Det här nya konceptet har en snöbolls chans i helvetet att bli framgångsrikt. Ganska enkelt för KF att lyckas egentligen, det är bara att kolla hur deras konkurrenter gör. Det är liksom inte svårare än så. Sänk priserna, se till att motivera den trötta likgiltiga personalen etc.
Min närmsta ICA Maxi ligger några hundra meter från Stora Coop och medans ICA Maxi har fullt med kunder på fredagseftermiddagarna och kvällarna så gapar Coops parkeringsplats nästan tom och dom få som parkerar där går oftast in på Systemet som ligger vägg i vägg. För ett par veckor sedan hade jag varit på ICA Maxi men hittade för ovanlighetens skull inte det jag letade efter så därför rullade jag vidare några hundra meter till Stora Coop. Räknaren som står i entrén förkunnade att det kl. 20:15 en fredagskväll var tot. 11 kunder inne i varuhuset
Citat:
Ursprungligen postat av
SwizzerNöt
Har man inga alternativ till ICA blir man då tvingad att använda ICAs egna produkter.
Fast ärligt talat, hur ofta har du råkat ut för att det inte funnits ett enda alt. till ICA's egna varumärke?
Dom enda gångerna jag råkat ut för detta så har det handlat om skitgrejer där varumärket har varit totalt ointressant, typ dammsugarpåsar alt. har det varit i små ICA Nära-butiker. Eller i något enstaka fall när "externa" varumärken varit slutsålda.
Förvisso en smaksak men jag tycker dessutom att ICA's emv-produkter håller en generellt hög kvalitet.
Jag säger inte emot att det förstås hade varit önskvärt i största allmänhet med ett större utbud och jag kan tänka mig att det ibland kan vara så att det inte finns något alt. till ICA-produkten men jag kan tänka mig att det i.s.f. som sagt kan bero t.ex. på att det är en mindre butik med begränsat utrymme.
/#LOUDmouth#