp kedjan ända upp till halsen, men den satt riktigt tajt och plattade till brösten ordentligt så det räknas inte riktigt ännu, just nu räknar jag det som att kedjan dras upp till under brösten. Ägg, gud vad jag äcklas av det nu för tiden.

Tack så mycket för uppmuntran, vill du skriva några rader om din resa?
Kämpa på fröken, snart är våren här, vi vet att du kan. 🙂
Citera
2022-03-06, 16:30
Bannlyst
Du såg ju inte så fet ut. 100kg låter mycke om du nu inte är 190 lång
Citera
2022-03-06, 16:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Revej
Kämpa på fröken, snart är våren här, vi vet att du kan. 🙂

Tack så mycket! Igår och idag kände jag så starkt för att bara lata mig och hoppa över träningen att jag t.o.m. tog av mig träningskläderna när jag efter många men och om tagit på mig dem. Båda dagarna tvingade jag på mig kläderna igen efter jag suttit en stund så nu står jag på crosstrainern när jag svarar dig.

Har du och ni andra några psykologiska verktyg för hur man varje dag kör på utan att först tveka en hel del så pass att man tar av sig träningskläderna när man efter många men och om först fått de på?

Citat:
Ursprungligen postat av Jeff567
Du såg ju inte så fet ut. 100kg låter mycke om du nu inte är 190 lång

Här i veckan kom jag på att en vecka innan bilderna hade de vägt mig på sjukhuset och då var jag 76 kg så du har nog rätt, jag är 165 lång. Men jag har sett kvinnor som varit tjockare3 än mig och ändå haft snyggare kropp än min
Citera
2022-03-14, 20:25
Medlem
Revejs avatar
Citat:
Tack så mycket! Igår och idag kände jag så starkt för att bara lata mig och hoppa över träningen att jag t.o.m. tog av mig träningskläderna när jag efter många men och om tagit på mig dem. Båda dagarna tvingade jag på mig kläderna igen efter jag suttit en stund så nu står jag på crosstrainern när jag svarar dig.

Har du och ni andra några psykologiska verktyg för hur man varje dag kör på utan att först tveka en hel del så pass att man tar av sig träningskläderna när man efter många men och om först fått de på?

Här i veckan kom jag på att en vecka innan bilderna hade de vägt mig på sjukhuset och då var jag 76 kg så du har nog rätt, jag är 165 lång. Men jag har sett kvinnor som varit tjockare3 än mig och ändå haft snyggare kropp än min
Hur går det här Ahlborg40, hoppas allt är bra.
Bara att trä på sig kläderna med vetskapen att hur trött man än är så kommer pulsökningen vid uppvärmningen göra att man piggnar till.
Man orkar alltid träna men ibland Ids man inte, dessa dagar är det bara att gå till gymmet och göra så mycket man orkar, något är bättre än inget.

Vad gäller det sista så kan det ju vara att dessa kvinnor dragit vinstlotten i det genetiska lotteriet eller så har de varit vältränade innan de gick upp i vikt, det spelar i vilket fall ingen roll. Du är du och du har en bra grund att bygga vidare på, det kan bli hur bra som helst. Dock är självkritiken hård ibland och luppgranskningen på varje kubikcentimeter hud hård.
Men satsar du kommer du må bättre, leva längre och se bättre ut. Älska dig själv, sen andra. Och fortsätt uppdatera!
Citera
2022-03-16, 19:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Revej
Hur går det här Ahlborg40, hoppas allt är bra.
Bara att trä på sig kläderna med vetskapen att hur trött man än är så kommer pulsökningen vid uppvärmningen göra att man piggnar till.
Man orkar alltid träna men ibland Ids man inte, dessa dagar är det bara att gå till gymmet och göra så mycket man orkar, något är bättre än inget.

Vad gäller det sista så kan det ju vara att dessa kvinnor dragit vinstlotten i det genetiska lotteriet eller så har de varit vältränade innan de gick upp i vikt, det spelar i vilket fall ingen roll. Du är du och du har en bra grund att bygga vidare på, det kan bli hur bra som helst. Dock är självkritiken hård ibland och luppgranskningen på varje kubikcentimeter hud hård.
Men satsar du kommer du må bättre, leva längre och se bättre ut. Älska dig själv, sen andra. Och fortsätt uppdatera!

Tack så mycket, jodå det har gått oväntat bra Sedan jag skrev det inlägget har jag lyckligtvis tränat på dagligen utan att för det minsta undra om jag ska träna eller inte. Jag tränar hemma så jag har egentligen en anledning mindre till att undra om jag orkar ta mig till gymmet eller inte.

Det är bättre att inte se så mycket i spegeln, de dagarna jag tittar i spegeln blir jobbigare. Nu har jag på länge inte tittat mig i spegeln.
Citera
2022-03-19, 14:15
Medlem
Jag har en kavaj som jag på länge inte kunnat ta på mig då den blivi8t alltför trång, hur långt upp på armen den kavajen går har jag ritat en linje på armen på första bilden, målet är att kunna ta på mig kavajen till hösten. Och jag har märkt att min mage är normalt större på ena sidan och mindre på andra sidan, därför har jag tagit bilder från bägge sidor. Här kommer några bilder https://imgur.com/a/MJmmXlc
Citera
2022-03-19, 14:57
Medlem
cleovarnamnets avatar
Citat:
Jag har en kavaj som jag på länge inte kunnat ta på mig då den blivi8t alltför trång, hur långt upp på armen den kavajen går har jag ritat en linje på armen på första bilden, målet är att kunna ta på mig kavajen till hösten. Och jag har märkt att min mage är normalt större på ena sidan och mindre på andra sidan, därför har jag tagit bilder från bägge sidor. Här kommer några bilder https://imgur.com/a/MJmmXlc
Jag tycker att du ser jättefin ut! Förstår inte din oro. Bara några kilo kvar, ju! Max 10?
Citera
2022-03-19, 21:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cleovarnamnet
Jag tycker att du ser jättefin ut! Förstår inte din oro. Bara några kilo kvar, ju! Max 10?

Jag ser bättre ut i profil, du har kanske sett mina bilder i trådstarten. Ja, max 10 så är jag nöjd och då ska jag bara träna och äta rätt för att behålla det. Hur går det för dig? Kom igen och lägg ut bilder, trots mina fula bilder så har folk varit väldigt trevliga och hjälpsamma så var inte rädd för mobbning!
Citera
2022-03-19, 21:33
Medlem
Revejs avatar
Citat:
Jag ser bättre ut i profil, du har kanske sett mina bilder i trådstarten. Ja, max 10 så är jag nöjd och då ska jag bara träna och äta rätt för att behålla det. Hur går det för dig? Kom igen och lägg ut bilder, trots mina fula bilder så har folk varit väldigt trevliga och hjälpsamma så var inte rädd för mobbning!
Ben och armar ser starka ut så du skulle nog kunna köra tunga lyft på marklyft och squats för bra resultat.
Kolla upp core träning för att stärka upp ländryggen vilket kan minska din svank ihop med bänkpress för att få mer stöd att lyfta bysten samt militärpress för att stärka dina axlar och bättra på din pose, bak med axlarna lite och få upp huvudet en aning.

Håller med föregående talare, bra kämpat!
Citera
2022-03-30, 07:49
Medlem
cleovarnamnets avatar
Citat:

Är absolut inte orolig för någon mobbning. Mer så att man inte riktigt vill visa upp sig… på samma sätt som när en kompis vill komma över och det är ostädat hemma… tror säkert att det inte spelar någon roll för dem, men jag tycker inte det är kul när lägenheten ser stökig ut… På samma sätt är det inte roligt att visa bilder här. Ska gå ned några kilo till först iaf…
Jag tycker att du ska lägga in lite styrketräning. Du kommer att få en jättefin figur! Strunt i cellulitnojan! I princip alla kvinnor har det.
Citera
2022-04-09, 14:56
Medlem
Revejs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cleovarnamnet
Är absolut inte orolig för någon mobbning. Mer så att man inte riktigt vill visa upp sig… på samma sätt som när en kompis vill komma över och det är ostädat hemma… tror säkert att det inte spelar någon roll för dem, men jag tycker inte det är kul när lägenheten ser stökig ut… På samma sätt är det inte roligt att visa bilder här. Ska gå ned några kilo till först iaf…
Jag tycker att du ska lägga in lite styrketräning. Du kommer att få en jättefin figur! Strunt i cellulitnojan! I princip alla kvinnor har det.
Hur går det här, har inte sett ts på länge men där var ju strålande resultat på gång så hoppas på fler poster och uppdateringar!
Citera
2022-05-26, 03:55
Medlem
goofers avatar
Ja jag gissar att det gick som förväntat.

Den satsningen skulle inte hålla i långa loppet och nu är träningen självsvälten över.

Förmodligen är hon tillbaka på startvikt redan.

När kunskapen finns här för ett bra resultat väljer många ändå sin egen väg och då slutar det oftast med att personen bara försvinner från tråden då de inte vill visa att de gjorde fel.

Synd för det fanns mycket stor potential att med små medel få en riktigt fin figur, själv gillade jag figuren redan från start så bara en finputsning och några kilo ner hade blivit perfekt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in